Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
K-linja väärässä reijässä, jos concertista päivitit. Pääsee kyllä CANilläkin kiinni, mutta vain tarpeeksi uudella VAG-COMilla eli VCDS:llä pääsee naviin käsiksi.
Mikä kaapeli kyseessä?
VCDS versio 10.6.4 sekä 11.8.0 beta kokeiltiin kun käsillä oli. Piuha Ross-techin HEX-CAN-USB, vuosimallia 2009, joka siis toimii upouusien CAN-autojen kanssakin täysin.
Ja entinen soitin oli consert 2 siis se 2din kokoinen..
Kaapeli onsiis kunnossa.
Ainakin K-linja siis väärin, voi vetää CAN-puolen diagnostiikan tilttiin. Varmaks en osaa sanoa, kun ite laitan johdotukset kerralla oikein. Se että liitin on samanlainen ei tarkota sitä, että kytkennät on samanlaiset. Kaikissa orkkissoittimissa on ne pinnikaaviot kyljessä joita voi vertailla.
Concert 3 se taitaa olla.
Nostetaas taas juttua vähän ylös. Tarkotuksena olis tilata britannian ebaystä RNS-E. Oon koittanu hakee toistaiseksi tuloksetta sellaista tietoa että pystyykö laitteella kuunteleen radiota tai musiikkia samaan aikaan kun käyttää navia? Navin mukana tulisi länsi euroopan kartat 2011 mutta suomi ei taida luketua siihen vai lukeutuuko? Jos ei lukeudu niin mistä mahtaisi saada suomen tai skandinavian kartat kyseiseen laitteeseen?
Nostetaas taas juttua vähän ylös. Tarkotuksena olis tilata britannian ebaystä RNS-E. Oon koittanu hakee toistaiseksi tuloksetta sellaista tietoa että pystyykö laitteella kuunteleen radiota tai musiikkia samaan aikaan kun käyttää navia? Navin mukana tulisi länsi euroopan kartat 2011 mutta suomi ei taida luketua siihen vai lukeutuuko? Jos ei lukeudu niin mistä mahtaisi saada suomen tai skandinavian kartat kyseiseen laitteeseen?
Voi kuunnella, naviohjauksen tullessa kaiuttimista voi volumenupikalla säätää sen voimakkuutta.
Lännen kartoissa ei ole suomea. Itse hommasin satkulla iibeistä itänjeuroopan karttalevyn.
-Onko nyt mitään vinkkejä ennen ku alottaa tän sekoilun toden teolla?
-Dremelin aattelin hakee ainakin ja ehkä jätän sen ilmastointi lipareen
tilaamatta ja rouhin sen ite.
-Tarviiks mun tilata tähän nyt sit jotain vielä kyytiin? Esim tuota VCDS HEX-
USB+CAN kikkaretta mietin, että tarviiko? Ilmeisesti, mutta aika suolanen: http://store.ross-tech.com/shop/VCKII.html http://store.ross-tech.com/shop/VCHUC.html
Enkä ees oo varma kumpi se noista on. Onks noista mitään halvempaa
versiota, jos
tarviin sellasen.
-Uskaltaako noita naveja ostaa muitakin, ku alkuperäsiä? Tuolta Alibabasta ja
eBaystä kyllä löytys ja niissä on enemmän ominaisuuksia.
Kannattaa varata jonkun verran aika ko. toimenpiteeseen ja olla tarkkana dremelöidessä.
-Tarvitset johtosarjan ja antenniadapterin, jos soittimen mukana ei tule. Esim. Kufatecilta saa juuri oikeanlaisen (bose/ei, vaihtaja/ei, puhelin/ei, jne.). Toki GPS-antenni tarvitaan myös jos sitä ei ole.
-Ei sinun pakko ole VCDS:ää ostaa jos sille ei muuta käyttöä ole: pyydä jotain jeesaamaan koodauksien verran (esim. klubin jäsenille löytyy lista joissa vapaaehtoiset piuhan omistajat listattuna) - ja halpisversiokin ajaa ehkä tuossa asiansa
-Alkuperäinen navi on alkuperäinen navi: todennäköisesti kaikin puolin laadultaan ja käytettävyydeltään eri luokkaa kuin kiinalaiset, ja toki integroituu saumattomasti auton järjestelmiin
Sit ne pyytää paikallisessa marmoritiskissa 89€ siitä 2 din kehikosta. Aika tyyris. Muualta oli saanu 30€ halvemmalla (ainakin tän ketjun mukaan). Pitää siis jatkaa kyselyä tai tilata jostain.
Minä en kyllä uskaltaisi ekana ostaa Alibabasta, varsinkaan Mr. Romanas Ramonas nimiseltä henkilöltä.
