Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B7 navi jälkiasennuksena

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Jos niitä ohjeita olis jonkun linkin takana niin olisin kiitollinen jos joku laittais linkkiä.
    Tän ketjun kohdasta #79 löytyy purkamiseen ohjeet..

    Comment


    • Onko kellään tietoa mistä sais A4 etupaneelin? Sellasen tarviis ku hommaan A3:sen RNS-E vehkeen. Eli siis tälläsestä ois kysymys http://www.ebay.de/itm/Audi-RNS-E-Na...ht_1004wt_1396

      Comment


      • Alkuperäinen kirjoittaja Gousti Näytä viesti
        Tän ketjun kohdasta #79 löytyy purkamiseen ohjeet..
        Katsos vaan, meni ohitte kun lueskelin. Tästä selkii paljon kiitoksia!

        Comment


        • Tietääkö kukaan riittääkö tällänen convertoimaan A3 RNS-E vehkeen A4 sopivaks.
          http://www.ebay.com/itm/AUDI-RNS-E-P...#ht_500wt_1413

          Comment


            Ei riitä. Toi on vaan LCD-näytön kehys.

            Comment


            • Aivan totta. Enpä mäkään nyt sen tarkemmin asiaa kattonu. :( Mistä mä nyt muutun sellaseks A4 etulevyks? Tarviis kyllä sellasen. Näyttää olevan harvinaisempi ku kulta.

              Comment


              • Nyt ois navigaattori tulossa postissa ja kaikki muutkin kikkareet pitäs olla hommattuna projektiin. Oikea A4 RNS-E navi oli tilattava. Ei tosta A3 RNS-E konversiosta oikeen tullu mitään.

                Nyt jos joku tietäs mitä koodauksia pitäs VCDS:n läpi tehä autoon, että kaikki pelittää?

                Niin ja jos jollain on Ross-Tech HEX-CAN piuha porukkaa Jyväskylän alueelta, niin seki ois ihan kiva juttu.

                Comment


                  Viestissä #86 "Sain mittariston kanava 62 asetettua arvoon 5"

                  edit: ja sitten piti jotain koodia vaihtaa radiossa, jossa kerrotaan muun auton optioista. Tuosta lisää infoa.
                  Viimeksi muokannut haraldh; 21.3.2012, 08:40.

                  Comment


                  • Jes kiitti linkistä. Täytyy tuolta tsekkailla hommat kuntoon. Kokeilin navia jo kiinni autossa ja kaikki pelaa hienosti. Tilasin eBaystä. Liettuan kaverilta ostin navin ja ihan priima laatua. Voin suositella jos joku lähtee tähän hommaan joskus. Ainut minkä kaveri unohti oli toinen DVD, mutta eiköhän se laita sen kohta tulee ku laitoin sille postia aiheesta.

                    Koodaus hommatkin piuhan osalta pitäs olla jiirissä. Jos jaksaa, niin huomenna vois täräyttää systeemit kiinni kunnolla. Pitää vaihtaa se kaks din kehikko sisään. Luvassa siis auton purkua, kasausta ja dremelöintiä ilmastointi systeemin osalta luvassa. Onko kokemuksia kauan menee aikaa koko settiin? Aattelin töiden jälkeen alotella ja valmista varmaan pitäs olla sit illasta.

                    Comment


                      Tällä samalla sivulla olen kirjoittanut kaiken. Selaa vähän aikaisempia viestejä tai lue koko ketju.

                      Comment


                      • Jes oon kyllä lukenu tän ketjun jo useempaankin kertaan. ;) Huomasin kyllä, että se ois sellaset 4h toi setti. Mutta mullä ei tarvii noita ethernet touhuja. Ei tarvii ku koodaukset kyytiin ja piuhat oon jo kertaalleen laittanu kiinni. Siinä ei mee ku 10min.

                        Lähinnä just, että jos on jotain koukkuja mitä kannattaa varoa niin laitoin ton. Varmaan letherman (+ pahvia malliks sille ilmastoinnille), saha, piuhat, VCDS, navi ja työkalusettit availua varten ja avot. :)

                        Comment


                        • Dremelöinnit tehty, navi kiinni ja haskalokeroiden asennusta vajaa enää. Tosi hyvän näkönen tuli. Dremelillä ajoin sen keskitunnelin hyväks ja sähkömiehen sahalla vetäsin sen ilmastoinnin (dremelillä silottelin ja
                          viimeistelin).

