hei!! ensinnäkin auton vika? kierroslukumittari alkaa epämääräisesti heilumaan ja samaan aikaan öljynpaineen merkkivalo syttyy, sitten vaihteisto(automaatti) alkaa juonitteleen: vaihtaa pienempään,sekä pitää ns. 4.vaihteen koko ajan päällä.eli kun pysähdyn esim. valoihin niin 4. vaihde on koko ajan päällä,eikä vaihteet vaihdu kun lähden ajamaan. kyseinen vika on ilmennyt kahden vuoden aikana n. 6-10 kertaa.Autoa on käytetty 4 kertaa korjaamolla,ja merkkiliikkeessä eivät "ymmärtäneet" vian päälle mitään,mittariston juotokset on tarkistettu moneen kertaan eli alkaa keinot olemaan vähissä??? elikkäs vika ei ole koko ajan päällä,vaan ilmenee silloin tällöin.mittarissa on vain 163 000 km joten en vielä ole harkinnut auton myymistä jos vaan täältä palstalta apua löytyisi. onko kellään audin omistajalla ollut samanlaista sähkövikaa???? kiitoksia etukäteen:) hyvää uuttavuotta!
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
mystinen sähkövika??? audi 80 2.0 e vm.-93 automaatti
Collapse
X
-
downeyAvainsanat: Ei mitään
-
Tällainen tuli mieleen:
Autossa ei liene autocheckiä joten kojelaudan relepaneelissa on öljynpaineenvalvontarele. Tämä rele saa kierroslukutiedon, jotta se osaa hälyttää, jos paine on alle 1.8 bar yli ~3000rpm. Jos tässä releessä on joku vika, niin se saattaa sotkea kierroslukutiedon ja sen takia sit menee kaikki perseelleen. Tämä on siis vaan epäily, joka tuli mieleen eikä perustu mihinkään kokemukseen. Mutta sen voi tietysti koittaa niin, että nappaa sen releen sieltä pois ja ajamaan. Rele on kuskin puolella kojelaudan alla olevassa relepaneelissa, joka on sen säilytyslokeron takana. Releessä lukee Öldruckkontrollgerät ja se on musta tuplakorkea rele.
Comment