Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Löytyykö kytkentäkaaviota vakionopeussäätimen asennusta varten?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Ässän vakionopeussäädin lopetti toiminnan. Tasauspyörästön lukkokaan ei näytä lähtevän automaattisesti pois päältä. Ilmeisesti nopeussignaalissa häikkää. Radion takaa pistin jo valkosinisen nopeussignaalipiuhan poikki. Ei apua. Viiksen piuhat näyttäisi olevan päällisinpuolin kunnossa. Polkimien kytkimet testattu ja pumpun moottori pyörii, kun antaa virtaa. Mistähän seuraavaksi pitäisi etsiä vaivaa?

    Edit: Pitänee ohjainboxi ja mittaristo ottaa seuraavaksi käsittelyyn.
    Viimeksi muokannut JPH70; 21.3.2007, 08:55.

    Comment


    • #62
      Ohjainboksi tuli avattua, mutta ei sieltä mitään viisastunut. Terveen näköinen oli. Seuraavaksi purin mittariston. Siellä oli toisessa piirilevyssä jotain hapettumaa havaittavissa. Sitä kun putsailin, niin lähti ainakin tasauspyörästön lukko toimimaan. Vakkari vaan ei vieläkään pelaa. Taitaa elektroniikkakyvyt loppua nopeudensäätimen kuntoon saamiseen. No, murheista pienimpiähän tuo.

      Comment


        #63
        -01 AVB:hen pitäs laittaa vakkari. Viiksi on ostettu ja muuta roinaa. Onko millanen homma laittaa ku en ihan suoraa tietoa löytäny? Miten vag-comilla koodataan vakkari sitte toimintaan?

        Comment


          #64
          Profiilin autoon tarvitsisi vakkarin.
          Kyseessä siis multi ja ei ajotietokonetta.
          Mitähän osia moiseen asennukseen tarvitsee?
          Riittääkö pelkkä viiksen vaihto, johtotyö ja ohjelmointi?
          Vai tarvitseeko asentaa se toinen lyhempi viiksi, uusi alamuovi ja X-määrä muuta osaa + johdotus ja ohjelmointi?
          Tepon kautta vissiin saa laitoon tarvittavat osat.

          Comment


            #65
            Nimimerkki samies voisi osata auttaa tuossa hardis-puolessa, hänen täytyi kyllä vaihtaa vielä yksi ohjausmoduli lisäksi. Ohjelmoinnissa saatan osata auttaa, mikäli ei foorumilta löytyvästä threadista saa riittävää tietoa.

            Comment


            • #66
              Mikähän vialla, kun asensin vakkarin A4 B5:een, vakkari toimii loistavasti mutta vilkku lopetti toiminnan? Viiksi on peräisin A8:sta, siinä oli yksi pieni 3-napainen liitin johon A4:ssa ei tule johtoa, voisikohan johtua siitä.. Tosin viiksen pitäisi kyllä käydä A4:seen kun oli johtosarjakin ja asennusohje A4:seen samassa paketissa.....

              Comment


              • #67
                Alkuperäinen kirjoittaja Roni- Näytä viesti
                Mikähän vialla, kun asensin vakkarin A4 B5:een, vakkari toimii loistavasti mutta vilkku lopetti toiminnan? Viiksi on peräisin A8:sta, siinä oli yksi pieni 3-napainen liitin johon A4:ssa ei tule johtoa, voisikohan johtua siitä.. Tosin viiksen pitäisi kyllä käydä A4:seen kun oli johtosarjakin ja asennusohje A4:seen samassa paketissa.....
                Vastaan itselleni, viiksi piti aukaista ja ottaa vanhasta viiksestä pohja koska A8:n pohja oli erilainen, en vaan sitä ensimmäisellä asennuskerralla hoksannut. No, ei ollut iso vika ja nyt toimii cruise ja vilkku:)

                Comment


                • #68
                  Hyvä, että sait toimimaan :) Aika jännä, että nettiä selaamalla A4:n ja A8:n viiksillä olisi sama osanumero, mutta näköjään pientä eroakin on?

                  Comment


                  • #69
                    A6 1,9 tdi afn 1998

                    Otsikon mukainen auto ja olen asentamassa jälkiasennettavaa orkkis viikseä. Viiksi ja johtosarja paikoillaan mutta vesikaukalossa eipä tietenkään ollut 15 napaista valkoista liitintä johon johtimet olisi pitänyt kytkeä. Ainoa selvä asia on että musta johto kytketään virtalukon ohjaamalle sulakkeelle (nro 15). Laite tuli ostettua Slamit.net.stä ja mukana tuli juuri kuvailemani kytkentäohje. Aikaisemmissa tropeissa on puhuttu johtoväreistä mutta viiksen mukana tullut johtosarja pinneineen ei vastaa minkään maan värikarttaa. Aikaisemmissa tropeissa on mainittu ecun pinnit 34, 35, 66, 58 joihin pitäisi ilmeisesti johtimet kytkeskellä.Ecussa on vapaana kaikki muut pinnipaikat paitsi nro 66. Osaisiko joku kertoa mitä toimintoja ecu käsittelee kyseisistä nastoista. Mittasin yleismittarilla toiminnat ja näyttäisi siltä että Valkoiseen ja Keltaiseen johtimeen tulee pysyvät sähköt kun napsauttaa cruisen on asentoon. Punaiseen johtimeen tulee sähköt kun painaa set painiketta.
                    Siniseen johtimeen tulee sähköt kun painaa reset painiketta.
                    Siis mihin ecupään numeroihin mikäkin.

