Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Autocheck

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Autocheck

    Kyseisessä Audissa, onko sitä ja missä sijaitsee? Epäilen että polttimot palaneet..

  • #2
    auto-chenk näyttö on mittariversiostasi riippuen kahden suuren mittarin välissä (Joko nopeusmittari-kello tai nopeusmittari-kierroslukumittari) yläpuolella ylimpänä keskellä.

    Kun laitat virrat päälle niin sinulla syttyy/vilkkuu mutama punainen valo. Jos nämä merkkivalot (akku, öljynpaine, jarrupaine/ohjaustehostin ainakin, en muista mikä oli 4:s) on tässä "kentässä" niin sinulla ei ole Auto-check järjestelmää. Nämä merkkivalot ja Autochenk on vaihtoehtoisia toisilleen. Jos tämä "näyttökenttä" pysyy mustana niin sinulla saattaa olla auto-C josta on lamput palaneet tms. Varmuuden saat kurkkaamalla mittarin taakse.

    Auton iästä päätellen epäilen että siinä olisi Auto-checkiä. Varsinkin jos se on suomi-auto.

    Comment


      #3
      Autocheck

      Nämä merkkivalot palavat nopeusmittati-kellon alla, jossa myös vilkun valot. Auto on tuotu saksasta. Olisiko ne polttimot palaneet mittarin takaa? Onko mittari vaikea irroittaa?

      Comment


        #4
        Auto-check on se neliön muotoinen näyttö nopeus- ja kiekkamittarin välissä. CS:ssä ja CD:ssä ollut vakiona. Alapuolella on ne tavalliset merkkivalot, lataus, öljynpaine ja jarru.

        Auto-check varoittaa jarrupalojen kuluneisuudesta, korkeasta jäähd.nesteen lämmöstä, öljymäärästä ja -paineesta, akun jännitteestä, pesunesteen määrästä, jäähdytys- ja jarrunesteen määrästä ja polttoaineen vähyydestä, sekä jarru- (sekä ajo-) valojen toimivuudesta. Varoitukset tulee piippauksen kera joko keltaisina tai punaisina häiriön vakavuudesta riippuen. Kun kääntää virrat päälle, ilmestyy näyttöön jarrujen symboli tai teksti "bremslicht", eli "jarruvalo". Sitten kun painaa jarrua, pitäisi ilmestyä "OK", tai jos polttimo on palanut, yliruksitun polttimon kuva. Auton ollessa paikallaan, kaikki symbolit saa vuorollaan näyttöön kun painaa, vetää tjsp. jotain mittariston napeista.

        Käsittääkseni symbolit ja toiminnot on samat niin vanhoissa kuin uusissakin Audeissa, missä auto-check saattaa olla samassa näytössä FIS-ajotietokoneen kanssa. Vanhoissa ovat erillään. Joku korjatkoon jos puhun puuta heinää...

        Lisäksi sulla pitäisi olla pieni vihreä nuoli ylös-valo auto-checkin alapuolella, jonka tarkoitus on opastaa vaihtamaan taloudellisesti suuremmalle vaihteelle. Pelittääkö se?

        Lopuksi voi todeta klassisesti, että "näin ainakin Typ-44:ssä". ;)

        Comment


        • #5
          Mittari ei ole vaikea irrottaa.

          Ensin ratti pois: Ota tööttipaino-levystä (ratin keskiö) kiinni ja repäise reippaasti se irti.
          Aseta ratti suoraan (tee vaikka merkit ratin akseliin ja rattiin niin saat ratin jatkossa suoraan samaan asentoon) ja irrota pultti. Ratti on nyt irti.

          Irrota ohjausvarren kotelon pääli-osa avaamalla ohjausvarren kotelon pohjassa olevat ruuvit. Mittari mahtuu helpommin tulemaan pois ja oliko sen alla mittarin ruuvikin.

          (mallista riippuen) irrota mittarin alla kulkeva lista avaamalla ne muutamat ruuvit listan alapinnalla / Irrota mittarin muovi kehys (se musta joka upottaa mittarin) irrottamalla yläpinnalla olevat ruuvit.

          Irrota mittrari varovasti. Varo mittarin takana olevaa "muovifoliota" jossa on painettuja piirejä.
          Irrota mittarin liittimet (muistaakseni 2 kpl). Mittari on nyt irti.

          Varmista että käytät AUDIN oikeanmallisia polttimoita. Monessa autossa on kovasti samannäköisiä pottimoja mutta ne ei toimi!!!Erot on pieniä mutta merkityksellisiä. Polttimot on kiinni muovikannoissa. En suosittele uusien polttimojen juottamista vaan kokonaan uusia polttimoja. Irtovat kääntämällä. Käytä sopivia pitkäleukaisia pihtejä.

          Comment

          Working...
          X