Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 2.2l tq -92 hankittu (jonkin aikaa sitten), päästöt?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 2.2l tq -92 hankittu (jonkin aikaa sitten), päästöt?

    Tervehdys Audilaiset!

    Liityin teidän joukkoonne viikko sitten, kun ostin otsikon mukaisen auton. Snelkku on suomiauto ja juuri tuli 200tkm täyteen. Huollot on tehty ajallaan ja on ollut ilmeisesti vain kolmella omistajalla.

    Nyt sitten kaipaisin pieniä vinkkejä, koska kyseisestä autosta ja turbosta puhumattakaan ei löydy kokemusta. Olen katsonut vikakoodit jaripetterin tarvike kaapelilla sekä ilmastoinnin kautta ja ne ovat seuraavat:

    VAG-COM:
    1. 00513 - Engine Speed Sensor (G28)
    5 Faults Found:
    01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)
    41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent
    01272 - Shareware Version. To Decode all DTCs
    41-10 - Please Register/Activate - Intermittent
    00603 - Shareware Version. To Decode all DTCs
    41-00 - Please Register/Activate
    00604 - Shareware Version. To Decode all DTCs
    30-00 - Please Register/Activate
    01270 - Shareware Version. To Decode all DTCs
    42-10 - Please Register/Activate - Intermittent
    (mitähän noista koodeista vois päätellä? vai onko samoja mitä klima ilmottelee?)
    Klima:
    2. 08.7 Temperature Regulator Flap, sporadic block
    3. 11.7 Central Flap, sporadic block
    4. 13.5 Footwell/Defroster Flap, static block
    5. 15.1 Air Flow Flap Motor Potentiometer, static open
    6. 29.4 Belt slip detection "hard", sporadic

    Varsinaiset "tunnistettavat" ongelmat ovat:
    1. Sähköflekti ei pyöri ainakaan ensimmäisellä nopeudella (lämpöjä en ole nostanut yli 100C joten toisesta nopeudesta/jälkikäynnistä ei ole tietoa)
    2. Ajotietokone herjaa jarruja (ei ole palat kuluneet ja nestettäkin löytyy) sekä öljynpaineita (öljynpaineet ok tasolla ja öljyä koneesta löytyy)
    + vikakoodit

    Eli apua tarvittais flektin sulakkeiden löytämiseen ja sen toimivuuden testaamiseksi. Kiitokset helv**in hyvästä foorumista. Paljon on tietoa tarttunut mukaan jo tässä vaiheessa.
    [/SIZE][/FONT]
    Viimeksi muokannut bleemus; 11.7.2007, 18:58.

    #2
    Ton ikäsessä rupee noi ilmastoinnin läppien moottorit reistailemaan. Siellä on pikku sähkömoottorit, jotka läppiä liikuttaa. Ne tuppaa ajan kanssa jumittamaan ja menemään oikoseen. Huoltamalla niitä voi vielä elvyttää. Oliskohan ollut FAQ tai projeksti-osiossa ilmastoinnin läppämoottorien huollosta hyvä ketju. Jos läppämoottorien jumittaminen on rikkonut myös ilmastoinnin ohjainyksikön, niin voin antaa ohjeet sen korjaamiseen.

    Tuo jarruherja voi johtua mittaristosa. Tuon ikäluokan mittaristoissa on tyyppivikana juotosten hapertuminen. Kohtuullisen helppo homma käydä kaikki juotokset läpi mittaristossa. Löytyy myöskin tästä aiheesta paljon aikaisempia keskusteluja.

    Comment


      #3
      Oonko ihan väärässä, mutta eikös S4:n pääasiallinen jäähdytyspuhallinen ole hihnalla pyöritettävä viskokytkimellinen tuuletin?

      Comment


      • #4
        Pasi_ onko näin? Kun en ole itse tosiaankaan varma siitä.. Onko toinen siis ilmastoinnin ja toinen pääjäähd.puhallin? Lämmöt muuten ovat siinä 89-92C ajossa ja tyhjäkäynnillä sit lähtevät nousemaan.

        Comment


          #5
          Kyllä se niin on että visko on pääasiallinen ja sähköflekti huutaa sitten ilmastoinnin ja jälkijäähyn kanssa. Kaipa sieltä sitten löytyy myös lisä jäähdytystä jos lämmöt nousee normaalia kuumemmaksi. Mutuna että ei ole ainaskaan ittellä koskaan pyörinyt ajon aikana toi sähköflekti.

          Comment


          • #6
            Jahas vai, että silleen.. No mut sehän on perhanan hyvä juttu! Huhhuh ainoa vaan, et kyl noi lämmöt on silti ilmeisesti turhan korkeet. Missä teillä liikkuu noi lämmöt ajon aikana ja tyhjäkäynnillä?

            Comment


              #7
              Kyllä noi lämmöt vaikuttais olevan ihan ok. Mulla ajossa tasan 90 astetta ja tyhjäkäynnillä voi nousta kyllä siitä about 95:een.

              Tästä vika koodit:
              http://ps.16v.ru/Auto/dtccodes.htm

              Comment


              • #8
                Juu sehän on hyvä. Sit pitää vaan alkaa tutkii noita ilmastoinnin probleemia ja pohtimaan tehon lisäystä..

                Comment


                • #9
                  No niin ensimmäinen katsastuskerta on nyt takana ja niinhän siinä kävi:
                  niin kuin arvelinkin pientä laittoa + päästöt eivät olleet kohallaan. Nyt kaipailisinkin teidän rakkaiden audilaisten neuvoja, että miten lähtee selvittämään päästöjen korkeapitoisuutta. CO oli korkealla tyhjäkäynnillä sekä kierroksilla ja HC vain tyhjäkäynnillä (~350 lähti laskemaan -> ~250), kierroksilla ok. Lambda-arvot olivat kunnossa.

                  Pitääkö siis vaihtaa katit vai onnistuisiko lastun vaihto viri-viri -malliseen sekä sen säädättäminen?
                  Viimeksi muokannut bleemus; 11.7.2007, 21:32.

                  Comment


                    #10
                    Kyllä korkea CO kertoo lähes poikkeuksetta katalysaattorien toimimattomuudesta. Oliko lambda-arvo kuitenkin noin 1?

                    Comment


                    • #11
                      Joo lambda sai mittaus tuloksen 1,01. Aika on tilattu lähipajalta ja sinne kuun lopussa mittailemaan ja selvittelemään.

                      Comment


                        #12
                        Tekohengityksenä anna koneelle kunnolla kaasua ainakin 15 min. ennen mittausta.
                        Jos tuo ei auta, niin kalliiksi tulee...

                        Comment


                        • #13
                          Älkäähän nyt vielä manailko! Tänään lähtee oik. alatukivarsi vaihtoon + jarrupalat joka kulmaan ja viikon päästä on aika tohtorille.

                          Comment

                          Working...
                          X