Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 vilkku jää jumiin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Ei tietenkään tullu kuvattua paketin sisältöä, mutta tossa jonkunlainen kuva:
    http://forums.audiworld.com/a6/msgs/742550.phtml

    Ehkä saa vaihdettua, ongelmaksi kyllä muodostuu releen käämi joka on hiuksen paksuista (tai ohuempaa) ja se pitäis saada juotettua toisesta päästään kiinni.

    Edit: Noita saa näemmä nykyään Omronin releilläkin, http://forums.audiworld.com/a6/msgs/667658.phtml
    Viimeksi muokannut A6tonen; 23.11.2007, 11:13.

    Comment


      #32
      Alkuperäiset releet on jostakin venäjältä tms, kyrillisiä kirjaimia niissä ainakin oli. Koko paketti taisi olla tsekkiläinen.

      Comment


      • #33
        Tilasin tuon D-päätteisen releen, on tullut C-mallin tilalle. Hintakin on tullut alaspäin mukavasti, ja jos vielä moderneimmilla releillä, niin parempi.

        Comment


        • #34
          Kerrotaas tämäkin tänne.
          Eli ei menneet vilkkuongelmat lopulta polttimoiden vaihdolla, vaikka jonkun tovin toimikin ok.
          Itsenäisyyspäivänä kun oltiin C5:llä liikenteessä, lopetti vilkut taas toimintansa.
          Nyt kävi niin, että ensin kuului "laturin vinkunaa" vilkkureleestä kierrosten mukaan.
          Aikansa teki sitä, kunnes päätti että helvetinmoinen pärinä onkin oikeastaan kivempi tapa ärsyttää.
          Äänet loppui aina kun vilkkuviiksen käänsi jompaan kumpaan suuntaan.

          Perjantaina hain marmorilta 40e hintaan sitten uuden relepaketin (Omronin releillä) ja homma bueno.

          Vanha piti purkaa mielenkiinnon vuoksi ja bongasin, että sellainen metallinen liuska toisen releen vierestä oli sulanut poikki.
          Tuo liuska näkyy ao. linkin toisessa kuvassa:
          http://forums.audiworld.com/a6/msgs/742550.phtml

          Valitettavasti myös Omronin paketissa on tuo sama liuska.
          Epäilys on, että se on jonkin tyyppinen sulake tai liittyy jännitevalvontaan jotenkin?

          Comment


          • #35
            Laitetaas nyt tähän topicciin kun on tuorein asiaa sivuten.
            Eli vilkkuongelmia ilmeni eilen myös omassa A6:ssani. Vilkuttelun jälkeen vilkkurele napsahtelee muutaman kerran vaikkei viikseen koskisikaan.. välillä napsuu myös satunnaisesti ajon aikana. Kokeilin tuossa äsken liikutella hieman vilkkuviikseä alaspäin ja rele napsahtaa herkästi, vaikka vilkku ei vielä sytykään. Siihen johtopäätökseen tulin, että vika olisi viiksessä. Soitin tiskille ja uusi viiksi maksaa 86e ja rele olis 45e. Taidan hommata aluksi viiksen ja kokeilla sen vaihtamista.. jos ei auta, niin vaihdan sitten releen.

            Comment


            • #36
              Saman tapaista käytöstä meillä piti ja vikana juurikin vilkkurele.
              Vinkui, pärisi, napsahteli.

              Meni hiljaiseksi aina kun vilkkuviiksestä käänsi jompaan kumpaan suuntaan.

              Comment


              • #37
                Helpompihan tietysti olis minunkin vaihtaa ekaks se rele ja katsoa tepsiikö ongelmaan. Jotenkin vaan viittais siihen viikseen kun napsuu heti kun viikseä vähän liikuttaa alaspäin. Voisin kyl käydä hakemassa releen ja kokeilla mitä sanoo..

                Comment


                • #38
                  Rele kun on se tyyppivika, niin se kannattaa ensi kokeilla. Viiksestä kun yleensä hajoaa vaan valonvaihdon kytkentäkärjet.

                  Comment


                  • #39
                    Vaihdoin sitten tänään releen ja aluksi luulin, että pääsin ongelmasta eroon, mutta näköjään en. Edeleen naksuu välillä omia aikojaan :/ . Seuraavaksi siis pitänee ottaa ratti irti ja tsekata jos vilkkuviikselle vois tehdä jotain. Kävi vielä semmonen paska juttu, että sain kyllä sen kojelaudan muoviosan ehjänä irti, mutta kiinnitysvaiheessa siitä murtui muutama nipsukka. Piti siis laittaa tilaukseen moinen suoja.. 55e hintaa. Tuli siis tuolle releen vaihdolle hintaa semmoset 99e.

