Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Auto (A4 B5) ei starttaa asennuksen jälkeen / toimii jälleen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Auto (A4 B5) ei starttaa asennuksen jälkeen / toimii jälleen

    Tänään oli akku ja mittaristo jonkun tunnin irrallaan eikä auto enää asennuksen jälkeen starttaa. Käynnistyksen eston valo vain vilkuttelee ja sammuttaa auton heti hetken verran käytyä.

    Käynnistyksen esto on pätkinyt ennenkin mutta muutaman yrityksen jälkeen aina alkanut pelaamaan, onko lukupuola tms. nyt lopullisesti kaputt vai aiheuttaako jokin muu nuo ongelmat?

    Olisiko mittarin irroituksen ja/tai akun irroituksen jälkeen pitänyt tehdä jotain poppakonsteja?

    Vikakoodeja on tullut viime kerrasta lisää useita, saisiko noihin tulkkausapua:

    Chassis Type: 8D - Audi A4 B5
    Scan: 01,02,03,08,15,17,25,35,45,55,56

    Address 03 -------------------------------------------------------
    Controller: 8E0 614 111 A
    Component: ABS/EDS 5.3 QUATTRO D00
    Coding: 0273004284
    Shop #: BB 24334
    1 Fault Found:
    01203 - Electrical Connection between ABS and Instrument Cluster
    31-00 - Open or Short to Ground

    Address 08 -------------------------------------------------------
    Controller: 8L0 820 043 D
    Component: A4 KLIMAVOLLAUTOMAT_D75
    Coding: 04140
    Shop #: WSC 06325
    2 Faults Found:
    01206 - Signal for Duration of Ignition: OFF
    27-10 - Implausible Signal - Intermittent
    01582 - Signal for Coolant Temperature
    30-00 - Open or Short to B+

    Skipping Address 15-Airbags

    Address 17 -------------------------------------------------------
    Controller: 8D0 919 861 C
    Component: B5-KOMBIINSTR. VDO D02
    Coding: 00142
    Shop #: WSC 06325
    IMMO-IDENTNR: AUZ7Z0V0315355
    2 Faults Found:
    01128 - Immobilizer Pickup Coil (D2)
    35-00 - -
    01176 - Key
    07-00 - Signal to Low

    Address 25 -------------------------------------------------------
    Controller: Bitte Adress
    Component: e 17 eingeben
    No Faults Found
    or DTCs not supported by controller
    or a communication error ocurred

    Address 35 -------------------------------------------------------
    Controller: 8L0 862 257 G
    Component: ZV-Pumpe, DWA, Funk D11
    Coding: 13130
    Shop #: WSC 00000
    2 Faults Found:
    01367 - Central Locking Pump Run Time Exceeded (Likely Leak)
    35-00 - -
    01368 - Alarm triggered by Luggage Compartment Switch
    35-00 - -

    End -------------------------------------------------------
    Viimeksi muokannut Petomaani; 19.4.2007, 11:07.

  • #2
    Itsellä teki kerran -95 A4 saman homman. Käytin akkua irti, niin ei sen jälkeen lähtenyt käyntiin.
    Pörhöllö koodasivat ajoeston uudelleen niin alkoi pelittää, eli jostain kumman syystä hukkas ton koodin sieltä.

    Comment


    • #3
      Millanen homma lie tuo ajoneston uudelleenkoodaus, tuskin ite onnistuu?

      Eikö Address 1 ole moottori, ei ilmoitellut siitä mittään (ei vissii saanu sinne yhteyttä)?

      Comment


      • #4
        Tuo ei saa yhteyttä ABS boksiin mittaristosta. Samoin signaali lukupuolalta on liian heikko. Olisiko mittariston liittimet huonosti kiinni?

        Ajoneston voi koodata itse jos tuo on IMMO2 ja login-koodi löytyy.

        Comment


        • #5
          Juu, address 1 on moottori. Harvemmin on hankaluutta saada siihen yhteyttä. Mitä kaapelia käytät? Jos USB-versiota, niin latenssi-asetukset kannattaa katsoa virtuaalisesta sarjaportista.

          Comment


          • #6
            itselläni meinasi käydä sama ongelma kun vaihdoin poppeja asennellessa akun.

            itse korjasin tilanteen siten että otin toisen akun navan irti ja käänsin avaimesta virrat päälle. odotin että ajotietokoneelle tulee ilmoitus OK, jonka jälkeen kytketään akkutakaisin ja laitteet toimi taas eikä jättänyt mitään vika koodeja. ja autohan oli a6 -99

            Comment


            • #7
              Pitää tarkastaa nuo mittariston liittimet ja kokeilla tuota akun kenkä pois -> virrat päälle -kikkaa ruokatunnilla, ilmoittelen miten kävi!

              EDIT: niin ja käytössä COM-kaapeli, aiemmin muistaakseni ottanut yhteyden 01:een ihan hienosti, ei ole nyt vain vanhoja lokeja jemmassa joista tarkastaa.

              Comment


              • #8
                Jep, alkoi pelaamaan mittariston liittimen uudelleen kytkemisen jälkeen! Eipä tuota osannut niin epäillä kun mittaristo vaikutti toimivan ihan ok, kaikki valot syttyivät normaalisti jne...

                Pitää vielä tänään tarkastaa nuo vikakoodit, ilmeisesti keskuslukituksessa olisi joku vuoto päällä mikäli osasin lokia oikein tulkita? Ovipahveja olen irroitellut, liekö letku jäänyt huonoon asentoon tms...

                Comment

                Working...
                X