Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8T (AQA) koneen lämpöanturi(t) ja climatronic

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    1.8T (AQA) koneen lämpöanturi(t) ja climatronic

    1.8T AQA koneessa on ilmeisesti ns. yhdistelmäanturi mittaristoa ja ECUa varten. Mistäpäin se mokoma löytyy?

    Aamulla -2C asteesta startattuani huomasin, että klimakanavan 51 näytti täyttä 90C astetta moottorin lämmöksi, mutta nesteen lämpötilamittari toimi oikein. Samoten automaatti-ilmastointi halusi alkaa heti puhkumaan täysillä, vaikka normaalisti se haluaa tehdä sitä vasta moottorin lämmettyä riittävästi....

    #2
    Vesiletkussa vaihteiston päällä sylinterikannen korkeudella

    Comment


      #3
      Anturi vaihdettu, mutta tänä aamuna taas sekoili climatronic -- luuli pentele veden lämpötilaksi 90C astetta -- kuten lukikin clima-kanavalla 51 -- ja pauhautti puhaltimen melkein täysille puhaltamaan kylmää ilmaa sisälle. Vilu meinasi tulla.

      Comment


        #4
        Liittyykö ilmiöön lohkolämmitin tms?

        Comment


          #5
          Edit: Toisella kerralla oli tolpassa ja toisella ei.

          Comment


            #6
            Temppuilua on ilmennyt kerran viikossa. Soitin eräälle sähköasentajalle, joka aavisteli ilmastoinin ohjainlaite vikaa. Korjausta ei ole vaan uusi pitäisi ostaa. Uuden hinta on n. 800 euroa; Alkoi taas kasvamaan patti otsaan.

            Onkohan < 5v vanhan ilmastoinnin kanssa mitään mahiksia saada maahantuojaa/tehdasta tulemaan vastaan moisessa operaatiossa? Jos oikein pinnistää ajattelua, niin voisi kuvitella sähköaivo-osan kestoiäksi pidemmänkin ajanjakson...

            Comment


              #7
              Ettei sittenkin olisi johtosarjassa ongelmaa? Johto sopivasti maihin tai poikki ja mittaus tulos heilahti. Pelkän mittaustulon hetkellinen hajoaminen tuntuu kovinkin oudolta. Vaikka voihan tuo katkos olla ohjainlaitteen sisälläkin.

              Comment


                #8
                Ilmastoinnillehan on oma kaksinapainen jäähdytysnesteen lämpötila ylävesiletkussa. (ainakin AGU koneessa) VOisikos vika olla siinä

                Comment


                  #9
                  Rolle: AQA kone kyseessä, jossa on yhdistelmäanturi (vaihdettu vastikään).
                  Liittimet täytyy vielä tarkistaa.

                  Sähkömiehellekään ei oikein viitsisi viedä, kun vika on kuitenkin vielä satunnainen, tällä hetkellä kerran-pari viikossa.

                  Onkohan kukaan kuullut tuonikäisten climatroniccien ongelmista -- sen tiedän, että ainakin Golf IV:ssä on vaihdettu lämppärin puhaltimia, mutten ole koskaan kuullutkaan, että climatronicin ohjausta olisi vaihdettu....

                  Comment


                    #10
                    Hmmh...löytäisiköhän kukaan kuvaa joka sisältää AQA koneen lämpötila-anturi(t), taikka kuvaa joka sisältää sen Rollen mainitsemasta AGU koneen anturista?

                    Comment


                      #11
                      Autona profiilin A4 ADR-koneella, ja lämpöanturin olisin jo vaihtanut jos oltaisiin marmoritiskillä oikea löydetty. Anturin paikka on tässäkin ilmeisesti sama kuin ahdetussa, eli vaiheiston yläpuolella kannen päässä?

                      Siitä löytyy anturi jonka väri on valkoinen, ETKA väittää uusien anturien väreiksi musta tai sininen. Kumpi on oikea autoon, jossa ei ilmastointia?

                      Edit: Hankittu, musta oli oikea, sininen ilmeisesti ilmastoituihin autoihin...

                      Comment

                      Working...
                      X