Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kattoluukun vika?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kattoluukun vika?

    Elikkäs en löytänyt haulla, joten kysäsen...

    Mul on tuommoinen vm. 90 2,3 coupe quattro ja siinä ei toimi kattoluukku.
    Sähköllähän sen pitäisi toimia, oisko mitään vinkkiä mistä lähtee vikaa etsimään?

    kiitos

  • #2
    Siis toimiiko moottori lainkaan vai onko luukun mekanismi jumissa?

    Comment


    • #3
      Kuten Jari kysyi?

      Jos moottori toimii eli hurisee, niin ota auki katossa oleva luukku, jossa on kattoluukun katkaisin/kattovalo? Katso onko moottorin akselilla oleva punainen muovikappale irronnut. Jos on niin osta marmoritiskiltä uusi ja laita paikalleen.

      Comment


      • #4
        Oho hupsista... Tuossa rupesin vikaa selvittämään ja huomasin, että oli vedetty liimamassalla umpeen. Ilmeisesti vuotanut tai jotain. Nyt sitten mietiskelen että mistähän saisi uuden tiivisteen ja paljonkohan maksaisi marmoritiskillä? Ilmeisesti tässä vanhemmassa sarjassa tiivisteiden kuivuminen on aika yleistä, joten kai niitä jostain saa?

        Comment


        • #5
          Tokihan noihin pitäisi tiivistettä löytyä. Esim. typ 44 -malleihin (ja moniin muihinkin) sellainen maksaa n.70?, coupeen 2425 mm osa# 895 877 297 tiiviste n. 122?.

          Comment


          • #6
            Joo-o... jospa mää pärjään ilmankin, jos ei mistään ulkomailta sais tilattua halvemmalla :D

            Comment


            • #7
              "jos ei mistään ulkomailta sais tilattua halvemmalla :D"

              Liity jäseneksi niin voit käyttää ACF:n palveluja hyväksi. Jäsenosio!

              Ko mallista/autostasi en tiedä, mutta tiiviste ei ole "tiiviste". Jos se on aivan rikki, niin vettä voi tulla sisään? Vedenpoisto tapahtuu kattoluukun etu/takaosan vedenpoistoreikien kautta.

              Kattoluukun/vesivuodoista on ollut paljonkin puhetta. Koita hakua esim vesivuoto.
              Viimeksi muokannut Jorma Niemi; 10.3.2007, 14:39.

              Comment


              • #8
                Näin juuri: luukun alla on sellainen kaukalo, johon tiivisteen välistä tihkunut vesi kerääntyy ja tästä kaukalosta vesi kulkee putkien kautta etupyörän taakse ja takapyörän eteen. Periaatteessa vesi ei koskaan pääse valumaan sisälle saakka. Putkien päät pitäisi löytymän ko. kohteista ja sopivalla rautalangalla voi noita alkaa hoonata auki.
                Tuolta saisi varaosana koko luukun.

                Comment


                • #9
                  Mulla toi tiiviste näytti ainakin ihan tavalliselta mitä pitäs saada ihan metritavarana halvalla. No en tarkemmin tutkinu että en ihan varma oo onk se sellasta.

                  Comment


                  • #10
                    Näin OT:nä, vuoden 80 ykkösgolfissa ei ole kattoa maalattu/käsitelty mitenkään tuon kaukalon peittämältä alueelta, ruostui nääsen katto ja kaukalo puhki.

                    Comment


                    • #11
                      Täytyypäs huomenissa tutkia tarkemmin, kunhan vaan uskaltais nykästä ne liima-massa-hördellit siitä pois. Nimittäin jos järkevää ratkaisua ei löydy, niin joudun vetään sen uudesta sikapossulla kiinni... Mut kai se on yritettävä.

                      Comment


                      • #12
                        Sen luukun saa aika tiiviiksi ilmastointiteipilläkin 8)

                        Comment


                        • #13
                          Jep, niin saa. Endurance-kilpurissa (www.hubracing.fi) käytettiin juuri tuollaista viritystä. Ei vaan meinaa pysyä kiinni kun ajettiin muutama tunti vesisateessa..

                          Comment


                          • #14
                            Minulla on vahva epäily, että onko se tiiviste rikki laisinkaan. Omassa lötkössäni 23 vuotta vanha tiiviste on täysin ehjä ja pari lähes samanikäistä luukkua olen teurastanut varaosiksi ehjän tiivisteen takia.

                            Comment


                            • #15
                              Itsekin huomasin omassa A4 Avantissa, että kuskinpuolen jalkatilat oli alkaneet lainehtimaan. Pitäisi alkaa selvittämään, mistä vesi sinne tulee.

                              Ihmettelen vain, että miten vesi voi jalkatilaan tulla, jos nuo kattoluukun vedenpoistoputket on tukossa? Mitä kautta se sinne valuu sitten? Itse luukusta kun se sinne ei ainakaan mene :) Vetta on lattialla siis todella paljon, ilmestyi heti kun nämä vesikelit alkoi menneellä viikolla.

                              Comment

                              Working...
                              X