Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.9TDI:n öljyn lämpötila-anturi (G8)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.9TDI:n öljyn lämpötila-anturi (G8)

    Vuoden '00 1.9 TDI, koodi AVG, (passat) antaa seuraavanlaisen vikakoodin:

    00534 - Engine Oil Temperature Sensor (G8)
    30-00 - Open or Short to B+

    Kyselin varaosaa marmoritiskiltä, mutta siellä oltiin ihan ymmyrkäisenä että mikä se tuollainen on. Työnjohdon ja sähköasentajan haastattelun jälkeen varaosamyyjä tuli siihen tulokseen että ilmeisesti öljypohjassa olisi öljyn määrän mittaaja, ja siinä samassa voisi olla lämpötilatunnsitin. Hinnaksi arpoivat 80e, ja tilaustavaraa.
    Koska varaosamyyjän puheet ei vakuuttaneet, aloin selaamaan omaa albumia läpi, enkä moista kikotinta löytänyt. Mutta siellä taasen oli erillinen lämpötilakytkin suodattimen jalkaan (hintaa reilu parikymppiä), tosin albumissa ei ollu listattuna sensorin soveltuvuutta AVG-moottoriin.
    Osaako kukaan kertoa että mistä tuossa viakoodissa olisi kysymys, ja mistä ko sensori löytyy?
    Voiko rikkonainen sensori aiheuttaa ongelmia? Auto kuitenkin toimii ihan normaalisti, vikavalo ei pala jne. Öljynkannu vilkkaa kylmänä muutaman kerran keltaisena, mutta se on tehnyt sitä auton hankinnasta lähtien joten en osaa sanoa johtuuko se tästä...

    #2
    Tuossa ei ole LongLife järjestelmää?

    Comment


    • #3
      on, mutta ei käytetty

      Comment


        #4
        Heitin hätäisellä haulla tuonne ja heti löytyi jotain. Hae tuosta pdf:stä "g8" ja löytyy. Ilmeisesti öljynsuodattimen jalassa.

        On muuten mielettömän hyvät sivut, vaikka venäjää onkin. PDF:ät paljolti englanniksi, kunhan vain ensin löytää. Babelfish ei halua sivua kääntää :(

        Comment


        • #5
          Onko sulla siinä öljynlämpömittaria? Sen anturi kyseessä?

          Comment


            #6
            Kyselin varaosaa marmoritiskiltä, mutta siellä oltiin ihan ymmyrkäisenä että mikä se tuollainen on. Työnjohdon ja sähköasentajan haastattelun jälkeen varaosamyyjä tuli siihen tulokseen että ilmeisesti öljypohjassa olisi öljyn määrän mittaaja, ja siinä samassa voisi olla lämpötilatunnsitin.
            Ihan hakuammuntana tuli vain mieleen, että LL-systeemin öljyntasoanturi perustuu vastuksen jäähtymisnopeuteen, muttei se mikään varsinainen öljynlämpötila-anturi ole. Eivät kai ole siihen sekoittaneet?

            Comment


            • #7
              Varaosatiskillä ovat varmaan huuli pyöreänä siksi kun sitä ei löydy perhealbumista tuolle koneelle.
              Ei näyttäis olevan kuin ADR, APT ja ARG koneille, jotka ilmeisesti ovat bensavärkkejä.

              Comment


              • #8
                Onko vikakoodi mittaristolta? Jos on niin kyseessä on öljyn lämpö- ja tasotunnistin G266. Minun luulon mukaan autosta löytyy vain lämpö-/tasotunnistin öljypohjasta ja painekytkin suodattimen jalasta.

                Comment


                  #9
                  Ei ole G266. G266:den vikakoodi on 00562. Tuo vikakoodi ei voi viitata muuhun kuin G8:saan.

                  Comment


                  • #10
                    On joo mutta samassa paketissa.

                    Comment


                    • #11
                      Noi veli venäläisen sivut on kyllä monesti olleet apuna, tai siis justiin ne lotoon murteella olevat dokut. Mutta tuollakaan ei kerrota että suodattimen jalassa olevaa lämpötilasensoria löytyis AVG:stä... Valitettavasti asiaa ei pääse pellin alle tutkimaan lähipäivinä, kun rouva on autolla reissussa.
                      Öljynlämpötilamittaria ei ole.
                      Minun näkemyksen mukaan marmoritiskillä kävi justiin niinkuin Mika epäili.

                      Juhan mittaristo -kommentissa saattaa ollakkin järkeä. Autossa nimittäin on joku hemmetin jälkiasenteinen ajonestolaite ulkomaan eläjien jäljiltä. En ole ehtinyt perehtyä että mihin se on kytketty, mutta taitaapi pätkiä ainakin mittariston ja ecun välisiä linjoja. Jos ko värkki on päällä niin mittaristossa ei pala kaikki varoitusvalot, startti ei pyöri jne.

                      Tuota on VAG-comilla tähystetty useampaan kertaan, ja joka kerta tulee nämä herjat:

                      Address 17 -----------------------------
                      Controller: 3B0 920 802 A
                      Component: KOMBI+WEGFAHRS. BOO V18
                      Coding: 05145
                      Shop #: WSC 00000
                      Ident.-Nr. WEGFAHRS.:VWZ6Z0X1170110
                      2 Faults Found:
                      00534 - Engine Oil Temperature Sensor (G8)
                      30-00 - Open or Short to B+
                      01314 - Engine Control Module
                      49-10 - No Communications - Intermittent


                      Address 19 antaa myös tuon saman vikakoodin 01314. Olen ollut siinä käsityksessä, että 01314 johtuisi erillisestä ajonestolaitteesta. Sitä kun ei aina muista aktivoida ennenkuin kääntää avaimesta. Voisikohan se olla mahollista?
                      Tietysti noin ajateltuna myös tuo G8 herja vois johtua samasta asiasta, vai voisko....
                      Viimeksi muokannut JariN; 9.3.2007, 08:09.

                      Comment


                      • #12
                        Ennenkuin tilailet osia tai touhuat pidemmälle niin tarkasta sulake nr.5. Syöttää virtaa öljyn taso-/lämpötunnistimelle.

                        Jälkiasenteinen ajonesto tuskin on kytketty väylään. Mittariston ja moottorin ecun välisiä tiedonsiirtohäikkiä esiintyy jonkin verran, "normaalia".

                        Comment

                        Working...
                        X