Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vaijerikaasu sähkökaasuksi?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vaijerikaasu sähkökaasuksi?

    Muistan jostakin lukeneeni että ainakin B5 Passatissa olisi paikka valmiina potikalle jota kaasuvaijeri säätäisi ja potikalta vetämällä piuhat ECU:lle voisi saada vaijerikaasun "sähkökaasuksi"?

    Onko kukaan muu kuulut vastaavaa ja onkohan moinen konversio (jos edes mahdollinen) miten toimiva...

    Jos tuollainen konversio olisi mahdollista tehdä niin ideana olisi samalla toteuttaa vakionopeudensäädin hieman edullisemmin (ei tarvitsisi vaijerin säätöyksikköä?) pelkällä vakkomituksella ja painonapilla/käytetyllä vakkarin viiksellä.

    #2
    Samalla pitäisi päivittää varmasti kaikenlaista muutakin, koska eihän tuo nykyinen ECU tiedä höykäsen pöläystä sähkökaasusta. Eli varmasti se ECU pitäisi vaihtaa kanssa, ja mitä antureita ym. muita härpäkkeitä se sitten haluaa vielä lisäksi...?

    Comment


    • #3
      Riippuu tietty ECU:n mallista, -98:ssa saattais olla jo pinnit valmiina kaasusignaalille? Siinä Passattijutussa saatto olla noin jopa mainittu vai oonkohan nähny unta =) No pitää yrittää kalastella se juttu jostain.

      Meikä melkein työllistää okkimin näillä kysymyksillä =)

      Comment


        #4
        Se Passatti sai sisäänsä sähkökaasun sen takia kun siinä on ässän kone. Eli ässän ECU, johtosarja ja muut hilppeet. Voi siellä pinnit olla, mutta millään en usko että se jotain niistä tajuaisi jos sinne sähkökaasua tunkee. Kokeile :)

        Ei tämä vielä työstä käy :)

        Comment


        • #5
          Tuossahan on varmaan samanlainen järjestelmä alunperin kuin omassa -98 AGU:ssa. Kaasuläpällä on jo moottori mikä säätää tyhjäkäyntiä, valitettavasti sen liikematka on niin pieni että vakkarikäytössä se ei toimi. Sen takia kaasuläppä (vai pelkkä säätömoottori kyljessä?) on vaihdettava, mutta varsinaisesti mitään tekemistä sillä ei senkään jälkeen ole sähkökaasullisten autojen kanssa.

          Comment


            #6
            Voi siellä hyvinkin olla paikka potikalle, kun TDI:ssä sähkökaasu. Eiköhän ne poljinsysteemit ole samaa kamaa koko mallistossa... paitsi tietysti autom./manuaali.
            Säästön vakkariasennuksessa kuitenkin voi unohtaa, kun toimiva sähkökaasu vaatii muutakin vaikka ECU sattuis sitä ymmärtämäänkin. Mutta toimivuus voi olla parempi sisäänrakennettuna kuin ylimääräisillä mekanismeilla.

            Comment

            Working...
            X