                    Comment


                    • #40
                      1. Vilkun releen rätinä 2. Vilkun releen vajaatoiminta

                      Tässä yksi raportti ja toimenpiteet, jotka auttoivat A6 vm.2001:

                      1. Oire: Releen rätinä kun vilkku päällä, samoin useita nopeita vilkahduksia välillä. Vilkut kuitenkin toimivat, mutta rätisee ilkeästi tuo rele. Ensimmäinen korjaus oli hätävilkkukatkaisijan vaihto (siinähän on 2 relettä paketissa). Jyväskylän merkkihuollossa tuo katkaisija vaihdettiin ja auto luovutettiin korjattuna (75 euroa). Kokeilin heti liikkeen pihassa ja eihän se mitään korjaantunut ollut, eli ei oltu edes kokeiltu, tai sitten muuten vaan ei välitetty vaikka vika oli edelleen, sama rätinä ja lisäksi uuden releen ääni oli kovempi !

                      Sovin huoltoesimiehen kanssa, että viiksi vaihdetaan ensi viikon muun huollon yhteydessä ja tämä 75 euroa hyvitetään siinä laskussa. Näin tehtiin, viiksi vaihdettiin ja rätinä loppui. Samalla olivat muuten vaihtaneet vanhan katkaisijan releineen takaisin (releen hiljaisemmasta tutusta äänestä päätellen).

                      2. Oire: Kaikki ok n. viikon ajan, kunnes tänään vilkku vilkahtaa vain 3 kertaa ja loppuu sitten. Kohta vain kahdesti ja pihaan saavuttaessa ei vilkut toimi ollenkaan (rätinää ei ollut tässä oireessa). Hätävilkku toimii normaalisti.

                      Korjaus: Hätävilkkukatkaisija irti (täältä löydettyjen ohjeiden mukaan), katkaisijan purku, vasemman puoleisen releen kontaktipintojen rapsuttelu ja puhdistus. Nyt toimii.

                      Comment


                      • #41
                        Kannattanee siis varmistua, että saa Omronin releillä olevan paketin, eikä sitä vanhaa mallia.

                        Comment


                        • #42
                          Itsellä vilkku toimii ok, mutta rele naksuttelee omia aikojaan. Vaihdoin sitten Omronin relepaketin tiistaina, alkuun ok, mutta sekin alko tänään rätistä, ääni on siis rätinä, kun vanhassa releessä puhdas relenaksunta. Vilkut toimii ihan ok silti. Viiksen vaihto seuraavana edessä. Olis vaan pitäny vaihtaa molemmat samalla kertaa kun ovat noin lapsukset. Vastaavaan ongelmaa ei vanhemmissa audeissa ole vastaan tullut,

                          Comment


                          • #43
                            Alkuperäinen kirjoittaja Mika Näytä viesti
                            Itsellä vilkku toimii ok, mutta rele naksuttelee omia aikojaan. Vaihdoin sitten Omronin relepaketin tiistaina, alkuun ok, mutta sekin alko tänään rätistä, ääni on siis rätinä, kun vanhassa releessä puhdas relenaksunta. Vilkut toimii ihan ok silti. Viiksen vaihto seuraavana edessä. Olis vaan pitäny vaihtaa molemmat samalla kertaa kun ovat noin lapsukset. Vastaavaan ongelmaa ei vanhemmissa audeissa ole vastaan tullut,
                            Ihan samanlainen juttu siis kun minulla. Onneks tämä uusi rele pitää paljon pienempää ääntä kun se vanha. En ole kylläkään vielä lähtenyt siihen viiksen vaihtoon, kun on vähän rauhoittunut se releen rätinä. Pitäs vissiin käydä merkkihuollosta kysymässä jotkut turvaohjeet ton ratin irrotukseen, ettei napsahda airbag naamalle.

                            Comment


                            • #44
                              Vedin viikseen (...) WD-40:ä ja homma korjaantui väliaikaisesti, ei rätise. Uusi keppi on jo tilauksessa.
                              Bägi on helppo irrottaa audissa, torxeilla kiinni takaa. Akun maajohto on syytä irrottaa ennen bägiä. Itse ratti on sitten 12-kulmaruuvilla kiinni.

                              Comment


                              • #45
                                Meillä oli sit vissiin vilkkurele viallinen kun korjaantui sillä.

                                Bägin olen tsiljoonat kerrat irrottanu autosta ilman akunkengän irroitusta.
                                Toki olisi varmaan viisasta irroittaa akun miinus ja odotella hetki, noinhan se ohjeistetaankin.

