Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi c4 s6 vm 95 mittaristo

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi c4 s6 vm 95 mittaristo

    Terve

    Kyselisin vähän tietoa tästä mittariston "lamppujen vaihdosta" eli olen vaihtanut kyseisen korimallin 2.8e 92vm audin mittariston taustavalot ennenkin. Mutta siinä oli kilometri lukemat "manuaaliset" ja tässä audissa on digitaalinen. Onko mitään vaaraa mittariston irrotuksessa ettei se resetoi tai vastaavaa tee. Muutenkin aivan perseestä koko piirilevy. :) Eli puhutaan taustavaloista mittarissa. Kierroslukumittarin kohdalla palanut lamppu luultavasti

    #2
    Ihan samanlainen on tuo lamppujenvaihto-operaatio kuin tuossa sinun aikaisemmassa vehkeessäkin

    Comment


      #3
      Hyödynnetään vanhaa threadiä.

      Tuossa profiilin Audissa on mittariston valoja pimeenä. Yritin ettiä ohjeita mittariston irrotukseen, mutta en tunnu niitä löytävän.
      Millasesta hommasta on kyse ja jos jotain valmista ohjetta on niin vois pistää linkkiä.

      Comment


        #4
        1. Ratin ylempi suojamuovi pois
        2. mittariston alareunan lista pois (alakautta 2 tai 3 ruuvia)
        3. mittariston alareunan ruuvit auki
        4. oikeasta reunasta aloittaen mittaristo esille
        5. piuhat irti

        Comment


          #5
          Saattaa tulla pois ratti alas ja ulos säädettynäkin, mutta jos ei, ota bägi pois (2xT30) ja ratti irti (1x24-mutteri). Rattiputken suojamuovi pois (2xruuvi, alapuolelta) ja mittariston lista (2xruuvi, alapinta, rattiakselin molemmin puolin) ja sitten näkyykin jo mittariston 3 ruuvia. Mittariston vasenta päätyä vähän ulos ja mittaristo ovesta pihalle, ettei katko tappeja oikeassa päädyssä.

          Bägin ja töötin liittimiä ei tartte niin pirusti varoa, mutta ei niitä ihan kuikulla kannata repiä. Mittariston liittimissä on se perinteinen lukko päällä. Ne tarttee nyppiä ylös, ennenkuin liitin irtoaa. Rattiakselissa muovien alla on liittimet bägille ja töötille, jos joudut irrottamaan ruorin.

          Kokonaisuudessaan noin 10min homma tuo irrotus, kun on kerran tehnyt. Mulla saattaa olla jotain kuvia jossain tuosta hommasta, varmaksi en uskalla luvata.

          Katos, Teppo oli nopeempi.

          Comment


            #6
            Kiitoksia. Tässä voisikin keräillä tuohon vanhaan A6:een liittyviä ohjeita ja linkkejä, kun eri hommia tässä on edessä.
            Mä edes tiedä onko tossa karvalakissa edes ratin säätöä vielä :)

            Onko valmista tietoa onko lampput helposti vaihdettavissa vai tinattuja ja minkä mallisia?

            Comment


            • #7
              Ihan helposti vaihdettavissa, kierretään pois/paikalleen.
              Tuolta löytyy hyvää osviittaa:
              http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...iston+irroitus

              Comment


              • #8
                pitääkö auto olla miten kauan virrattomana kun voi ottaa bagillisen ratin pois ?

                Comment


                • #9
                  Kait siihen on oikein jotkut varman päälle ohjeet, että akunkenkä irti ja odotellaan 5-15min.

                  Itse en ole tehnyt mitään varotoimenpiteitä, ottanu vaan bagin irti ja sillä selvä.

                  Comment


                    #10
                    Sama vika. Jostain muistelisin lukeneeni, että joissain malleissa olisi jokin erillinen syöttö tai akku tuolle sytkälle, joka sitten pitää pimentää erikseen tai odottaa hetki. Lähdettä en nyt pysty varmentamaan, enkä sitä, oliko se uudemmassa vai vanhemmassa, kuin mitä tuo oma C4 on.

                    Eikä se liittimen irroitus kai aiheuta muuta, kuin vikakoodin, joten liekö tuo VAG-Comin omistajalle varsinkaan mikään ongelma. Varmaahan tämä ei taas ollut, joten omalla vastuulla.

                    Ainiin. Jos jollain ilveellä onnistus posauttamaan kuskin pussin, multa löytyy 4-puolaiseen ruoriin käytetty bägi nimellistä korvausta vastaan. Mukaan saa hyvin kulutetun muoviratin. =)
                    Viimeksi muokannut arto s; 21.1.2010, 16:18. Perustelu: ainiin

                    Comment


                      #11
                      Eihän siitä vikakoodia tule jos ei vaan laita avaimesta virtoja päälle.

                      Comment

                      Working...
                      X