siis pystyykö tohon alpinen 9827RR:ää asentamaan heittämällä jos itse kuorii esim. rca piuhat ja pistää menee sinne taka kaiuttimiin sillä tavalla. ettei mikään menis paskaks. (virtalukon pohja soitin ym...) nääs mullaki on kuulunu nyt pelkästään etukaiuttimet jo melkeen kuukauden...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Alk.per. soittimen irroitus?
Collapse
X
-
Munkin pitäisi vaihtaa Bose-systeemein varustettuun kasiin alkuperäinen Concert-radio tiehensä. Tomi Arangolta sanottiin että Blaukkarin paremmat mallit käyvät suoraan ILMAN mitään adaptereita ja vaihdon hinta ilman asennussovitteita 30e. Sen sijaan minkä tahansa muun asennus heillä noin 230e, hinta sisältää adapterin rakentamisen.
Kysyin vielä Boschilta (Blaupunkt maahantuoja) ja sieltä vastattiiin sopivuudesta autoon kun kysyin samalla saako ajotietokoneen radioasemanäyttöä mitenkään näkymään jos radion vaihtaa:
TEHDASRADION TILALLE VOIDAAN ASENTAA PAREMPI RADIO-CD VÄLIKAAPELEILLA, JOPA NIIN ,ETTÄ BOSE-AKTIIVITAKAIUTTIMET TOIMIVAT, MUTTA KOJETAULUN NÄYTTÖÖN EI SAADA RADION TIETOJA.
Comment
-
Joo hankalaa tuntuu olevan ja itekkin päätin vaan tyytyä kannettavaan MP3-soittimeen...
Ootko muuten lukenu läpi myös ton keskustelun?
http://www.audiclub.fi/audifinns/viewtopic.php?t=6636
Comment
-
Lisää tietoa Boschilta (tykkäävät CAPS LOCKista selvästi :) )
AINA TARVITAAN BOSE-ADAPTERIKAAPELI KAIKISSA RADIOMALLEISSA.
KAAPELI MUODOSTAA RADION TAKAKAIUTINLÄHDÖISTÄ VAIMENTAMALLA
SIGNAALIN JA HERÄTTEEN BOSE-VAHVISTIMELLE
KAAPELIN NUMERO = 7607001111
HINTA 20 EUR VEROLLA.
MYÖS TAHDASRADION VIRTALIITÄNTÄ POIKKEAA STANDARDISTA.
TARVITAAN VIRTALIITÄNTÄ-ADAPTERIKAAPELI .
AUDISSA VOI OLLA MYÖS KATOLLA TEHTAAN AKTIIVIANTENNI
JA SE TARVITSEE VIRTASYÖTÖN.
SE HOIDETAAN VIRTALIITÄNTÄADAPTERIKAAPELISSA.
Tuosta Bosch-viestistä ymmärtäisin että sillä adapterilla otettaisiin signaali KAIUTINLÄHDÖISTÄ, ei linjatasoisista lähdöistä. Samansuuntaista viestiä oli tuolla ylempänä.
Comment
-
Siis vieläkin kysyn tota samaa asiaa kokeillaan pysyä aiheessa! siis pystyykö tohon alpinen 9827RR:ää asentamaan heittämällä jos itse kuorii esim. rca piuhat ja pistää menee sinne taka kaiuttimiin sillä tavalla. ettei mikään menis paskaks. (virtalukon pohja soitin ym...) nääs mullaki on kuulunu nyt pelkästään etukaiuttimet jo melkeen kuukauden...
Comment
-
Epäilisin ettei pelaa ihan noin. Linjalähtö sinne taakse mankalta lienee jotain 4w luokkaa?(riippuu mankasta), kun sen bosen aktiivikajareille pitäsi olla kait parin watin luokka...joten se tarvitsee myös vaimennuksen. Vannomaan en kuitenkaan mene...
Itselläni on täysin aktiivinen Bosen systeemi (etu&takakajarit molemmat aktiiviset) ja siihen tarvittiin adaperipiuha, joka nimenomaan otti signaalin kaiutinlähdöistä (->vaimennus) ja herätteen linjalähdöstä kaikille kajareille.
Passivisille etukajareille ja aktiivitakakajareille oli Blaukkarilla ainakin oma adapteripiuhansa. Sen tyyppi taisi olla 7 607 621 122.... Sitä kutsutaanko tälläistä kokoonpanoa Bose-systeemiksi, en tiedä... Näitä erilaisia stereovirityksiä kun tuntuu olevan audeissa useammansorttisia...
Comment
-
Lainataan nyt vaikka tätä lankaa. Mulla palaa käpy. Kyseessä B6-korinen cabrio ja soittimena RNS-D eli oldskool 2 din navi. Tuon pois nyppääminen on ollut aina ennen ihan naps ja kops eli on tullut ihan suorilta kun on tuikannut koukut sisään ja ottanut laitoksen irti. Nyt pitäisi asentaa BT-boksi soittimen perään ja ei varmasti millään. Kaikki muut koukut napsahtaa kivasti paikalleen paitsi vasemman yläreunan koukku. Sieltä soitin kinnaa kiinni ja vaikka mitkä ameriikantemput on tehty niin rammaria ei saa irti. Olen yrittänyt myös L-mallisella työkalulla kammeta alareunasta suoraan poispäin vetämällä, mutta ei millään.
Onko kellään vastaavaa kokemusta tai hyvää tipsiä miten ratkaista tämä keissi? Pitääkö rueta purkamaan nuo ESP- ja parkkitutkan- ym. nappulat irti. Tuntuu että se sinne yläreunaan myös kinnaa.
Comment
-
Sain kapistuksen irti vihdoin viimein. Tutkin noiden lukitusmekanismien sielunelämää irti olevasta CD-vaihtajasta ja siitä tein havainnon, että täytyy päästä painamaan sen reiän ulomman puolen reunasta. Pieni ruuvitaltta, jossa ohutta osaa riittää mahdollisimman pitkään on ihan paras työkalu. Sillä löysin hetken heruttelun jälkeen oikean kohdan, mistä aika jäykähkösti pisti vastaan ja siitä kun painoi niin lukituskieltä sai aukipäin. Samalla kun kampesi soitinta alareunasta irti niin sai laittaa voiton fanfaarit soimaan.
Lukituskieli oli loppupeleissä löystynyt ja taittunut ihan väärään suuntaan ja siksi koko kapistus jumitti. Ajattelin tuon jatkossa pysyvän kolmella muulla kiinni niin katkaisin koko kielen ihan juuresta poikki ettei närää enää jatkossa.
Comment
Comment