Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Löytyykö kytkentäkaaviota vakionopeussäätimen asennusta varten?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #91
    Ratinasentotunnistin pitää kalibroida. Vikakoodi kertoo.

    Comment


    • #92
      Ahaa, tarviikin tehdä se heti kun vaan kerkeän.

      Comment


      • #93
        Jep auttoi tuo ratinasentotunnistimen kalibrointi. Mutta ei ihan heti, herjas että ratti olisi heittänyt n. -300°. Piti ottaa ratti vielä auki ja rullallailla se tunnisti paikoilleen ja sitten vag-comilla kaikki tarpeellinen. Mutta nyt pelittää! Kiitoksia vinkistä!

        Comment


        • #94
          Alkuperäinen kirjoittaja puuki Näytä viesti
          No niin nyt on cruise paikoillaan ja toimii hyvin. Hyvin nukutun yön jälkeen huomasin että ecussa olevat pinninumerot 35, 34, 58, 68 olivatkin kytketty (hanskavirhe). Noudatin siis tätä ohjetta. Napsuttelin karvat poikki kyseisieltä liittimeltä ja tinailin viiksijohtosarjan johtimet niihin kiinni.
          Purin ratinympärysmuovit ja sieltähän sai irti ko liittimen. Numerointia ei ollut itse viiksessä mutta liittimessä numerot olivat. En tiedä mistä johtuu mutta viiksen 1 numeropaikassa ei ollut liitintä käytössä ilevat liitinnumerot olivat seuraavat Kiitos

          2.---->sininen ---->keltaiselle liittimelle 1/10 ja sininen piuha---->ecu 34
          3.-->punainen->mustalle liittimelle 8/10 ja puna/keltainen piuha-> ecu 35
          4-6--->keltainen--->keltaiselle liittimelle 1/10 ja sininen piuha---> ecu 66
          8.---->valkoinen-->ruskealle liittimelle 1/10 puna/harmaa piuha-->ecu 58
          5.---->Musta---->sulake

          Suur kiitokset Akille selle ohjeista.
          Laitetaanpas tähän vielä (!) jatkokysymys: osaisiko kukaan sanoa, meneekö johdotus samalla tavalla A2:ssa? 1,4 TDi, vm 2002

          edit. no nyt löysinkin Slamitin ohjeen.
          Viimeksi muokannut Tenhis; 29.9.2010, 15:46.

          Comment


            #95
            Olen jo pitemmään aikaa aatellu tätä vakkari-projektia ja ny olen pääsemässä vauhtiin. Vielä en ole päättäny et mistä osat hommaan, mut kohta laitan tilaukseen. Auto siis A4 2.4Q -99.

            Varsinainen kysymys liittyy aktivointiin. Kun ei ole omaa kunnollista kaapelia millä aktivoinnin saisi tehtyä, niin voiko aktivoinnin tehdä etukäteen? Huoliiko auto asetuksen muutoksen, jos siellä ei ole viikseä/piuhoja vielä paikallaan. Tai tuleeko siitä jotain isompia vikavaloja tms. Kaiketi se tekee siitä vikakoodin, mutta ei sillä ole väliä.

            Ajattelin siis että sopivan tilaisuuden tullen ku törmään kunnon piuhaan ni aktivoisin sen ja sitten asentelisin, kun kerkiän.

            Mielipiteitä?
            Viimeksi muokannut Latexi; 17.5.2011, 15:52. Perustelu: Auton tiedot

            Comment


              #96
              Voit aktivoida etukäteen. Tuonikäisessä ei anna vikakoodia, olettaa vaan ettei vakkari ole päällä.

              Comment


                #97
                Legendaarista.

                Kiitoksia tiedosta!

                Comment


                  #98
                  Onkos jollain kaaviota kun tilanne on tämännäköinen http://matsku.arkku.net/2011-06-17%2012.37.51.jpg

                  Comment


                  • #99
                    Jatketaas tähän kun tämä on B5:sen vakkarin jälkiasennukselle paras lanka.

                    Asensin viiksen ja johdotukset vakkarille ja laitoin VCDS:llä toimimaan sen login 11463.... Aika pitkälti noudattelin Välitalon mainioita ohjeita, paitsi että johdot tinasin ecun ja T15 liittimen väliin kun ei ollut pinnejä hallussa. viiksipaketti on uusi ja tepolta hommattu.

                    Muuten toimii kaikki, mutta kun AUFN napista koittaa lisätä vauhtia, niin tippuu kerrasta vakkari pois ja ei lähde enää päälle.

                    Samalla antaa koodin http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...7/P1569/005481 Koodi lähtee pois, mutta seuraavan kerran vakkarin sai taas päälle kun käytti akun napaa pois...