                    Comment


                    • #70
                      No onko sen valkoisen liittimen sijaan alla mainitun värisiä liittimiä?
                      Vesikaukalossa ne liittimet ei muutenkaan ole, vaan ecun alla tulipellissä.

                      Alla olevasta pitäisi muutenkin selvitä mikä johto viikseltä kytketään mihinkin ecun liittimeen, värikoodeista piittaamatta, koska siinä on lueteltu viiksen liittimen päässä olevat numerot.

                      Tässä sitten ecun liitin/pinninumerot ja ecun kotelon alaosassa olevien liittimien värit ja numerot:

                      1. piuha viikseltä -> ecun liitin 58 -> ruskealle liittimelle 1/10 puna/harmaa piuha.
                      2. piuha viikseltä -> ecun liitin 34 -> keltaiselle liittimelle 1/10 ja sininen piuha.
                      3. piuha viikseltä -> ecun liitin 35 -> mustalle liittimelle 8/10 ja puna/keltainen piuha.
                      4. ja 6. piuha viikseltä -> ecun liitin 66 -> keltaiselle liittimelle 9/10 musta/keltainen piuha.
                      5. piuha on virta jonka voi ottaa mistä vain mihin tulee virtaa kun autossa on virrat päällä.esim. sulaketaululta.

                      Comment


                      • #71
                        Siinäpä se sitten olikin pähkinäkuoressa ainoa ongelma on se että viiksi johtosarjoineen on jo tukevasti paikoillaan ja käsittääkseni viiksen pinninumeroita ei saa katsottua mikäli ei käytä koko rattipakettia levällään. Niin ja pikaisesti katsottuna pinnipaikat ecussa olivat vapaana paitsi liitin numero 66 joten turha kai niitä liittimiä on etsiskellä. Vielä on yksi oljenkorsi käyttämättä nimittäin jos jollakin on kytkis sellaisesta autosta missä on cruiserin kytkennässä mainittu juuri nuo edellämainitut ecu liittimet ja jossa olisi slamitin antaman kytkiksen mukainen 15 napainen valkoinen liitin. Siitä voisi päätellä mihin mikäkin väri kuuluu.
                        Keltainen pinninumero 10
                        Valkoinen pinninumero 7
                        Punainen pinninumero 9
                        Sininen pinninumero 8
                        Kysymys kuuluu mihin kohtaan ecua nuo valkoisen liittimen pinninumerot menevät.
                        Viimeksi muokannut puuki; 2.7.2009, 06:40.

                        Comment


                        • #72
                          No niin nyt on cruise paikoillaan ja toimii hyvin. Hyvin nukutun yön jälkeen huomasin että ecussa olevat pinninumerot 35, 34, 58, 68 olivatkin kytketty (hanskavirhe). Noudatin siis tätä ohjetta. Napsuttelin karvat poikki kyseisieltä liittimeltä ja tinailin viiksijohtosarjan johtimet niihin kiinni.
                          Purin ratinympärysmuovit ja sieltähän sai irti ko liittimen. Numerointia ei ollut itse viiksessä mutta liittimessä numerot olivat. En tiedä mistä johtuu mutta viiksen 1 numeropaikassa ei ollut liitintä käytössä ilevat liitinnumerot olivat seuraavat Kiitos

                          2.---->sininen ---->keltaiselle liittimelle 1/10 ja sininen piuha---->ecu 34
                          3.-->punainen->mustalle liittimelle 8/10 ja puna/keltainen piuha-> ecu 35
                          4-6--->keltainen--->keltaiselle liittimelle 1/10 ja sininen piuha---> ecu 66
                          8.---->valkoinen-->ruskealle liittimelle 1/10 puna/harmaa piuha-->ecu 58
                          5.---->Musta---->sulake

                          Suur kiitokset Akille selle ohjeista.

                          Comment


                          • #73
                            Tosiaan niin, A6 C5:ssä ja Passat 3B(G):ssä johdot lähtee liittimen nrosta 2 alkaen. B5:ssä lähtee ykkösestä, en tiedä miten C4:ssä.

                            Siitä johtuu tuo Janin ja mun välinen sekoilukin ketjussa ylempänä... Ja nuo ohjeetkin kopsasin tästä ketjusta :)

                            Comment


                            • #74
                              onko tiedossa puulaakia joka pirkanmaalla jälkiasentaisi ("avaimet käteen") cruisen
                              99/00 2.4 manuaali a6:een?
                              EPC on.
                              kiitos jo etukäteen.