                          Niin ja jos joku urhoollinen on lähössä tähän hommaan, niin muutama vinkki:
                          1. Ota keskitunneli pois ohjeitten mukaan.
                          2. Ota yks din kehikko pois autosta ohjeitten mukaan.
                          3. Ihmettele auton ulkopuolella rauhassa sen yks din ja 2 din kehikon kanssa se dremelöinti siihen tunneliin.

                          Noin siitä pääsee helposti kärryille mitä pitää dremelöidä ja niitä kehikoita voi koko ajan mallata siihen tunneliin, että onks ne hyvät.

                          Pahvimuotti on kaikista helpoin sille ilmastoinnille. Menee aika näpsäkästi.

                          Nyt mietityttää ku siinä ohjeessa laitetaan ilmeisesti se GPS antenni sinne hanskalokeron yläpuolelle muovien alle? Onks se todella, niin ja pelittääks se muka oikeesti kunnolla sieltä muovin läpi?

                          Comment


                            Antennin voi hyvin jemmata jonnekin kojiksen sisään, pelittää oikein hyvin. Ainakin omassa ja muissa jälkiasennetuissa joita tiedän on toiminut täysin ongelmitta ja sateellittien löytymisessä ei ole ollut ongelmia.

                            Comment


                            • Jees lopullisesti hommat kunnossa. 6 satelliittia löyti ainakin tossa ajellessa ihan nätisti. Jätin sen sinne hanskalokeron alle.

                              Hyvinhän tuo tuntuu jo nyt toimivan ilman niitä piuhakoodauksia. Kyllä siitä kuitenkin varmaan jotain hyötyä on. Täytyy katella, ku jaksaa.

                              Comment


                                Tarkoitus on jälkiasentaa Exeon 2010+ RNS-E autoon jossa on Concert 2+, eli A4 B7 jossa on 2-din concert. Olen ymmärtänyt että concert 2+-sassa on quadlock valmiina, ja mahdollisesti pitäisi vain siirtää k-linjan pinni.

                                Mutta miten radion antennit? Noissa Concert II+ tai 2+ laitteissa on vissiin eri diversity järjestelmä kuin RNS-E:ssä. Nyt en ole löytänyt vielä infoa että miten tuossa uudemmassa RNS-E:ssä on diversity hoidettu mutta onko teillä ollut kuuluvuusongelmia RNS-E jälkiasennuksen kanssa jos lähtökohta on ollut 2-din concert/chorus/symphony?

                                Jossain audi4ever foorumissa oli ohje että pitäisi hankkia Golf V antenninohjausboksi, ja laittaa se väliin. Tällä välttyisi vetämästä uusia johtoja taakse. Onko näistä mitään kokemusta?

                                muoks: http://audiforum.us/threads/converti...th-rns-e.5662/

                                Ja toiseen asiaan, onko porukka jo kokeillut tuota navPOInt ohjelmaa, jolla voi luoda esim. tutkapaikat karttapohjaan?

                                Comment


                                • Mk2 RNS-E käyttää samaa antennijärjestelmää kuin mk1 eli siis eri systeemiä kuin Concertit yms. Toi Golf V:n antenniboksi on vain purkkaviritys, joka korjaa kuuluvuusongelman (ehkä), mutta ei poista väärästä antennijärjestelmästä johtuvaa virheilmoitusta.

                                  Antennijärjestelmän muuttamiseksi RNS-E:lle sopivaksi tarvitset uudenlaiset antennivahvistimet (2kpl) ja hieman johtoja. Osalista:
                                  000 098 652A 1.5m female to female Fakra cable (you can get away with a 1m cable, 000 098 652) (?12)
                                  000 098 692 30 cm male to male Fakra adaptor (?12)
                                  8P4 035 225B Upper antenna amp (?14)
                                  8P4 035 225 Lower antenna amp (?150)
                                  1C0 973 119B Three pin connector housing x2 (?1.50 each)
                                  000 979 009 Repair wires x3 (?1.20 each, cut them in half to give 6 wires)
                                  Nämä ohjeet pätevät ainakin 8P A3:een. Tarkemmat ohjeet ja lisätietoja täällä. Osat maksavat reilun 200e hankintapaikasta riippuen.