Et sinä sitä kehikkoa suomalaiselta marmoritiskiltä saa halvemmalla, en ymmärrä oikein mikä järki niitä on kierrellä jos hinnalla on väliä - tilaat esim. Tepolta, Slamitilta, Ebaysta, you name it.
Joo emmä niitä "kiertelekkään". Laitan sähköpostilla hintakyselyitä. Mutta joo näyttää, että se on kaikissa marmoritiskeissä samahinta. Eli menee varmaan tilaukseen, niin ku arvelinkin.
Jep Alibaba on kyllä arveluttava mesta. ;) Mutta voihan sille kaverille soittaa ja kysellä vähän mistä se on kotosin. Jos alkaa takertelee, niin sit tietää että on jotain hämärää.
VCDS on Ross-techin tavaramerkki ja heidän aidoissa kaapeleissaan on lisenssi mukana, joka oikeuttaa aina uusimpaan ohjelmapäivitykseen.
Ross techillä on Lite versio, jonka 100€ lisenssillä voi käyttää mitä kaapelia vaan, mutta toiminta on edelleenkin vajavaista.
Tuo linkkaamasi on kopio. Aito maksaa sen 300€.
Don't be fooled by the cheaper VAG-COM 409/VCDS Lite cables which only run the shareware/demo version of VCDS/VAG-COM, as these cannot be used for full coding and fault scans, and only work with older non-CAN based vehicles. The VCDS cable we sell runs the latest fully functional versions of Ross Tech's VCDS 908, 912, 10.6 and 11 Beta.
Kiinan piraatti, näkee vaikka kattoo unisena toinen silmä kiinni. Toimii ainoastaan mukana tulevalla hakkeroidulla softalla. Jos päivittää Ross-techin softan tohon, niin menee firmis sekasin.
Aivan 100% varma piraatti ja vieläpä poikkeuksellisen härski ja ylihintainen, jos tuollaisen ostaa niin ei yli 30eur kannata maksaa. Myyjä luultavasti jossain Kiinassa johon lain koura ei yllä. Jos tuollainen napsahtaa tulliin (mikä on tuolla hinnalla mahdollista) - todennäköisesti tulee läpi, mutta ymmärtääkseni tullilla on täysi oikeus takavarikoida tuote. Tuo on rinnastettavissa ohjelmistoväärennökseen.
Tietääkö kukaan miten Navi toimii peruutustutkan kanssa. Mulla on siis tällä hetkellä alkuperänen sellanen piippaava peruutustutka. Tuleeks siihen naviin näkyviin etäisyydet tutkista sit ku vaihtaa naviin?
Nyt on ole ihan kärryillä mitä kaikkia asioita pitää huomioida.
Mulla kuitenkin olis kaks a4 b7 audia tossa, ja toinen olis tarkotus myydä.
Haluaisin kumminkin siirtää toisesta autosta tuon navigaattorin toiseen. Joten pitääkö ostaa uusia johtoja?
Sopiiko liittimet toisiinsa? Tässä autossa missä on navigaattori on antenni katolla ja toisessa ei?
Jos löytyisi ohjeita purkuun ja kuvia, ja tietoja tarvittavista johdoista mahdollisesti?
Riippuu siitä onks sulla 2 vai 1din vehe siinä tällä hetkellä kiinni?
1. Mutta joo joudut ostaa todennäköisesti adapteri piuhat
2. Jos yks din joudut vaihtaa kehikon taakse (tähän löytyy kuvalliset ohjeet).
3. Joudut koodaa autoa sen verran, että se ymmärtää navin olemassa olon.
4. Joudut varmaan ostaa sen erillisen antennin vehkeeseen.
Mutta siinäpä oikeestaan se.
Itelle on nuo vehkeet tilauksessa ja rupeen vaihtelee noita sit ku kaikki kamat on tullu suomeen.
Joo elikkä autossa mihin olen sen siirtämässä on tällä hetkellä 1-din soitin, mutta enkös saa sen kehikon ja ilmastointipaneelin toisesta autosta myös siirrettyä, ja vaihdettua? Laittaa sitten tuosta ton 1-din soittimen ja kehikon tohon autoon josta sen navin otan. Onkohan semmosta oikeenlaista liitäntäjohtoo tossa autossa missä on navi, kun se on alkuperänen, vai onkohan se siinä kiinteesti?
Ainoo että se antenni on varmaan aika paha irrottaa tosta?
Antennijohto varmaan pitäis sitten vähintään hankkia? Laitetaanko se johonkin tiettyyn paikkaan esim. katolle, vai onko väliä mihin sen sijottaa?
Ja nuo osat joutuu vissiin ostaan maahantuojalta?
Edit: Jos niitä ohjeita olis jonkun linkin takana niin olisin kiitollinen jos joku laittais linkkiä.
Comment