Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lämmityskennon vaihto C4 100

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Lämmityskennon vaihto C4 100

    Onko kukaan tehnyt tuota operaatiota C4 koriseen satkuun?
    Ilmeisesti saa koko paketin ulos moottoritilanpuolelta kun ensin irroittaa sisältä jaloille tulevat ilmaputket? Sisältä ei lisäksi muuta tarvitse irroittaa kuin johdot moottoreille?
    Ei kannata kovin montaa Forten purkkia tuonne laittaa kun kennokaan ei ilmeisesti montaakaan kymppiä maksa...
    Ja kohta selviää onko kansipahvissa ollut vikaa, jota tosin epäilen...

  • #2
    Lämppärin irroitus

    Se lähtee konehuoneen puolelle kokonaisena pakettina , lainaa kirjastosta Haynes 3504 kirja siitä näkee aika seikkaperäisesti vaihe vaiheelta.

    Comment


    • #3
      4C en tiedä mutta olen kerran tehnyt -91 type 44:ään. Mielestäni elementti on (lähes tai täysin) sama. Jos muotoilu on kehittynyt niin, että saa vaihdettua pelkän elementin ulkopuolelta, niin hyvä. Epäilen, että joudut irrottamaan KOKO lämmitysjärjestelmän yhtenä elementtinä, jossa korin ulkopuolella (näkyy mm. moottori) on esillä vain noin 1/3 osa koko kotelosta. Muu on kabiinin puolella.

      Onko sulla ilmastointi? vielä automaattinen? Toivottavasti ei tässä tilanteessa.

      Kun irrotat sydeemin niin huomaa, että ohjaamon puolella on ainakin ei-ilmastointi malleissa apukuskin puolella alhaalla vaijeripidikkeitä (vaijereille jotka menee konehuoneeseen säätimille) sekä vipuja joille tulee vaijerieta. Vaikket irroita koelautaa, niin mieti konsolin purkua.

      Kun letkut, johdot ja panta ulkopuolelta on auki niin kotelo on usein tiukasti kiinni VAG:n kavereiden kutsumalla "mustalla Pekalla" eli liimatiivisteellä. Pieni sorkkarauta ja ISO ruuvari saattaa olla poikaa. Oma usko oli tällä kohdin loppua ja olin vakaasti sitä mieltä, että siellä on jossain joku pultti tms. mutta eipäs ollut. Laita kampeamisväline kotelon etupuolella olevien "tassujen" alle ja yritä siitä nitkutella. Laite ei muistaakseni noussut suoraan vaan ikäänkuin muljahtaa paikoiltaan hieman rintapellin suuntaisesti.

      Vipujen säätö voi olla haastavaa (siksi konsolin purku). Elementin vaihtamiseksi joudut avaamaan koko paketin (halkeaa kahteen osaan) ja sieltä tulee kaiken maailman läppiä ja vipuja jotka on joskus hankala saada ojennukseen ja oikeaa asentoon toisensa suhteessa. Itsellä kävi niin, että täysin kylmää ilmaan ei tullut enää koskaan (onneksi se auto on jo myyty). Purettaessa koteloa kahteen osaan osa ruuveista on hankalasti todella syvällä.

      Kun paketti on auki ja vannot ettet enää koskaa tee tätä remonttia niin mieti samalla puhaltimen moottorin vaihtoa. Se ei maksa paljoa ja vaihtuisi nyt samalla kätevästi. Jos sinulla ei vielä laakeri tuon ikäisessä kitise, niin kohta se ainakin aloittaa kitinän. Katso ainakin moottorin valmistusleima onko jo vaihdettu joskus.

      Comment

      Working...
      X