                                  Muutokset tarpeellisuudesta voi sitten olla montaa mieltä. Radio kyllä kuuluu kohtalaisesti "väärillä" antennivahvistimillakin. Toisaalta ajoittain tulee hetkiä, jolloin ääni säröytyy ikävästi. Ongelmat ilmenevät niin pääkaupunkiseudulla kuin missä tahansa muuallakin. Summasummaarum, aluksi olin sitä mieltä, että vaihdan antennivahvistimet ehdottomasti, koska ylimääräinen särinä ärsytti. Nyttemmin olen kuitenkin lähes unohtanut koko ongelman olemassaolon. Todennäköisesti kyllä teen tuon muutoksen jossain vaiheessa jokatapauksessa, koska en pidä alkuperäisestä poikkeavista ratkaisuista, mutta radion kuuntelun kannalta en näe sille tarvetta.

                                  E: Riippuu autosta ja varusteista, mutta todennäköisesti et joudu muuttamaan quodlockista mitään. Muistaakseni A3 vaatii muutoksen vain, jos autossa on lisävarusteena Bosen audio.

                                  Comment


                                    Luin sitten tuossa aikaisemmin koko tuon linkittämäni ketjun, ja sen mukaan tarvitsen vain vanhemman mallisen antenniboksin mun B7 avantiin. Siitä santapaperilla joku hahlo pois niin pitäisi rokata.

                                    Ja samaisen ketjun PetrolDave sanoo että MY 2010 ja uudemmissa RNS-E laitteissa on edelleen sitä vanhempaa perua oleva diversity radio. Eli jos autossa on ollut ns II+ tai 2+ concert/symphony jotka vissiin ovat aina 2-din mallisia niin pitää vaihtaa tuo vahvistin takapoksista. B7 sedanissa menee sitten koko takalasikin vaihtoon, sillä niissä ei ole sitä diversity lankaa ollenkaan jos auto on tullut II+ radiolla.

                                    No odotellaan että se seatin RNS-E saapuu, torstaina pitäisi olla täällä.

                                    Comment


                                    • Koodailin oman navin nyt vielä auton tietokoneeseen kiinni. Tuo on ihan jees, että noi ohjeet ja tiedot näkyy nyt tossa mittaristossakin. On tolla auton touhulla paljon parempi navigoida, ku esim. TomTomilla.

                                      Muutamia kysymyksiä koneemmille käyttäjille:
                                      1. Saaks noita mp3 levyjä/kansioita vaihettua jotenkin näppärästi tosta vehkeestä?
                                      2. Haluisin virittää tohon bluetoothilla puhelimen handsfree touhun kiinni. Milläs vehkeillä sen nyt saa siihen näppärästi. Kävin kufatechin sivuilta kattelee jotain piuhoja, mutta ei niistä saa selkoo. Puhelin Nokia N9.
                                      3. Saaks tosta navista jotenkin nopeuden näkyy?
                                      4. Sit haluisin siihen esim. spotifyn puhelimesta tulille, niin minkäslaisen piuha nivaskan siihen tarvii(puhelimessa ihan normi kuuloke liitäntä Nokia N9). Mulla on jo iPod liitäntä siinä. Haluun siitä Ipod touhusta eroon, ku se on yks paskimmista soittimista maailmassa. Siinä ois vaan valmiiks sellanen mokkula mihin laitetaan kiinni se piuha siellä takana.
                                      5. Saako naviin nopeuskamerat näkyy jotenkin? Kartasto on 2012.

                                      Comment


                                      • 1) Returnista selaamaan, parempaa ei ole
                                        3) Huoltovalikosta, ei muuten
                                        5) ei tietääkseni.