                    Simuloimalla ja seuraamalla Group66:sta saan kaikki kytkimet jne oikein toimimaan. Seurasin myös ihan ajossa kaikkien Group66 kanavien toiminnat ja totesin oikeiksi, jarru ja kytkin mukaanlukien. Vakkari toimii siis aivan moitteettomasti, kunnes painaa AUFN. Uskon kytkennän olevan oikea, ja tiedänkin kun simuloimalla olen vahvistanut sen ja kytkiksen lukenut useaan kertaan... Simuloimalla tämäkin AUFN nostaa juuri oikean Group66 neljännen kanavan ensimmäisen bitin pystyyn.

                    Onko tässä jotain "takaluukun keskuslukon mikrokytkintä" mitä en ole ymmärtänyt puukottaa?
                    Viimeksi muokannut Joker; 13.7.2011, 09:38. Perustelu: URL

                    Comment


                      Mulla toimii B5 2.4 jälkiasennus vakkarai samantyylisesti.

                      Tosin välillä vauhdinlisäys/vanhan nopeuden palautus toimii, mutta useimmiten tippuu kokonaan pois. Olen alkanut epäilemään että purkuautosta hankkimani viiksi olisi viallinen. Välillä olen ollut huomaavinani että kun viikseä liikauttaa hiukan, eikä edes niin paljoa että vilkut tai pitkät menis päälle, ni vakkari tippuu pois =>johto poikki tms?

                      En ole kerinnyt tutkimaan läppärillä että miten napit toimii tai että tuleeko vikakoodeja.

                      Muutenkin vähän vaihtelevasti saa vakkarin päälle. Ja tossa lomalla ku ajoin 1300km maantietä (tämä reissu oli suurimpia syitä vakkarinlaittoon ja kyllä kannatti) ni jossain kohtaa ei vaan mennykään vakkari enää päälle. Kaffetauon ja auton sammutuksen jälkeen rupes taas pelaamaan.

                      Comment


                      • Päivitystä tilanteeseen. Auto kesti aamulla lisätä nopeutta ja ottaa taas vakkari pois päältä, kesti kytkimen ja jarrun ja takaisin nopeuden fixaamisen ja vähennyksen ja lisäyksen. Heti kun nykäisemällä hetkellisesti testimielessä vedin AUFN asentoon nappia, tippui pelistä pois eikä enää palautunut. Löydätkö Lauri samanlaista käytöstä omastasi? Koodeja en nyt katsellut mutta eiköhän siellä sama ole. Testaillaan ja seuraillaan.

                        Comment


                          Toi sun vikakoodi linnki ei muuten toiminu, mulla ainakaan.

                          Nyt tarttee hiukan avata ton AUFN merkitystä. Onko se siis se vakkarin +-on-off nappi eli se liukukytkin viiksessä?

                          Mä saan viiksen päästä asetettua nopeuden ja myöskin pikkusen kerrallaan vähennettyä vauhtia siitä viiksen päästä painamalla. Kaasun kanssa voi ohittaa ja vauhdin laskettua vakkari pitää alkup nopeuden.

                          Sitten ku koitan lisätä asetettua nopeutta käyttämällä sitä likukytkintä kohti viiksen päätä ni useimmiten, mutta ei aina, vakkari lähtee pois päältä. Samaten vain aniharvoin onnistuu palauttaa se aiemmin asetettu nopeus nykäsemällä liukukytkintä päähän päin.

                          Eli kaiketi aika sama ongelma. Mikä toi sun mainitsema "takaluukkujuttu" oli? Onko josasin vehkeessä joku ihan asiaan liittymätön juttu häirinny toimintaa?

                          Comment


                          • Korjasin linkin, 17977/P1569/005481 -koodista on kyse.
                            http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...7/P1569/005481

                            AUFN = "Liukuasento" saksankielisessä. Eli juuri sitä liukua eli nopeuden nostoa tarkoitan. Itsellä siis toimi tänään nopeuden nosto taas, mutta tuo palautus ei onnistunut, vaan nykäisemällä vakkari pois ja vikatilaan. (palautus -toimintoa en muuten ymmärtänyt olevan olemassakaan vielä ennen viestiäsi, joten kiitos selvennyksestä... )

                            Samoja ongelmia siis.

                            "Takaluukkujuttu" on sarkasmia näistä hämäristä vioista, jolloin joku aivan epäoleellinen asia osaa sotkea jotain toista aivan eri toimintoa.

