Olisiko kellään tietoa 100 2,6 e vm 93 saadaan kommunikoimaan pc:n kanssa onko olemassa erinlaisia protokollia. Voisko joku kertoa miten kyseisen auton/ohjelman kanssa kuuluisi toimia vai pitäisikö vag.com herättää auto automaattisesti. Kyseinen johto on teetätetty. Johto on mitattu ja antaa "kutsu singaalin "autolle.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Optoerotinkaapeli ja vag.com
Collapse
X
-
Autoon virrat päälle ja kommunikointi pitäisi toimia. Tosin autossasi taitaa olla Hellan ECU ja Check Engine valo on yhdistetty L-Lineen. Näissä tavalliset kaapelit eivät toimi kunnolla. Ross-Techin omistakin kaapeleista vain HEX-COM ja HEX-USB toimivat tällaisen auton kanssa. Kyseisissä kaapeleissa onkin oma prossu sisällä.
-
Alla oleva linkki varmaan toimii ainakin airbag:n, aut-ilmastoinnin jne.. ecujen kanssa mutta toi koneen ecun kanssa jutustelu ei ehkä onnistu.
http://www.planetfall.com/~jeff/obdii/
Olen just itte rakentelemassa tuommosta..
Comment
-
Dodii. Nyt tuli levy tehtyä ja pikaisella testauksella jotain pientä häikkää joko a) piirilevyssä , b) johdoissa tai c) ? . Kommunikointi pc:ltä autoon toimii kun vagcommilla yrittää ottaa yhteyttä esim. abs-boksille niin merkkivalo syttyy kojetauluun ja se hydrauliikkapurkki tekee jonkun "self-testin" kun muutama rapsaus kuuluu jne. eli tajuaa heti mitä vagcommin lähettää sinne väylään. Pc sanoo vaan että "ei vastausta laitteelta..".
Täytyy koittaa vielä tutkia paremmalla ajalla tuota lisää. Eiköhän tuo lähde toimimaan kun on sen verran simppeli laitos.
Comment
-
Nyt tuli levy tehtyä ja pikaisella testauksella jotain pientä häikkää joko a) piirilevyssä , b) johdoissa tai c)
Yhteys toimi hyvin ainakin airbagille, aut.ac ja abs boksiin. Moottorinohjauspurkkiin ei tule qsoa vaikka miten yrittää. Hex-Com piuhalla saisi sitten senkin toimimaan. Hintasekseen kuitenkin ihan jees tämä Jeffin suunnittelema optopiuha.
Comment
-
T. Laakso
Minulla löytyy ihan peruspiuhalla ainakin ECU, ja se on Hellan valmistama. Kone on tuo 2.6 ABC. Mitäs self testejä tuosta moottorin ohjauksesta pitäisi löytyä? Minulla löytyy lambdojen lämmitys ja charcoal canister mutta sitten tulee erroria ennenkuin sykli on vedetty läpi. Onko kellään kokemusta tuon Hellan ECU:n toiminnasta paremmalla piuhalla?
Comment
Comment