                                        Comment


                                          1) älä ikinä valitse kansiota Drive-napin takaa, vaan aina se kortti. Muuten jumahdat ihmetilaan jossa on vain osa mp3-kansioista näkyvissä
                                          2) Tarvitset OEM bluetooth moduulin, mikrofoonin sekä piuhat. Ebaystä noita saa 100-300 euron hintaan. Huomioi versionumero, että tulee sellainen että puhelimen osoitekirja tippuu autoon. Haulla löytää listan. Mikä N9, se uudempi vai? Tarvitsee siihen vielä jonkun "download" nimisen ohjelman.
                                          3) RNS-E:ssä on salainen huoltovalikko, piti painaa muistaakseni NAV, ylävasen menu 10s, yläoikea menu 10s niin aukeaa. Siitä näkee vähän sitä sun tätä.
                                          4) AUX-liitännän lisääminen on helppoa, kufatecilta sarja tai sitten amalin auttaa.
                                          5) Kuulemma saa, mutta en ole itse testannut. Kts. edellisten viestien navPOInt linkki

                                          Comment


                                          • 1) Joo tuo oli erittäin hyvä neuvo. Tosta kansio valikosta on ihan jees vaihella levyjä.
                                            2.) Joo Nokian uusin N9 Meego käyttiksellä ei mitään symppari tai microsoft sekoiluja kunnon linux luuri. Mikähän ero tällä http://viewitem.eim.ebay.fi/Audi-A3-...771121765/item ja tällä on http://www.kufatec.de/shop/product_i...Complete-.html. Noistakaan ei oo varmuutta käykö omaan luuriin? Missä se lista on? Onko tietoo tarviiko nää minkälaista purkamista?
                                            3.) Salaiseen huoltovalikkoon en ainakaan vielä päässy. Täytynee hieroa jossain vaiheessa lisää.
                                            4.) Onkohan mun otettava tää vai löytyyköhän tähän joku halvempi vaihtoehto http://www.kufatec.de/shop/product_i...---Klinke.html niin ja onko tietoo tarviiko nää minkälaista purkamista? Ei kyllä varmaan tämä ainakaan.
                                            5.) Täytyy tätä ihmetellä joskus tarkemmmin. Kiitti vinkistä.

                                            Comment


                                              2) Kokeiluni nokian N900:ella eivät olleet kovin lupaavia. N95 ei myöskään toiminut kun taas N97 toimi loistavasti. Voisi tähän kirjoittaa jotin odotuksistani Nokian tuotteista mutta jätän kirjoittamatta. Lista osanumeroista löytyy tuosta, omaa odottelen postissa toivottavasti tänään.
                                              3) Kylmästä (tai radio tilasta) paina NAV, ylävasen menu 10s, yläoikea 10s. NAV-ruudun pitää olla ns. perustilassa ennen kuin aloitat.
                                              4) amalin on vissiin noita tehnyt myös. Tuo on melko plug and play niin siitä vain.
                                              5) kerro mullekkin sitten jos saat toimimaan :)

                                              Oma kokeiluni uudella Mk2 RNS-E:stä ovat positiivisiä. Vaikka ruudussa leiskahtaa Seat käynnistyksessä se ei haittaa sillä laite on paljon vanhaa RNS-E:tä nopeampi monella tavalla. Käynnistys on yksi, ja MP3 soiton aloituskohta on helposti 10x nopeampaa ehkä osin SDHC-tuen ansioista. Kokeiluna tein noin 8-9Gt mp3:ia kantavan kortin jossa siis 1500+ tiedostoa. Kun pakitan omasta ruudusta ulos alkaa soitto kun laitan ykkösen pesään. Vanhalla pääsi hyvää matkaa oman pihan yli ja kadullekin ennen kuin soitto alkoi. Näyttö on paljon edellismallia parempi.

                                              Antenninongelma taitaa olla non-ongelma. Tökkäsin Concert 2+ johdot suoraan naviin kiinni ja toistaiseksi ei ole ollut mitään ongelmaa. Osoittautui että tässä non-BOSE autossa pitää siirtää K-linjan pinni mikä on jäänyt tekemättä. Luin jostain että diversity ohjataan osin K-linjan yli joten voi olla että radion räsähtämättömyys johtuu k-linjan puutteesta, katotaan nyt.

                                              Comment


                                                Liitänpä vielä mukaan aika kattavan RNS.pdf (~5Mt) tiedoston jonka löysin netistä joskus. Sisältää paljon eri koodauksia jne.

                                                Tämä Idiot's guide on myös aika selkeä.

                                                Jos autossa ei ole OEM xenoneita hanskiksen yläpuolella ei ole tasonsäätö-relettä. Tuolloin menee tuo bluetooth moduuli näppärästi airbagin viereen tukiraudan viereen. Muuten asennus kuten tuossa idiots-guidessa. Tuossa on vähän säätämistä ennen kuin saa hanskiksen istumaan.