                                Comment


                                • #46
                                  Potilas on vanhempien -01 mallinen sedan Passat (3BG).

                                  Isäukolla menee hermot kun äiti ajaa autolla viikon töihin ongelmitta, mutta kun isä astuu ruoriin, niin vilkkujen sulake palaa.
                                  Palaa aina kun vilkun laittaa oikealle. Äidin työmatka muuten sisältää useamman oikealle vilkutuksen ;)

                                  Isä on autoon vaihtanut kaikki muut vilkkupolttimot, paitsi etuvilkut. Etuvilkkujen vaihto edellyttää umpioiden ja puskurin irroitusta, ei ole sopivaa väliä löytynyt vielä tuohon hommaan.
                                  Myös parkkipolttimot on vaihtamatta (parkkivalokytkentä), jos niillä nyt mitään vaikutusta on tähän.

                                  Myös vilkkureleen ja viiksen on jo hätäpäissään mennyt vaihtamaan.

                                  Vilkkureleen vaihdon jälkeen ilmestyi ominaisuus (tai oikeastaan häipyi), auto ei kuittaa vilkuilla enää kun ovet lyö lukkoon/auki kauko-ohjaimesta.
                                  Hälytin kuitenkin toimii ok.

                                  Katselin kuitista, että merkkiliikkeestä ostetun vilkkureleen osanumero on 3B0 953 235 D (lisätietokentässä 4x21W).
                                  On kuitenkin olemassa E-loppuinen rele "for models with towing facility" ja lisätietokentässä 6x21W.

                                  Autossa on vetokoukku. Mitä tuo lisätietokenttä tarkoittaa, mitä erilaista on vetokoukuttoman ja vetokoukullisen autojen vilkkureleessä ja miksi vilkkujen vilkuttelu lukittaessa/avattaessa autoa on loppunut?

                                  Comment


                                  • #47
                                    Eiks siellä sisälokasuojissa ole sellaiset läpät, joiden kautta ne etuvilkkujen polttimot saa vaihdettua? Ainakin veljen -01 3BG:ssä on.
                                    Ja etkö näe vanhasta releestä mikä sen varaosanumero on?

                                    Comment


                                    • #48
                                      Ei oltu tietoisia noista läpistä, edes korjausoppaassa ei ole moisista mainintaa.
                                      Hyvä vinkki, täytyy siis tarkastaa.

                                      Itselläkin tuli hetki sitten mieleen, että miksen tyhmä kysynyt missä vanha vilkkurele josta tarkastaa osanumero.
                                      Eiköhän sekin vielä jostain löydetä.

                                      Vanhan releen loppunumero B, joka myöhemmin korvattu D:llä. Eli oikean ovat myyneet.

                                      Luukut tosiaan löytyi sisälokareista, joten kiitos Mikalle vinkistä. Saa polttimot vaihdettua sieltä ja seurattua taas vieläkö vika toistuu.

                                      Vanhan releenkin isä laittoi paikalleen ja totesi ettein vilkut vilahda kauko-ohjauksella edelleenkään, kunnes muisti, että katsoi kaikki sulakkeet läpi irroittamalla ne.
                                      Eli vilkutkin saadaan varmaan kuittitoiminnolle, kunhan löydän ohjeet siihen.
                                      Viimeksi muokannut A6tonen; 10.1.2009, 19:50. Perustelu: yhdistetty

                                      Comment


                                      • #49
                                        Taisi olla etuvillkupolttimo syyllinen, ei ole enää niiden vaihtamisen jälkeen oikutellut.

                                        Sitten kun en ajoissa huomannut isälle sanoa, että saan vag-comilla konfattua kaukolukituksen vilkkukuitin toimintaan, niin oli Traktoautossa käyttänyt sitä varten.

                                        Eivät olleet sanoneet, että olisivat edes mitään konfanneet testerillä mutta apuskuskin jalkatilasta oli joku sulake vaihdettu.
                                        Mitähän sulakkeita Passatissa siellä on?

                                        Comment


                                        • #50
                                          Eipä löydy tietoa vaikka kuin penkois, nimittäin profiilin kulkineessa hätävilkun rele pärisee ja yritin irrotella sitä, jolloin sain vaan sen punaisen osan irti,,mites loput lähtee, et pääsee releeseen käsiks, mitä muuta tarvii purkaa ??

                                          Comment


                                          • #51
                                            Kyllä tässä ketjussa on audiforumin linkki mistä saa jotain käsitystä.
                                            Ensin se koristekehys täytyy saada nappien ja mukitelineen ymäriltä pois.
                                            Ao. linkistä saa vähän käsitystä miten koko paketti on kiinni:
                                            http://forums.audiworld.com/a6/msgs/742550.phtml

                                            Comment


                                            • #52
                                              Jess, nyt tajusin miten toi rele irtoaa. Yrittelin nimittäin tunkea noita sivussa olevia clipsejä sisään mut oli vissiin yrityksen puutetta ku ei auennut. Kiitti vinkistä.

