Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 8E "check sum error"

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 8E "check sum error"

    A4 1,8T AVJ 2001 antoi seuraavan vikakoodin:

    16985 - internal control module: [COLOR=#ffa34f]memory[/COLOR] check sum [COLOR=#ffa34f]error[/COLOR]
    P 0601 - 35 - 00 --

    Autossa oli upsoluten "virilastu", johon häiriön jälkeen laitettiin alkuperäinen softa takaisin, obd-väylän kautta, vikakoodi tuli takaisin noin viikon kuluttua. Juotoksissa ei näy mitään häikkää. Lastu toiminut 3v ja yli 100tkm moitteetta.

    Kannattaako vielä kokeilla vaihtaa koko lastu alkuperäiseen? Vai onko boksi uusittava? (1216?) :(
    Viimeksi muokannut Ritke; 7.5.2007, 17:04.

    #2
    http://ffp-motorsport.com/bb/viewtop...hlight=#475768

    Tarkistussummavirhehän sytyttää vikavalon, mutta ei vaikuta yleensä auton muuhun käytökseen mitenkään.

    Comment


    • #3
      Vikavalo alkaa ärsyttään ja katsastuksessa sheck sum error aiheutti vaikeuksia. Tuo ecufix:n sivu oli mielenkiintoinen, kun osais vain englantia paremmin.

      Comment


      • #4
        Eli ECU:un on vaihdettu lastu fyysisesti (juottamalla) ja nyt sinne on ohjelmallisesti ODB:n kautta heitetty vakiosofta? Voiko moinen edes teoriassa toimia?

        Jotain jämiähän sinne ECU:un tuosta aikaisemmasta ohjelmasta on varmaankin jäänyt tai sitten nykyinen ohjelma ei ole täysin alkuperäistä vastaava. Tuo vikakoodin uusiminen kuulostaa ihan normaalilta tilanteelta jossa lastu alkaa oireilemaan checksum erroria ja vikakoodit nollataan -> erroria alkaa pukata aika ajoin tiheämmin ja tiheämmin.

        Siinä mutua kerrassaan, viisaammat oikokoon =)

        Comment


        • #5
          Juuri noin on tehty, upsoluten jälleenmyyjän toimesta. Se luki ensin virisoftan koneelle, sen jälkeen vakiosoftan vakiolastusta ja totesi että jotain häikkää on, sen jälkeen poisti virisoftan ja syötti vakiosoftan tilalle.

          Upsolute ja monet muut käyttää obd-väylän kautta ohjelmointia uudemmissa autoissa, eli luulis että toimii.

          Comment


          • #6
            Vanhan vanha topikki, mutta tuli meikäläiselle ajankohtaiseksi eilen. prkl..

            Eli vika koodi

            1 Fault Found:
            001537 - Internal Control Module: Memory Check Sum Error
            P0601 - 001 - Upper Limit Exceeded - MIL ON
            Freeze Frame:
            Fault Status: 11100001
            Fault Priority: 0
            Fault Frequency: 1
            Mileage: 101293 km
            Time Indication: 0

            Freeze Frame:
            RPM: 1076 /min
            Load: 18.8 %
            Speed: 0.0 km/h
            Temperature: 90.0°C
            Temperature: 28.0°C
            Absolute Pres.: 1010.0 mbar
            Voltage: 12.319 V

            Readiness: 0000 0000

            Autossa BSR ohjelma ollu reilun vuoden ja noin 50tkm ongelmitta. Lueskelin eri topikkeja läpi ffpllä, audizinellä, nordic audi jne. Valitettavasti tuo vika lamppu on syttynyt aina autoissa joissa on lastu\ ohjelma.

            FFPltä löytyi kuitenki topikki missä oli jokseenkin helpottavaa tekstiä.

            http://ffp-motorsport.com/bb/viewtop...hlight=#475768

            Korjaus kestää puolisen tuntia, eikä maksa asiakkaalle mitään.
            Tämä APR lastusta.

