Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi TT (1.8Ts) Kaapelointi: Nyt kaapeli subille vedety+ muuta pohdintaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi TT (1.8Ts) Kaapelointi: Nyt kaapeli subille vedety+ muuta pohdintaa

    Morjens!
    Kertokaas viisaammat että mistä löytyy näppärin läpivienti erilaisille kaapeleille konehuoneen puolelta kabiiniin. On niin pirun hyvin pakattu setti että ei ainakaan heti omaan silmään satu.
    Viimeksi muokannut uiop; 21.3.2007, 13:34.

    #2
    Villit veikkaukset.
    -Raitisilma suodattimen takana.
    -Kaasuvaijerin "läpivienti"

    Comment


      #3
      Villi veikkaus, tuossa ei ole kaasuvaijeria ;)

      ECU kotelon kautta varmaankin saisi aika hyvin piuhat kulkemaan.

      Comment


        #4
        Siksipä se kaasuvaijerin läpivienti onkin niin hyvä. Kun läpivienti on, mutta vaijeria ei.

        Comment


          #5
          Ja TT:ssä ECU on vesikaukalossa tuulilasin alla, sään armoilla.

          Comment


            #6
            Niinhän se on A4:ssakin, mutta ei se minun mielestä ole kyllä huono paikka. Ei se ECUcaan kastu koskaan.

            Vai on siellä silti kaasuvaijerille läpiveto, no sitähän voi sitten hyvin käyttää jos se on sopivasti esillä.
            Viimeksi muokannut okkim; 18.3.2007, 17:31.

            Comment


              #7
              A4 ECU on siis kuljettajanpuolella muovikotelon sisällä. Ja TT:ssä, A3:ssa,
              Leonissa jne. se on "ulkona". Eli TT:ssä ei ole ECU/sähkökoteloa. Muovikuorinen läpivienti on kuljettajan puolella vesikaukalossa, mutta se on hieman pyyhkijä mekanismin alla.

              Comment


                #8
                Ahaa, vai se on tuollainen systeemi. No ehkä on parempi etten enää arvaile TT:n ominaisuuksia kun se tuntuu olevan aikalailla erilainen kuin B5 ;)

                Comment


                • #9
                  Nyt on vedetty kaapeli konehuoneesta tavaratilaan.

                  Miten tein sen:
                  Ensimmäisenä irroitin ilmanputsarin kokonaisuudessaan pois jonka jälkeen pääsin aukaisemaan johtokaukalon joka lähtee akulta kohti tuulilasia. Tämä kaukalo on aika täyteen tungettu jo erinäisiä johtoja mutta sain kuitenkin mahdutettua subin virtakaapelin sinne. Tämän jälkeen lähdin kuljettamaan kaapelia tuulilasikaukaloa myöten vänkärin puolelle päin (joka oli muuten ahdas ku marsun persaus kun en irroittanut pyyhkijöitä). Vänkärin puolella on luukku raitisilmasuodattimelle avasin sen tässä vaiheessa.

                  Tämän jälkeen kömysin sisätilaan ja irroitin hansikaslokeron joka oli 25 torx ruuveilla kiinni. Muutama ruuvi hansikalokeron päädystä (oven puolella, heh) ja muutama ruuvi hansikaslokeron sisällä ja yksi ruuvi alla. Sitten irroitin kaksi kaapelia, toinen juuri tuolta oven puolelta ja toinen airbagin pois-kytkentä-yksiköstä (heheh).

                  Tämän takaa löytyykin sitten käyttämätön reikä joka on suojattu kumilla. Kumi pois ja läpivientityökalu sisään (suoristettu metallihengari), työkalu tuli nätisti suodattimen takaa ja sain kaapelin teipattua kiinni sen nokkaan ja vedettyä kaapelin sisätilaan.

                  Sitten vain listoja repimään irti jotka olivat varsin jämerästi kiinni, talttapäällä nostin aina kiinnikkeen kohdalta ja täten estin muovisen listan halkeamisen.

                  kun takaosaan asti sain kaapelin, irroitin takapenkin istuinosan nostamalla jotka olivat kans tuollaisilla nostokiinnikkeillä kiinni. ja sieltä sitten kaapeli takasin.

                  Varsin simppeli homma oli loppujenlopuksi kun tuo läpivienti löyty. Siisti asennuskin oli eikä jäänyt ruma paksu punanen kaapeli paistamaan mihinkään.

                  Ikäväkyllä kameraa ei ollut mukana pajalla niin en kuvia saanut otettua.

                  Seuraavaksi sitten pitäisi alkaa kotelo veistelemään.

                  Comment

                  Working...
                  X