Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lämpömittarit C4:ssa

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Lämpömittarit C4:ssa

Moro !!

Minulla on käsillä kaksi ongelma tapausta, -92 ja -93 C4:t. Molemmat 2.6E malleja. Toisessa lämpötila mittari ei nouse ollenkaan ja toisessa se nousee heti näyttämään maksimia, jonka jälkeen lämpötila valo alkaa vilkkumaan vaikkei moottori ole edes pyörähtänyt.

Olen tinannut juotokset piirilevystä, mitannut anturit moottoritilasta ja itse mittarien vastukset. Nyt jääkin kysymykseksi, että mikä vielä voi moisen auheuttaa?

Onko niin että toisessa autossa joku tuuppaa liikaa jännitettä jonka vuoksi mittari nousee heti tappiin. Ja toisessa autossa se joku ei syötä mitään? Täälä puhuttiin regulaattoristakin, mutta se taisi jolla edellisen sukupolven autoon.

Onko kellään ollut jompaa kumpaa vikaa siten, että sen on saanut ratkaistua.

E:Allekirjoitukset tarpeettomia. Rivitys korjattu.
    Viimeksi muokannut jasso; 25.3.2007, 13:36.

Jos mittari nousee tappiin, tarkoittaa se, että jossakin menee johtimet suoraan maihin. Lämpömittarille tieto tulee suoraan nelinapaiselta anturilta (vain yksi napa menee mittarille, muut muualle). On erittäin todennäköistä, että itse anturi on rikki, sillä hajoavat helposti. Jos kuitenkin sen olet jo tutkinut, eikä vikaa löytynyt, on seuraava kohde johdotus anturin ja mittariston liittimen välillä. Seuraavaksi sitten mittariston vedot itse lämpömittarille ja lopuksi itse lämpömittarin toiminta, mutta se tuskin on itsessään viallinen.

Jos nuo jo mielestäsi tutkit ja ehjäksi totesit, tee uusintakierros. Vika ei voi olla muualla. Itse veikkaisin anturia.

Comment

C4:n mittaristovika

Moro !!

Kiitokset Jassolle uskon valamisesta. Kun käytiin koko kytkentä uudestaan läpi, vika löytyi kuin löytyikin itse anturista. Tarkkuus on herpaantunut jossain vaiheessa.

Tiedätte kuitenkin tunteen kun itse luulee tarkastaneensa jo kaiken, ja vikaa ei löydy. Rupeaa miettimään että olisko vielä sittenkin joku paikka josta ei tiedä ja jota syyllistää. Ei muuta kuin toistakin purkamaan vielä kerran ja sitten
      anturikauppaan.

Comment

Tuttu tunne.

Täällä juttua kyseisestä anturista. Vain alkuperäisosana löytyy ja hinta tiskillä 76,40e. Teppo Kalskelta voipi kysellä vastaavia antureita, josko hänen hyllystä noita taas löytyisi. Tepolta saa luultavasti hintaan 53e.

Uudessa anturissa on sitten vain kolme napaa. Vanhassa saattaa olla neljä, mutta siitä ei kannata välittää. Se neljäs napa on tarpeeton uuden anturin kanssa eikä tarvitse mitään toimenpiteitä. Älä ylikiristä uutta anturia paikoilleen, jottei hajoa ja ala vuotamaan.

Anturin varaosanumero on 034 919 369 C.

Comment

Working...
        X