Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mikä gps autoon?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Mikä gps autoon?

Mielipide kysymys; mikä navigaattori olisi hinta-/laatusuhteessa parhain hintaluokassa <300? ?

Laitteita on miljoonaa eri tyyppiä eri valmistajilla, ja on vaikea tehdä valintaa.

Ominaisuuksia saisi olla mm.:
    - suht. ohut
    - helppo käyttö
    - skandinavian kartat
    - länsieurooppa (ei välttämätön)
    - ja muutenkin hyvä....

Garminin verme on itsellä hyvin toiminut. Aiheesta on jo asiaa ja haulla löytyy.

Comment

Mio Mitac navigaattori on itselläni ollut käytössä tammikuusta lähtien... Hyväksi todettu. Gigantti myy.

Comment

Tomtom ONE II. Toimiva softa ja helppo käyttää. Konttisen POI-kannatkin toimii suoraan copy-pasteamalla. Ei ehkä halvin, mutta jostain voi löytyä niukasti alle 300:n.

Comment

Mulla oli tommonen garminin nuvi 360:n lainassa viikon. Ihan näppärä vehe. Ainut mikä jäi vähän häiritsee oli kun laitoit jonkun reitin koneeseen niin sitten ajon aikana ei ruudulla näy enään ajonopeutta.

Ite kallistuisin joko garminin tai mion tuotteisiin.

Comment

vielä yksi mielipidekysymys:

MIO c510e tai tomtom one skandinavia ? Kumpi parempi?

Comment

Tekniikan maailman testissa Mio c510e taisi voittaa. En muista mikä Tomtom mallista siinä oli mukana. Mion käyttö alussa ei ollut mielestäni kovin helppoa. Nyt kun on käyttänyt sitä enemmän, tuntuu helpolta.

Comment

Olisikin mielenkiintoista nähdä todellisuudessa mikä on parempi kuin toinen, kun vaikuttaa että useimmat ovat sen omansa parhaaksi havainneet. Itse joskus valitsin omani sillä perusteella että löisin vähiten käteni paskaan, joten valitsin TomTomin Onen, sen ohjelmistoa kun kehuttiin parhaaksi ja koska sen ominaisuudet riittää aivan hyvin. Useampia tuhansia kilsoja sen kanssa vehdattuani en ole pettynyt muilta osin kuin tuolla pitkillä maantietaipaleilla se voisi jututtaa minua enemmänkin, nyt se mököttää tuppisuuna pitkiä aikoja, mitä nyt joskus säikäyttää niistä kottaraisenpöntöistä, mutta niitäkään ei ole vielä kaikkialla, niin siihen voisi ohjelmoida vaikka seurustelumoodin, eli se tietaipaleilla vaikka kyselisi kuinka menee, et kai vain ole nukahtamassa tai katsoppas nyt tarkemmin niitä tienvieriä, vaikka hirvi sieltä loikkaa eteen..
                Siitä näyttöruudusta en pahemmin perusta vaikka se hyvä onkin, sillä luotan enemmän kuulopuheeseen kuin ajaessa tirkistelyyn niin pieniltä ruuduilta ja toivoisin muidenkin katsovan enemmän liikennettä kuin hilavitkuttimia...
                Niin, siitä paremmuudesta, eli mitä on parempi, tuo on aina ohjannut perille, helppo käyttää, on heti juonessa mukana kun tullaan vaikka tunnelista ulos, en ole huomannut yhtään bugia itse laitteessa, jokunen kartantekijän moka on kyllä ilmennyt, mutta niitä tuntuu olevan "kilpailevillakin merkeillä"...
                Minulla on tapana "tekstata" itse laitteeni, en pahemmin perusta Tekniikan maallikoiden testeihin ja kymmenesosapisteiden eroihin...

Comment

Itse ostin hulluilta päiviltä Navmanin iCN 530 navin. Hintaa oli 199 ? ja Navmanin sivut kertovat, että ovh. olisi 469 ?.

Laite on siis toiminut erittäin hyvin nämä muutamat päivät, eikä moitittavaa ole. Näyttökin on riittävän selkeä, jotta reitti tulee selväksi nopeallakin vilkaisulla.

Skandinavia on sisällä ja länsi-eurooppa cd:llä. Peltipoliisienkin paikat saa ladattua siihen. Eivät ole siis esiasennettuina.

Voin suositella ehdottomasti. Luulisi löytyvän vähän halvemmalla kun 469? ?

Comment

Mio:sta ja toki muistakin kannattaa tarkistaa, saako waypointteja ladattua ulkoisista aineistoista. Jossakin Mio:n mallissa esim kameratolppien laitto koneeseen Konttisen seteistä oli käytännössä mahdotonta. Tomtomit ja Garminit ja Magellanit järjestään suoriutuvat tämmöisestä pakollisesta toiminnosta.

Comment

Kännykässä on TomTomin one Skandinawian ohjelmistolla, ja gps palikkana Nokian uusin LD-3W-mokkula. Hyvin on toiminut, silloin harvoin kun sitä tarvii.

Peltipoliiit yms. toimii myös moitteettomasti.

Comment

Laitteista en osaa sanoa mutta mulla PDA:ssa oleva TT versio 6 ei vaadi enää edes kartan vaihtoa kun Suomesta poistuu. Miinuspuolena Länsi-Euroopan kartan koko yli 900 megaa eikä saa pilkottua vaikka haluaisi, onneksi muistikortit on halpoja.

Comment

Joo, kyllä minullakin tuo N770:n Navicore tietää lähes aina missä maassa mennään.
                          Palasina se on vaan kanssa pitänyt laittaa (tai sehän taitaa pakostakin tulla palasina), kuten esim. Skandinavia ja keski-eurooppa erikseen, jolloin alueelta toiselle siirryttäessä pitää vain vaihtaa region laitteesta.

Comment

Itseltä löytyy myös tuo tomtomin one versio, ja olen ollut hintaan nähden todella tyytyväinen. Mielestäni riittävän monipuolinen ja helppo käyttää.

Comment

Tomtomin weppisivuilta, aika monen mutkan takaa, löytyy "Matti" ääni joka on varsin neutraali suomalaisen miehen ääni. Se kannattanee vaihtaa "Kjjatin" tilalle.

Comment

Itellä oli kyllä valmiina sekä mies- että naisääni. Ja sama taitaa olla kaikilla kielillä. Ellei ole laitteessa valmiina, niin ainakin levyllä...
                                Myyjä suositteli heti valitsemaan miesäänen, kun nainen puhuu vähän hoono soomi.

Comment

Kati: "kjäänny uikialle" ..hehee

Tomtomia ja Mioa molempia käyttäneenä pidän enemmän tomtomista koska sen käyttä jotenkin selkeämpää. Miosta on yritetty paikkapaikoin tehdä hieman liian "älykästä".

Comment

Minulla puhelimessa navicore ja ihan olen tyytyväinen ollut.

Tuossa C4 mallissa saa puhelimen kiilattua siihen benssamittarin eteen ja siitä on hyvä katella missä mennään.

Ja navicoressa(en tiiä saako muissa) saa sen tarkemman jutun päälle jos tarvii esim pyöräteitä mennä niin se näyttää nekin.

Onhan se tosi että oma laite on on aina paras.

Comment

Working...
                                    X