                              c

                              Comment


                                #75
                                LMS tulis ekana mieleen

                                Comment


                                • #76
                                  lms ei ottanut työtä vastaan.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Part #: 8L0 953 513 N
                                    Tuollaisen löysin viiksen osanumeroksi, A4 B5:een.
                                    Ihan ensimmäisenä kävi mielessä, onko missään jotain listausta jolla selvitellä osanumeroita joko osan nimellä tai numerolla nimeä?

                                    Ja toinen, mistähän löytäisi kytkikset tuohon 1.9TDI ATJ moottorilla varustettuun kulkineeseen. Tässä tuskin (?) nuo AFN:n vastaavat funkkaavat.. ?

                                    Comment


                                    • #78
                                      ETKA onpi tuo osahakuohjelma.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Mitähän hittoa..
                                        Lähin mitä pääsen ETKA:lla on 4D0 953 513 P, mutta tuon kuvassa ei näy ollenkaan valojen viikseä.. ? Ja ilmeisesti tuo siis kontrolloisi niitäkin.
                                        Mutta omassa kulkineessa on valoille erikseen viiksi?

                                        Comment


                                          #80
                                          Mutta omassa kulkineessa on valoille erikseen viiksi?
                                          Ja on vielä vakkarin lisäämisen jälkeenkin, sen näppylät ovat vilkkuviiksessä.

                                          Jompi kumpi noista olisi varmaankin oikea (ja luultavasti ensimmäinen):
                                          Alkuperäinen kirjoittaja vagcat.com
                                          4D0953513P
                                          switch for turn signals,main and dip beam, headlight flasher and parking light / for models with cruise control system
                                          lhd /

                                          4D0953513M
                                          switch for turn signals,main and dip beam, headlight flasher and parking light / for models with cruise control system
                                          lhd rhd / "J.."
                                          Viimeksi muokannut MR; 15.3.2010, 08:31.

                                          Comment


                                          • #81
                                            Nyt on viiksiosa tilattuna, samaan satsiin sai sitten nintendon viiksenkin.
                                            Next stop; johtosarja ja kytkisten metsästys.
                                            Eeppinen tumpelointi odottaa tapahtumistaan.

                                            Comment


                                            • #82
                                              Onkos kenelläkään tietoa, kuinka B7 vm 05 audista irrotetaan airbag?

                                              Comment


                                                #83
                                                2kpl T25-kantaisia ruuveja ratin takaa auki ja bagi tippuu syliin? Noin ainakin näissä wanhuksissa.

                                                Comment


                                                • #84
                                                  - Liitinrunko 443971635, 4e ja tarve 1kpl
                                                  - Johto 000979213, 5e ja tarve 3kpl (johdon kummassakin päässä liitinrunkoon sopiva liitin, eli yhdestä johdosta tulee 2kpl)
                                                  Nämä käy tuohon 4D0953513P viikseen, kulkineen ollessa tuo A4 B5 -00, ATJ nokivasaralla.
                                                  Näin oletan, mutta jos joku tietävämpi tahtoo valaista, olen kaikkena korvana.

                                                  Ohessa viiksi takaapäin kuvattuna.
                                                  Attached Files
                                                  Viimeksi muokannut Oko^^; 30.3.2010, 11:36.

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    .......
                                                    Viimeksi muokannut Erkki Salonen; 13.4.2010, 21:30.

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      Tietääkö joku siihen ECU:n kotelossa olevaan valkoiseen liittimeen tulevien pinnien osanumeroa? Sen liitinrungon osanumerokin varmaan auttaisi, niin ETKA ehkä kertois siihen sopivat pinnit... Viiksen liittimen ja kotelossa olevan liittimen väliin pitäis siis saada johdot, joiden toisessa päässä on 000979213 ja toinen pää nyt hakusessa :) Kiitos jo valmiiksi, jos joku osaisi kertoa!

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Osaisko jonku antaa neuvoa, kun tuli hommattua tuollainen jäkiasennussarja omaan vm.-00 S3:een ja ohjeissa pyydetään laittamaan johdot ecussa olevaan mustaan (T10) liittimeen. Tuntuu hiukan turhauttavalta vetää siihen neljä johtoa vakkarilta kun siitä lähtee konehuoneeseen vain kaksi johtoa ja niihinkin tulee jo johdot ohjaamon puolelta. Kertokaas ny mihin mä vedän tuon vakkarilta tulevan johdon, kun ecussa on kaikki paikat jo varattuja?

                                                        Comment


                                                          #88
                                                          Ootko varma, että T10 on ecussa. Varmaankin tarkoitetaan liitintä T10 ECU-kotelossa, EI itse ECUssa.

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Juu ei mitään enää, sekoilin täs ittekseni! Homma luistaa taas!

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              Noniin nyt on vakkari asennettu ja hienosti pelittää...mutta, mittaristoon syttyi ESP-valo. Minkähän takia?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X