OBD2 Elmscan 5 ei toimi a4 1.9 ilmoittaa interface not found. ei toimi on sitten virrat päällä, käynnissä tai tai ei virtoja. apuja??
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
OBD-pistokkeen sijainti, A4 B6 -03
Collapse
X
-
Avainsanat: Ei mitään
-
No löytys, mutta toi scantool elmscan 5 ei löydä moduulia on sitten virrat päällä, käynnissä tai tai ei virtoja. apuja?? pitäisi toimia jos tossa on se kwp2000 väylä
Comment
-
OBD 2 pistoke ei toimi??
OBD2 Elmscan 5 ei toimi ilmoittaa interface not found. ei toimi on sitten virrat päällä, käynnissä tai tai ei virtoja. apuja?? ja 1.9 TDI a4 2003
Comment
-
veikkauksena heittäisin, että tuo virheilmoitus liittyy enemmänkin siihen ettei scantool näe tuota elmscan:ia kuin siihen että obd-portti olisi viallinen.
Onko tuo toiminut aiemmin saman tietokoneen kanssa jolla sitä nyt käytät?
Jos on, niin on toki mahdollista että ajurit ovat jotenkin solmussa.. ajureiden uudelleen asennus voi auttaa asiaa.
Ainakin Nokian PC-Suite on lahjakas sotkemaan virtuaalisia sarjaportteja. Sellaistakin on vastaan tullut, että joidenkin läppäreiden täytyy olla verkkovirrassa että diagnostiikka-työkalut toimisivat.
Comment
-
No nyt toimii scantool asensin kaikki ajurit ja ohjelmat uudelleen. Mutta nyt ei toimi vielä toi Vag-com. Elikkä mulla on obd2 rs232 piuha ja sit siinä usb adapteri ku mun läppärissä ei ole sarjaporttia. ja sit olen kokeillut noi kaikki rostechin ohjelmat ei vaan toimi. http://www.elekma.com/epages/Kaupat....oducts/0600007 ton mukaan piuhan pitäis sopia. en ole kyllä ostanut täältä sitä piuhaa mutta pitäis olla samanlainen tullut scantool 5 mukana kuin myös toi usb adapteri
Comment
-
Katsoitko jo piuhan käyttämän USB-portin asetuksista, että COM-portti on oikea? Oletuksena ainakin itselläni USB-portti saa COM-portiksi kasin tai ysin, ja näitähän ei Vag-Comin asetuksista löydy. Piuha alkoi pelaamaan hienosti, kun määrittelin COM-portiksi kakkosen.
Lisäksi kannattaa varmistaa, että portti ei mene päällekkäin jonkin muun kanssa. Itselläni Bluetooth esimerkiksi käyttää COM4-porttia.
Comment
-
Olen koittanut vaihdella portteja. käyttiksenä mulla Vista. huomenna pitää koittaa kaverin läppärillä jossa on sarjaportti ja win xp jos se toimis sitten tolla piuhalla.
Comment
-
ei toimi vistassa ei kaverin koneessa kyselin elekmalta mutta vastaus oli et osta heiltä usb piuha. mutta he myyvät tätä com porttipiuhaa eli pitäis toimia.
Comment
-
Bosstones
Ratsastan aiheella hiukan, JariPetteri piuha löytyy mutta vag com homma ontuu. Tuli hankittua ajotietokoneen napilla pyyhkimen viiksi autoon mutta en saanut vagcomilla sitä toimivaksi. Täytyykö hankkia sitä varten joku lisenssiversio vagcomista vai mikä on kun ei homma toimi? Pitäis se viiksi vielä pistää toimintaan ECUn puolelta mutta kun ei suostu..
Ja nyt tuli ostettua rns-e navi ja vielä ei oo tietoa pitääkö mun se joten pistää toimintaan vagcomilla??
Comment
-
Terve! Tarkoituksena olisi vaihtaa Audikantaan ja sopiva yksilökin on kiikarissa. Lukisin kuitenkin mieluusti vikakoodit ennen kauppojen tekoa, ja sitä varten pitäisi ensin löytää OBD- liitin kyseisestä vehkeestä. Ross-techin sivuilla kerrotaan, että tökkeli on joko ratin alla tai sitten penkkien välissä. Kummastakaan ei ainakaan pikaisella kaivelulla löytynyt. Mitäköhän paneeleita kannattaa ruveta kiskomaan irti tuon löytääkseen? Kiitokset etukäteen! - petri
Comment
-
-
Kiitokset, liitin löytyi. Vag-Com tiesi kertoa seuraavaa:
Address 17 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 920 933 N
Component: KOMBI+WEGFAHRS. VDO D07
Coding: 00162
Shop #: WSC 00380
WAUZZZ4B52N035777 AUZ7Z0A1953605
4 Faults Found:
01176 - Key
07-10 - Signal to Low - Intermittent
01314 - Engine Control Module
49-10 - No Communications - Intermittent
01315 - Transmission Control Module
49-10 - No Communications - Intermittent
00668 - Supply Voltage Terminal 30
53-10 - Supply Voltage Too Low - Intermittent
Comment
-
Siinä on vissiin mittariston ja noiden välillä ollu joskus jotain kommunikaatiohäikkää.
Ja kun noi nyt on intermittent, eli satunnaisia, niin koodien nollaus ja seuranta uusiutuuko.
En lähtis hätiköimään noiden kanssa. Siinä on yksinkertaisesti voinu akku päästä melko tyhjäksi jossain vaiheessa, esimerkiksi.
Comment
-
Tuo 'supply voltage too low' viittaa vahvasti siihen, että akku on joskus päässyt tyhjäksi tai todella lähelle tyhjää. Muut viat luultavasti johtuvat siitä. Tuo avaimen herja voi olla ihan vain satunnainen tiltti ajonestossa.
Nollaat ne pois ja katsot tuleeko uudestaan.
ETKA on sitten varaosaohjelma. Sieltä näkee vain auton osien purkukuvia.
Comment
-
Comment