            Karala pystyy korjaamaan kaiketi kaikkien lastumerkkien tekemät checksum virheet.
            Pitää ottaa puhelin käteen heti maanantaina ja kysäistä miten bsr:n ohjelman kohalla.

            Tosin otan kyllä yhteyttä BSRään, että mistä moinen.

            http://www.ecufix.com/shop/index.php...roducts_id=180

            Tuossa joku ohjelma millä viat voi itse poistaa?

            Onko täällä muita joilla sama vikakoodi TFSI koneessa?

            Comment


            • #7
              Tänään olen soitellu muutamia puheluja ja saanut jotain vastauksia.

              BSRltä sanoivat, että juuri minun autoon on kuulemma saatavilla päivitys moottorinohjausyksikköön. Soitto pörhölle ja eihän ne siellä mitää tiiä. No sain kuiten ajan huomiseksi, että "nollaavat" purkin ja ottavat VASilla yhteyden johonki ja laittavat viimeisen ohjelman\ päivityksen sisään.

              P0601 - 001 - Upper limit exceeded - MIL ON vikakoodi BSRn mukaan johtuu bypass viasta. Tai jostaki vuodosta imupuolella? Häätyy tutkia.

              Huomena ollaan sitten taas vähän viisaampia.

              Comment


              • #8
                Tänään kävin ohjaus yksikön päivittämässä ja vikakoodi häipyi.

                Ottivat yhteyden johonki pääkonttoriin ja sieltä sai koodin millä päivityksen pystyi vas kautta asentamaan autoon.

                edit. Mikä parasta niin päivitys kuului takuun piiriin ja koko lystistä ei tarvinnu maksaa mitään. Autohan on vm06.
                Viimeksi muokannut JouniH; 21.10.2009, 18:22.

                Comment


                • #9
                  Millä jälleenmyyjällä ladattiin uusi softa koneeseen ? Audicenteristä aikoinaan kyselin että miksei näissä softia päivitellä kun Bemarilla se on ensimmäinen korjautoimenpide ennen työkalujen esiinottoa, vastaus oli että ei niitä päivitellä. Luulis maahantuojan tietävän mikä merkitys softalla on tämän päivän autossa ja varmaan niillä pitäs olla vehkeetkin siihen. Osaakos kukaan sanoa mikä on A3 SB:n uusin softa ? Doc-powerin kaveri sanoi että vag com kertoo softaversion tässä:
                  Component: 2.0l R4/4V TFSI 0040 (eli tuo 0040 olisi joku moottorinohjainsoftan versio)

                  Comment


                  • #10
                    Ohjelmia ei päivitetä, jos siihen ei ole tarvetta. Jos tehdas toteaa että ohjelmavirhe on johonkin lipsahtanut, siihen kyllä tulee korjaus joka on saatavilla ihan jokaisessa merkkihuollossa.
                    A3 SB:n uusin softa? Tuohonkin ajoneuvoon on olemassa kymmeniä erilaisia softia, joihinkin voi olla päivitys, joihinkin ei. Katsos kun ei ole olemassa vain yhtä softaa per moottori.

                    Comment


                    • #11
                      Kaivelin huoltokirjaa sekä kirjoituksiani toiselta foorumilta, tuo Rev.040 päivitys on tehty mulle jo tammikuussa 2008. 1/2007 käyttöönotettussa TFSI:ssä oli aikaisemmin sisällä Rev.010, kerroin huollossa hieman epävarmasta käynnistymisestä puolilämpöisenä sekä satunnaisesta 2000-3000rpm:n tienoilla ilmenevästä vedon aaltoilusta ja tuota päivitystä tarjosivat tehtäväksi, muutti kyllä tuolloin koko koneen luonnetta huomattavasti parempaan suuntaa. Tämä kaikki siis BWA -moottorikoodille.

                      Comment

                      Working...
                      X