Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Blaukkari + Bose kohisee elkon kanssa

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Blaukkari + Bose kohisee elkon kanssa

Eli asentelin Blaukkarin Casablancan A6 avantiini jossa on Bosen järjestelmä. Jostain pirun syystä rakkine suhisee vaikka laitoin elkon maapotentiaalipiuhan väliin kuten blaukkari suosittelee.

Olen tätä probleemaa yrittänyt itse ratkoa ja nyt kysynkin apua kun ei oikein löydy ratkaisua.

Niin, ja tuolla jossain sanottiin ettei tuota K linjaa kannattaisi kytkeä blaukkariin, mutta sitä kautta näkyisi tulevan +12 kun avainta kääntää? Sillä alkoi ainakin soitin heräämään itsestään kun virrat kääntää päälle.

Mulla on tuossa nuo kaikki mahdolliset blaukkarin johtosarjat, mutta kun ei auta niin ei auta. Vaihdanko vanhan siis takaisin ja tyydyn sen hyvään saundiin ja olen ilman MP3:sta.

Jarmo K

Katteleppa tän viestin loppupuolelta... http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=25985
    Hifistelyä vai ei?

Comment

itsellä -04 a4 ja concert sarjaan yhdistetty lg lan9600r navi tsydeemi ei toiminut sitten kirveelläkään. takakaiuttimiin jäi pieni sirinä. itse melkein suosittelen että ellei elka virityksellä toimi, niin sitten voi joutua tekemään aikamoisia maadoituksia... itse laitoin suosiolla vanhan takasin.

Comment

Mistä erotin

Tattista vaan tiedoista Janne, mistä tollasia erottimia kaupataan?

BTW: satutko HD:lla ajamaan, nimimerkistä päättelin? Itse kyseisen merkin kanssa painiskelen...

Comment

Biltema noita kauppaa, mutta siellä ei viimeksi ollut, joten hain Partcosta, sieltä löytyi ja hintakin melkein sama. http://www.partco.fi/luettelot/PARTC...SA7.PDF#page=4 ja siellä nimellä "rca- vaippavirtaerotin".
          Joo, H-D Fxr vm. -88 löytyy tallista, kukas sitä nyt kesällä autolla viittii...

Comment

Kiitoksia

Tilaankin samantien... Kiitoksia todellakin tiedoista jos tällä saan homman pelaamaan.

Mitenkäs tuon antennin kanssa. Mukana tuli vahvistin, mutta on aivan sama onko antennin piuha siinä kiinni vai ei. Kanavat ei pysy kohdallaan. Hain jo toisen vahvistimen, mutta ei ollut apua siitäkään.. Antennissa on sellainen erillinen piuha jossa pieni liitin, ilmeisesti auton oma antennivahvistin. Pitäisikö sille työntää virtaa?

Niin, HD on itselleni työ ja työ taas elämäntapa. Myydään niitä täältä savosta käsin...

Comment

Onkos sulla siis sellainen antennivahvistinadapteri 7 607 621 129, jolla saa sille auton omalle antennivahvistimelle syötettyä virrat? Siihen siis kytketään siitä Blaukkarista se antennin virtajohto. Kanavat ei pysy paikallaan? Siis unohtaako radio kanavat, kun virrat kytkee avaimesta pois? Näissä Audeissahan on jostain kumman syystä toi jatkuva virta ja virtalukon virta toisin päin. Vaikuttaa siis siltä, että radio ei saa sitä jatkuvaa virtaa. Se kyllä pitäis olla otettu huomioon siinä Blaupunkt- Bose adapterissa 7 607 001 111. Antoisia askarteluhetkiä!
              Viimeksi muokannut hd_janne; 7.3.2007, 20:03.

Comment

No nyt kohinat loppuivat. Askartelin taasen tallissa piene tovin ja seuraavanlainen kytkentä näyttäisi toimivan.

Blaukkarin adapteri virtapuolelle, iso liittimeen.
                Blaukkarin adapteri linjalähdöistä rca liittimiksi -> erotin tähän väliin, muuten suhisee. -> Juotos hommina tähän jatkoksi väinvastainen muunnos rca:sta linjaliittimiin ja kaiutinadapterin mukana tulleeseen punaiseen liittimeen kiinni.

Ja se maapiuha johon pitäisi elko laittaa, sen jätin kytkemättä. Sieltä tuli laturin häiriöt lävitse ja tuntuu pelaavaan ilman sitäkin samanmoisesti. En tiedä onko täysin oikeaoppisesti kytketty, mutta nyt poppi soi nätisti.

Radiossa asemat pysyy muistissa, mutta kuuluvuus heikkeni vanhaan verrattuna. Se sormenpaksuinen antennivahvistin ei saa muutosta aikaan joten sen kanssa vielä joudun pähkäilemään.... Projekti siis jatkuu, boxikin pitäisi vielä saada pelaamaan, bluetooth ja usb toimii nätisti. Joku sanoikin, että vittumainen projekti, yhdyn samaan.

Comment

Working...
                X