                                                Comment


                                                  2) Kokeiluni nokian N900:ella eivät olleet kovin lupaavia. N95 ei myöskään toiminut kun taas N97 toimi loistavasti.
                                                  Minkä version BT modulilla olet kokeillut. Ainakin alkupään moduleilla oli paljon eroa, että minkä puhelimien kanssa toimivat.
                                                  Itsellä muistaakseni Q tai N loppunen malli (eli jo useamman vuoden vanha) ja myöskin N97:n puhelinluettelo toimi, mutta N9:ssä ei toimi. Tosin N9:siin tuli firmispäitys. Pitäs yrittää parittaa uudestaan.

                                                  Comment


                                                  • Jos viittit kokeilla sitä N9:n paritusta, niin ois hieno homma.

                                                    Comment


                                                      En muista millä versiolla kokeilin. Ongelma oli siinä että se N900 linuxpohjainen ei tukenut osoitekirjan kopiointia, ainakaan siinä versiossa. Sen olisi ehkä saanut toimimaan asentamalla itse jotain linux paketteja jostain reposta, jota kokeilinkin mutta jouduin sitten vuorostaan kirjastoversio-helvettiin ja kun puhelin oli lainassa vain sen aikaa mitä N97 oli näytönkuoren vaihdossa n:ttä kertaa niin en laittanut niin paljon energiaa tuohon.

                                                      Muutenhan se toimi OEM bluetoothin kanssa hyvin, mutta mielestäni nuo osoitekirjojen ja soittolokien saaminen RNS-E:hen on osa sitä juttua.

                                                      Äsken kävin postista hakemassa H-päättöisen, joka tuli englannista siltä Hazzydays ltd. firmasta. 110€ maksoi purkki ja kaapeli sitten kufatecilta. Mikrofoni jäi vielä, mutta pääsen aloittamaan asennukset näillä palikoilla.

                                                      Muoks: siis N95 toimi myös hyvin, kunhan ensin asensi sen Download-nimisen ohjelman. Tästä haulla tässäkin foorumissa juttua.

                                                      Comment


                                                      • Joo mulla oli kanssa aikoinaan tuo N900, mutta se on kyllä pikkasen eri peli ku tuo N9. Se N900 oli vähän sellanen beta / testitouhu. Tuo N9 kyllä pitäs olla ihan loppuun asti viety versio, että kyllä pitäs toimia. Tietysti eihän sitä tiiä, että miten ne noita tukee.

                                                        Tuo navigointi DVD:n kopiointi ottaa kyllä koville. Mitenhän sen oikeen saa nyt oikeesti tehty? Oon koittanu nyt TDK:n DVD+R DL levylle ja oon vaihtanu sen booktypen DVD-ROM tyyppiseks. Silti se vaan tunnistaa sen päivitys levyks.

                                                        Comment


                                                        • Yritin äskettäin saada tuota huoltovalikkoa näkymään,mutta tuloksetta..

                                                          Mitäs noi "ylävasen menu" ja "yläoikea" tarkoittaa??
                                                          Ylävasen menua en kyllä ymmärtänyt ja tuo yläoikea tarkoittaa sitä nuolinäppäintä oikeallekko?

                                                          Mitenkäs noita pitäis painaa,kumpaakin yhtäaikaa vaiko erikseen?
                                                          Vai pitääkö noita kaikkia kolmea painaa yhtäaikaa (nav,ylävasenmenu ja yläoikea)?
                                                          Viimeksi muokannut -Matti-; 13.4.2012, 23:07. Perustelu: ..

                                                          Comment


                                                            Ison pyöreän nupin ympärillä on neljä näppäintä. Painat kylmästä käynnistyksestä järjestyksessä NAV, odota sekunti. Paina ylävasen nappi ison nupin ympäriltä noin 10s, odota sekunti. Paina yläoikeaa ison nupin ympäriltä 10s. Pitäisi tulla se salainen valikko näkyviin.

                                                            Comment


                                                            • Noin se juuri menee. Sain kyllä ite sen ainakin toimii. Sit ku sanotte samalla tavalla sen levyn kopioinnin toimimaan niin aika jees.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X