Eli reilun 100tkm:n ja parin vuoden ajan on saanut A4 -96:n kanssa ajoneston kanssa tapella. Ensin vaihdettiin avaimia, sitten vaihdettiin ajonestolaite (käsittääkseni lukupuola). Vika pysyi poissa lähes vuoden ja tuli taas takaisin. Lukupuola/ajonestolaite vaihdettiin uudestaan takuuseen. Nyt 2 kk:tta tuon takuuvaihdon jälkeen nautitaan taas satunnaisesta avainten hylkäämisistä. Tarpeeksi kauan kuin yrittää (3-n kertaa), niin auton saa kyllä lopulta hyväksymään avaimen. Avainten vaihtamisella kesken vian ei tunnu olevan vaikutusta. Toisinaan lähtee kerralla, eikä ajonesto temppuile lainkaan. Saattaa kulua pitkiäkin aikoja kun kaikki toimii aivan normaalisti ja sitten alkaa taas tuo avainten hylkäys. Kuvio on ollut koko ajan samanlainen, välillä toimii ja sitten taas ei.
Ihan alussa nähtiin testerillä, että "avainsignaali heikko, satunnainen vika" ja tällöin avaimia uusittiin. Tämän jälkeen ei ole muistiin vikakoodeja tallentunut, tai sitten vikamuisti ehtii tyhjentyä tms. ennenkuin auton saa taas testerin päähän. Oli miten oli, muistista ei ole löytynyt rekisteröityä häiriötä, joka voisi auttaa vian kanssa eteenpäin pääsyssä. Ensimmäisellä lukupuolan uusintakerralla Stockalla olivat saaneet jotenkin kuitenkin "mitattua", että lukupuola olisi viallinen, toisella uusintakerralla mistään ei löytynyt mitään vikaa.
En usko, että vika voi olla enää itse tuossa lukupuolassa/avaimissa. Onko jollain parempaa tietoa tuon laitteen sielunelämästä, mikä voisi hommassa mättää? Myöskin pointterit autosähkö/ajonestolaite-expertteihin täällä pääkaupunkiseudulla otetaan vastaan.
Ihan alussa nähtiin testerillä, että "avainsignaali heikko, satunnainen vika" ja tällöin avaimia uusittiin. Tämän jälkeen ei ole muistiin vikakoodeja tallentunut, tai sitten vikamuisti ehtii tyhjentyä tms. ennenkuin auton saa taas testerin päähän. Oli miten oli, muistista ei ole löytynyt rekisteröityä häiriötä, joka voisi auttaa vian kanssa eteenpäin pääsyssä. Ensimmäisellä lukupuolan uusintakerralla Stockalla olivat saaneet jotenkin kuitenkin "mitattua", että lukupuola olisi viallinen, toisella uusintakerralla mistään ei löytynyt mitään vikaa.
En usko, että vika voi olla enää itse tuossa lukupuolassa/avaimissa. Onko jollain parempaa tietoa tuon laitteen sielunelämästä, mikä voisi hommassa mättää? Myöskin pointterit autosähkö/ajonestolaite-expertteihin täällä pääkaupunkiseudulla otetaan vastaan.
Comment