Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kauko ohjain nielee oudosti paristoa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kauko ohjain nielee oudosti paristoa

    Onko arvon kohtalotovereilla kokemusta mitenkauan tuollaisessa
    Headerin mukaisessa kulkineessa pitäisi keskuslukituksen kauko-ohjaimen
    paristot kestää ?

    Tässä on näet alakanut jurppia, kun kake hiljenee kerran kuukaudessa.
    Molemmilla ohjaimilla ihan sama tilanne, eli kaapissa säilyy kyllä kuukausia
    toimivana, mutta käyttövuorossa oleva avain pimenee vähän väliä.
    Olen tuota kokeillut jos vaikka miten ja esimerkiksi, jos lämmittää pariston
    peukalolla, niin ohjain herää henkiin muutamaksi minuutiksi ja uudella paristolla
    pelaa aina jonkin viikon. Ei kai tuossa nyt voi olla mitään vikaa autonpäässä ?
    Eli, eihän tuolaisessa ohjaimessa mitään kaksisuuntaista kommunikaatiota ole ?


    Elektroniikkakauppiaan hieno kuormittava paristotesteri totesi muuten tämän "tyhjän"
    pariston olevan vielä n:80% tasolla. Mikäs tässä nyt sitten mättää.
    => Voiko nuo ohjaimet olla jotenkin epäyhteensopivia nykyisten CR2032 paristojen kanssa ?
    => Voisiko noissa ohjaimissa olla jokin "vanhenemis" ilmiö, joka saa ne
    tulkitsemaa pariston tason väärin

    =>Muita ideoita/kokemuksia ?

    #2
    Kyllä patterit kestää päivittäisessä käytössä ainaki 2 1/2 vuotta, eikä vielä osoita hiipumisen merkkejä.

    Comment


    • #3
      juu täällä sama ongelma mutta vaihdoin patterin kake toimis hyvin kun avasin ovet kerran ja sen jälkeen täytyy mennä autosta 2-4metrin säteelle että aukee/kiinni

      Comment


        #4
        80% x 3V = 2.4 V ei kyllä aukaise mitään. Sellainen 2.8V alkaa olemaan kipurajoilla. Kannattaa myös putsata ne paristokotelon kontaktit, sinne kertyy hiekkaa tjsp joka tekee ylimenovastusta jolloin kuormitettuna kake ei saa tarpeeksi sähöä.

        Comment


        • #5
          80% x 3V = 2.4 V ei kyllä aukaise mitään
          No juu, tuo 80% oli jonkin hiton hienonnäköisen kapasiteettimittarin
          prosessorin laskema tulos. Uudelle paristolle antoi 106%, kun epäilin
          ääneeni, ettei vain paristot olisi vanhaa varastoa. Ei kuitenkaan tarkoita
          jännitettä vaan jäljellä olevaa emergiaa.

          Täytyy joskus mitata mitä tuo jännite mahtaa olla tuollaisessa
          "loppuneessa" paristossa.

          No ei tämä oikein vielä näillä selvinnyt....
          Jatketaan ihmettelyä.

          Comment


          • #6
            Itse lähtisin siitä tässä kysymyksessä, että se taskussa kulkeva avain jostain syystä on aktiivinen tarpeettomasti, ELI näkisin sen johtuvan housujen "koosta" tai työskentely asennoista, joten kun tai jos ne näpöttimet ovat suhteellisen herkkiä, ainakin omassa avaimessani, niin vaikkapa istuessa se avain voi olla aktiivinen vaikka tunteja ja olisi suorastaan ihme ellei patteri tyhjene.
            Itselläni eräs A4 avaimet lähti alkuperäisillä pattereilla vaihtoon kuudetta vuotta käydessään. Nykyinen ajopeli vei kerran hieman yli puolessa vuodessa pariston ja johtopäättelyni tulos oli että se patterin kulutus riippuu kaukon herkkyydestä ja taskun tiukkuudesta ja tätä tukee myös se että vaihdoin avaimet emännän kanssa ja kun hän ei pidä avainta taskussa, ei siitä "herkästä kaukosta" ole paristo tyhjentynyt sen koommin...

            Comment


            • #7
              Tuota olen kyllä itsekkin epäillyt, enkä pysty sitä poissulkemaankaan.
              Toisaalta tuossa ohjaimessa napit on kyllä aika jäykät... Mutta vaara lienee silti.
              Pitänee vaihtaa räätäliä ;-) ...Tai ehkä sittenkin avaimenperää josko nuo
              lenkit osuvat jossaintilanteess luonnostaan juuri napille.

              Comment


              • #8
                Sama vika täällä, profiilin mukaisen kulkineen avaimeen saa ostaa uuden pariston noin kuukauden välein. Edellinen auto -01 A3 oli yli 5,5 vuotta, eikä paristoa tarvinnut vaihtaa. Saman näköinen avain siinäkin on. Nykyisen menopelin avainta ei ole säilytetty tiukkojen housujen taskussa. Muutenkin auto on käytössä alle 4 päivää viikossa.

                Comment


                • #9
                  Mulla toinen avain syö patterinsa about neljässä kuukaudessa ja toinen on taas toiminut ilman patterin vaihtoa kahdeksan kuukautta. Viimeisimmässä patterinvaihdossa tosin vaihdoin patterit molempiin avaimiin samalla kertaa.

                  Kummastuttaa vaan että pattereita syövä versio on se vähemmän käytetty avain, joka melkein kiiltelee uutuuttaan..

                  Comment


                  • #10
                    Vw transporter T4 imi uuden patterin tyhjäksi/ei kaukkari enää toiminut parissa vuorokaudessa. Onkos näihin jotain korjauskonstia vai uutta kaukkaria vaan tilalle?

                    Comment

                    Working...
                    X