Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 1996 Ilmastoinnista

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

A6 1996 Ilmastoinnista

Automaatti-ilmastoiti ei toimi asetamalla lämpötila, vaan puhaltaa joko kylmää taikka kuumaa, eli heti kun LO:sta laittaa esim 18 niin kyllähän kohta tarkenee:) Muuten ilmastointilaite tuntuu pelaavan ok, eli kylmää tulee ja kompuran ohjaus toimii.

Itselle tulee vaihtoehtoina mieleen jokin läpän jumittuminen, sisälämpötila-anturi.....onko kellään kokemusta vastaavasta ongelmasta

Kato ensin mitä vikakoodeja antaa:
    http://www.audiworld.com/tech/int5.shtml

Comment

http://www.audiclub.fi/phpBB2/showthread.php?t=34162

Comment

Kuulostaa erittäin tutulta hommalta. Itse oon purkanut jokaikisen mutikan. Läppämoottorit pöydälle ekaks.. mielellään kaikki. Jumiutuminen johtuu pienen DC-moottorin omasta kitkasta, eli se ei enää pyöri kunnolla, laakereihin on mennyt hiilipölyä ainakin. Tarkemmin sanottuna sähköä saatavilla liian vähän.. läppämoottorin ohjaus mitannee moottorin ottamaa virtaa ja tulkitsee sen jumiksi vaikka se pöydällä pyörisikin. Virtarajan suuruutta en tiä mutta suuruusluokka on alle 0.5A. Moottori purkautuu helposti kun takapäädyn irroittaa.
        Itse putsasin laakerit eka mekaanisesti ja rasvanpoistoaineella, jonka jälkeen hion kollektorit ( hiilien vastinpinnat ). Homma kävi helposti siten, että pyörittää koko moottoria esim. porakoneelle ja viilalla hioo kollektorin.
        Sitte vaan uutta ohutta öljyä vähän ja moottori läjään.
        Irtomoottoria voit pyörittää vaikka akkulaturilla, kun DC-moottorille ei ole niin tarkkaa millä jännitteellä pyörii. Muista kuitenkin ettei saa ottaa paljo virtaa eli pitää olla alle 1A käynnistyksessäkin.Sitte vaan takas.
        Moottorin purkaminen on mielestäni välttämätöntä, ulkoinen voitelu ei riitä kuin muutamaksi viikoksi. Yli vuoden on nyt toiminut hyvin.

Comment

Working...
        X