                            Comment


                              ...paitsi että johdot tinasin ecun ja T15 liittimen väliin kun ei ollut pinnejä hallussa.
                              Argh :) Laita siihen liitin väliin, koska jos joskus tarvitsee irroittaa johtosarja, niin asentajaa ei vituta niin paljoa :) On helpompikin asentaa niin, kuin laittaa alkuperäisillä pinneillä oikeaan liittimeensä.

                              Tuohon itse vikaan en osaa sanoa mitään.

                              Comment


                              • En ilmeisesti osaa edes kuvitella sellaista remonttia, missä tarvitsee johtosarjaa irroitella autosta pois, teilläpäin ilmeisesti arkipäivää. Meinasin tilata Tepolta seuraavassa osakuormassa ihan pinnit T15:seen, niin pääset irroittelemaan sen ECUn johtosarjan sitten ilman että huomaatkaan vakkarin läsnäoloa ;)
                                Nyt tuli jo tarpeet 3:ssa eri kuormassa ja pinnien tarve realisoitui vasta asennusvaiheessa, myöhäistä pakitella.

                                Seuraavalle yksittäisjohdoilla tekijälle suosittelenkin tilaamaan violetin liitinrungon 443971635, 3 piuhaa 000979213 ja 4x T15 sopivat pinnit (lisäisikö joku osanumeroa, Mikko?).
                                Noilla tekee johtosarjan tinaamalla jatko ja puristelemalla pinnit, mutta suosittelen lämpimästi valmiin ostamista, jos jostain sellaisen löytää.

                                Comment


                                • Aikani lueskelin näitä ja surffailin netistä ja tuolta:

                                  http://www.audi-sport.net/vb/a4-s4-f...-pictures.html

                                  löytyi aika hyvä ohje kuvineen.

                                  Comment


                                    Voisikos joku vahvistaa, että ECU:n alla oleva valkoinen liitin on vastaava kuin tämä:



                                    ja että kyseiseen valkoiseen liittimeen sopivat kontaktit ovat näitä:



                                    Mustan liitinrungon osanumero on siis 4B0 972 575 ja pinnien osanumero 000 979 012

                                    Comment


                                    • Pikkasen oikasen kun en haulla topikista löytänyt AJM moottorillisen ohjeita..

                                      Eli siis viiksi purettu AFN koneellisesta -97 A4 sedanista. Liittimen nappasin mukaan ja pätkät johtoa. Tulossa AJM moottorilliseen -01 A4 Avanttiin. Löytyykö keltään ohjeita kytkemiseen?

                                      Comment


                                      • Tulin viikonlopuksi tallille tarkoituksena vaihtaa lootaan öljyt. Nyt olisi mukavasti aikaa kytkeä samalla tuo vakkari.

                                        Osaako kukaan siis vastata yllä olevaan kysymykseen? Vai päteekö samat kytkennät/liittimet ja johtojen värit siitä huolimatta onko preface vai face? Entä AFN ja AJM moottorin ecujen ja johdotuksien erot..? Liitin siis viiksen puolelle löytyy, ainoastaan tarviaisi kolvata karvat oikeisiin johtimiin kiinni.

                                        Comment


                                        • Ite oon laittamassa AJM moottorilliseen kanssa vakkaria ja oon koittanu
                                          selvittää mihin ecu johtoihin se tulee. Tämän mukaan menisi ecun 45,44,14 ja 46: http://pics.tdiclub.com/members/tongsli/PDF/ajm/AJM.pdf

                                          Comment


                                          • Noniin nyt on kytketty mutta ei toimi. Johdot kytketty ecun 14,44,45,46 pinneihin.
                                            Vag-comilla oon koittanu tutkia ja kaikki näyttäs olevan oikein kytketty ja vakkari on myös aktivoitu käyttöön.
                                            Vac-comin engine -> meausuring block 22

                                            Kun ei paina mitään: 000000
                                            Kun painaa vakkarin päälle:000001
                                            Painaa kytkintä: 100001
                                            Painaa jarrua: 010001
                                            Painaa AUFN: 001001
                                            Painaa FIX: 000101
                                            Nopeuden hilljentäminen (AUS tai EIN) ei oo vielä kytketty mutta sillähän ei
                                            pitäs olla merkitystä.
                                            measuring block 6
                                            break pedal kohdassa
                                            Kun painaa kytkintä 100
                                            Kun painaa jarrua 011

                                            Olisko kellään antaa neuvoja mikä on mennyt vikaan? Auton A4 1.9tdi AJM 2000

                                            Comment


                                              tuli vaihdettua autoa ja siinä ei olekkaan vakkaria. auto on a4 1.8tQ, vm. 2000(2001).
                                              millanen homma tuo on? tarviaako muuta kun pelkän viiksen? sähkösellä kaasulla näytti olevan.

                                              Comment

                                              Working...
                                              X