Terve,
kävipä tässä ilmi, että harrasteauton ilmastoinnissa on kaksi pientä vuotokohtaa ja ainekset tulleet ulos sitten viime kesän. Kun en ole aiemmin ilmastoinnin osia irroitellut, niin lueskelin korjauskäsikirjaa....enkä päässyt oikei jyvälle. Siksi kysyn teiltä kokeneemmilta eli
Vaihdettavat/korjattavat osat ovat jäähdyttäjän edessä oleva kenno (condenser) sekä yksi venttiilihässäkkä. Sinänsä ei näyttänyt vaikealta, mutta voiko ne vaihtaa tuosta vaan, kun systeemin aineet lienee vähissä vai tarvitaanko jotain ihmeellisiä tyhjennystoimenpiteitä. Kirjanen mainosti kovasti ammattimiehen tyhjennystä ennen operaatioita.
Entä voiko systeemiä pitää auki sen aikaa, kun käytän kennon jäähdytinkorjaamolla juotettavana. Siis useamman päivän- Toki putket voi vaikka teipata/tulpata umpeen, mutta meneekö joku pilalle ? Taas se kirjanen kertoi, ettei saa olla auki kuin max 8 tuntia. Ja onko tällaisen kennon korjaus yleensä edes kestävä operaatio.
Ja entä tiivisteet. Siellä on kuulemma tavallisen oloiset O-renkaat, mutta riittääkö tavallinen öljyn/bensankestävä laatu autettuna tiivistesilikonilla kierteisiin vai pitääkö olla jotakin erityiskumia ja tököttejä. ?
Jos joku auttaisi miestä mäessä, niin seuraavilla helteillä olisi parempi olla kotterossa. Nyt ei onneksi helteet heti uhkaa....
kävipä tässä ilmi, että harrasteauton ilmastoinnissa on kaksi pientä vuotokohtaa ja ainekset tulleet ulos sitten viime kesän. Kun en ole aiemmin ilmastoinnin osia irroitellut, niin lueskelin korjauskäsikirjaa....enkä päässyt oikei jyvälle. Siksi kysyn teiltä kokeneemmilta eli
Vaihdettavat/korjattavat osat ovat jäähdyttäjän edessä oleva kenno (condenser) sekä yksi venttiilihässäkkä. Sinänsä ei näyttänyt vaikealta, mutta voiko ne vaihtaa tuosta vaan, kun systeemin aineet lienee vähissä vai tarvitaanko jotain ihmeellisiä tyhjennystoimenpiteitä. Kirjanen mainosti kovasti ammattimiehen tyhjennystä ennen operaatioita.
Entä voiko systeemiä pitää auki sen aikaa, kun käytän kennon jäähdytinkorjaamolla juotettavana. Siis useamman päivän- Toki putket voi vaikka teipata/tulpata umpeen, mutta meneekö joku pilalle ? Taas se kirjanen kertoi, ettei saa olla auki kuin max 8 tuntia. Ja onko tällaisen kennon korjaus yleensä edes kestävä operaatio.
Ja entä tiivisteet. Siellä on kuulemma tavallisen oloiset O-renkaat, mutta riittääkö tavallinen öljyn/bensankestävä laatu autettuna tiivistesilikonilla kierteisiin vai pitääkö olla jotakin erityiskumia ja tököttejä. ?
Jos joku auttaisi miestä mäessä, niin seuraavilla helteillä olisi parempi olla kotterossa. Nyt ei onneksi helteet heti uhkaa....
Comment