Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nokia Bluetooth hands free särisee...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Nokia Bluetooth hands free särisee...

    Tietääkö kukaan mikä olisi vialla kun, asensin nokian (CK 1W ) bluetooth autosarjan (audi S6 -96)
    virrat tulee mittariston alla sijaitsevasta paneelista johon tulee sekä jatkuvaa että virtalukon takaa tulevaa virtaa, vähän aikaa yleensä puhelun alettua vastapuoli saa ihan hyvin selvää mutta hetken päästä puhe pätkii ja katoaa häiriöiden alle, minulle päin puhe kyllä kuuluu aina hyvin, olen koittanut vaihtaa mikin ja kuulokkeen paikkaa mutta tuloksetta.....!

    #2
    kiertää? eli mikki ja kajari liian lähellä toisiaan, tai siten vastakkain että niiden välillä ei ole riittävästi esteitä, mulle myyjä ehdotti että jätät kaiuttimen kojelaudan sisään ja mikrofoonin kojelaudan päälle naamankohtaan..

    Comment


      #3
      ei se oikeastaan kierrä, mikki on nyt sisätilan kattovalon vieressä ylhäällä keskellä ja kaiutin apukuskin jalkatilassa suunnattuna alaspäin ja silti välillä kuuluu hyvin ja taas alkaa särinä.. voisko virtapuoli ottaa häiriöitä tai sitten keskusyksikössä vika.

      Comment


      • #4
        bluetooth asennus

        Hei
        Onko Mute toiminnassa eli mykistääkö radion? särinä voisi johtua kiertämisestä.

        Testata voi ainakin eri puhelimella, onko jännitteet kohillaan, kytkeekö häiriötä jostain runkotärinästä tms. eli toimiiko jos auto paikallaan sammuksissa.

        Kaverin audissa äänenlaatu parani siirtämällä mikrofooni peilin luo kattoon, kojetaulussa ei jostain syystä ollut hyvä ääni. (siemenssin sarja kyseessä)
        Muutenkin on jäänyt käsitys että mikki kattoon keskelle ja mahdollisimman kauas kaiuttimista eli kaiutin sitten lattialle/jalkatilaan...

        Itsellä CK-1W äänessä ei ole ongelmaa, käytössä 6310i ja 6230 luurit. Käytän mute linjaa hiljentämään radion puhelun ajaksi. Kytkentä radion luona olleeseen virtajohtoon Y-haaralla ja heräte radion ACT ANT liittimestä eli handsfree käynnistyy aina kun radio on päällä, maadoitus radion rungossa olleeseen ruuviin. Onhan tuo maadoitus kunnossa?

        Kerro vielä puhelimen malli ja sw versio ( *#0000#) voin tsekata jostain onko bluikkarin audioprofiiliin tehty parannuksia ko puhelimen sw päivityksissä.

        Comment


          #5
          Itselläni on myös CK1W. Kuuluvuus on hieman heikohko vaikka purnukka on asennettu ohjeen mukaisesti oikea pääty kohti käyttäjää. Purkki on minulla mittariston alla, ohjausakselin yläpuolella. Jos puhelin on vyökotelossa, ei oikein tahdo yhteys toimia luotettavasti, mutta jos nostan sen esim tuhkakupin päälle vaihdekepin eteen, kuuluu ok.

          Edit, Heikki: Minulla on 6230 v 03.15 17-03-04 rh-12 gsm p1.1. Olisiko softapäivityksestä iloa?

          Comment


            #6
            joo on mute toiminnassa, puhelin on nokia 6230 (v 03.14 , 12-03-04 RH-12 gsm p1.1, (c) NMR) heräte tulee mulla samaisesta virtapaneelista, (sininen johto) kun laittaa virrat päälle
            auttaisko vaihtaa radion herätteen kans samaan, auton sammuttaminen ei tee vaikutusta ääneen (sillä kerralla äänestäni sai kuulemma selvää koko puhelun ajan) ja jatkoin puhelun loppuun vaikka avaimet oli jo pois virtalukosta

            Comment


              #7
              mulla toimii kyllä yhteys purnukkaan vaikka kävelen autosta liki 10 metrin päähän...

              Comment


              • #8
                off topic, 6230 changelog.

                Linkki josta tiedot:
                http://www.expansys.com.au/forumthre...17&thread=2842

                3.15 sw -> 4.44
                + More stable Bluetooth connection
                Bluetooth/Irda
                - Improvements in finding and pairing with devices and keeping the connection via Bluetooth

                Se vika ettei bluikkari kanna 10m päähän on kyllä poikkeuksellista, saattaisi Nokian huollossa korjautua samalla kun vaihtavat softan. Suosittelisin jos mahdollista testaamaan jollain toisella luurilla onko äänessä häiriötä audipekun tapauksessa. Toinen mahdollisuus on sitten tuo häiriö virtajohdon/herätteen kautta. Herätteen vaihtaminen voi toki poistaa ongelman mutta siitä ei ole itsellä kokemusta.

                Comment

                Working...
                X