                                              Comment


                                              • #53
                                                No nyt on kaksi relettä jota vaihtelen vuoron perään,välillä toimii välillä ei.Olen tullut siihen tulokseen että vaihdettava vilkkuviiksi.

                                                Onkohan kovin työläs vaihtaa ja kannattaako itse ruveta vaihtamaan,osa ei ole varmaankaan kuin alle satasen.Mutta jos vaihto menee pieleen muovi osat paukkuu niin äkkiä sitä hintaa tulee??

                                                Comment


                                                • #54
                                                  On se vaan ihme tuo vanhempien Passatin vilkkuongelma.

                                                  Tuossa muutama viesti aiemmin olen kirjoitellut, että ongelma olisi jo ohi.
                                                  Mutta ei ole.

                                                  Ongelma lie ollut poissa tuon tammikuun jälkeen siksi, ettei ole tullut niin paljon käytettyä ajovaloja (eli siis autossa päiväajovalot).
                                                  Mutta nyt on taas ollut tarvetta, ja varsinkin nyt kun auto on mulla lainassa.

                                                  Vilkkujen sulake siis kärähtää vain jos valot on käännetty päälle valokytkimestä ja vain kun vilkun laittaa oikealle.
                                                  Ja sulake ei mene heti, vaan sitten ihan sattumalta siellä missä vilkkua just eniten tarttis.

                                                  Vaihdettua siis:
                                                  - vilkkurele
                                                  - kaikki polttimot
                                                  - etuvilkkupolttimon pidike
                                                  - viiksi
                                                  - valokytkin

                                                  Ei tuu enää paljon muuta mieleen kun mittaristo ja johtosarja (joku johto nirhautunut).

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Voisko viiksessä olla valmistusvika?

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Ei tietenkään mahdotonta.

                                                      Kahta eri vilkkurelettäkin on tuossa jumpattu ees taas.

                                                      Tuli mieleen, että ei kait se oikein mikään johtosarjavikakaan voi olla. Eihän vilkkujen osalta sähkö mene eri reittiä kun kääntää kytkimestä päiväajovalot pimeämoodiin.

                                                      Enkä tiedä kulkeeko mittaristossakaan mikään eri tavalla, valojahan sinne toki syttyy.

                                                      Ei tuota osaa oikein alkaa mittailemaankaan, pitäis olla joku jumalattoman kallis virtamittari, joka videotriggaa nanosekunnissa ja sitä sitten heitellä auton uumenissa oleviin johtoihin kiinni :) Ei ei.

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Onkos vetokoukkua??. Jos on katoppa pistoke. Tekee mitä ihmeellisempiä vikoja autoon joskus.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          On juu ja koukulle menevät johdot oli myös pitkään irti, ei auttanu.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Jatketaas tätä nyt kun tää villkusulaketta polttava auto on mun tallissa, tarttis varmaan ensi talveksi lääkkeet löytää ettei pimeässä tarvi jokaisessa oikealle vilkutuksessa tiputtaa päiväajovaloille.

                                                            Tuli mieleen josko ongelma olisi umpion puolella... Ne joilla on 3bg Passat päiväajovaloilla, kuuluuko umpioiden säätömoottorien olla alimmassa asennossa silloin kun päivävalot on päällä?

                                                            Vasen nimittäin on alhaalla ja oikea ylhäällä, ajovalojen korkeusäätö ei toimi tällöin rullasta.
                                                            Kun laittaa kytkimestä ajovalot päälle, vasenkin nousee ylös ja molemmat säätyy hienosti rullasta alas ja takaisin ylös.

                                                            Eli kummalla puolella vikaa? Jos oikealla, niin voisi liittyä tuohon vilkkuongelmaan... ehkä.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Minäpäs laitaan tätä ketjua kun en kehtaa vartavasten omaa perustaa. Eli tohon A4:een ilmaantui tänään sen tapainen vilkkuvika kuin: Vilkun kun pistää oikealle, ensin vasen vilkauttaa niin mittaristossa kuin vilkkupolttimoissa ja vasta sen jälkeen alkaa vilkuttamaan normaalisti oikealle. Vasemmalle kun pistää vilkun toimii ihan normaalisti. Vag-comi ei antanut virheilmoituksia joten siitä ei ollut apua. Mistähän tuota vikaa osaisi alkaa paikantamaan? Uutta viikseä peliin vaiko?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X