Täytyy kokeillla tota seuraavaks.. Mikä se pommin oikea nimi on ja missä päin autoa se sijaitsee? Olis helpomi tilailla kun tietäis oikean nimen :)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Kolme piippausta ja punainen (!) -merkkivalo, =>update
Collapse
X
-
mun piippailuun löytyi potentiaalinen vikakohde. Talvipyöriä vaihtaessa räpläsin noita kulutusanturien johtoja ja se joka ennemmin oli irronnut liittimestä jäi nyt kokonaan käteen. Toisen johdon tynkä oli ihan vihree, joten se on voinu olla poikki.en vielä testannu muuten, mut pinnit jos laitto yhteen niin pitäs lähtee häly veke? Ihan uudet palat ja nyt tarttis muuten sit yhden uuden palan vain.
Comment
-
Mikä se pommin oikea nimi on ja missä päin autoa se sijaitsee?
Sijaitsee s2 3b:ssä etuapurungon kohdalla / päällä kuskin puolella kiinnitettynä runkoaisaan (ja sen vieressä). Ylhäältäpäin katsottuna ABS purkin alla.
Comment
-
Nyt menee hermo tuohon huutomerkkiin. Poljin on täristänyt melkein aina minulla ollessa, ennen lähti kun piti poljinta pohjassa aikansa(jarru), jonka jälkeen saattoi toimiakin sen reissun.
Nyt vaihdettua:takajarruvaijerit(molemmat ihan syystä), viimeisimpänä satulat taakse, pommi uuteen, pumppu käytettyyn toiseen. Edelleen tilanne on täysin sama. Poljinta pohjassa pitämällä saa hetkeksi jarrut toimimaan, muuten vain piippailee ja täristää poljinta.
Onko kellään ideaa, mikä muu tuohon voi edes vaikuttaa? Polkimen läheltä kuuluu pientä suhinaa, mikäli poljin ei ole täysin pohjassa, voiko tuo vaikuttaa? Sen verta kypsä olo, että jos joku vannoo johtuvan jostain osasta, käyn välittömästi hakemassa sen :)
Comment
-
Tarkoitatko pumpun x-tulppien? Pumppu kertaalleen vaihdettu, eikä vaikutusta. Tuolta jarrutehostimelta otin piuhat irti ja häly hävisi.
Pommia vaihtaessa sattu kyllä savolaisittain munnaus. Laitoin lukkopihdit siihen paluuletkuun, ettei tyhjentäs koko säiliötä syliin->tottakai unohtu ja auto käyntiin->heikoin lenkki aukesi, eli keulassa oleva "cooleri", tai sen liitos. Eihän tuo voinut särkeä uutta pommia? Järjestelmässä varmasti kävi melkoinen ylipaine hetken aikaa.
Comment
-
Onkohan itsellä kyseiseen pommiin voinut tulla vikaa? Elikkäs s2 avant kyseessä.
Pääsi palat loppumaan täysin takaa ja vaihdon uudet jarrupalat. Noh kas kas pommin valo alkoi välkkymään tuon remontin jälkeen? Palaa välillä ja välillä ei. Jarruttaessa syttyy joskus. Jarrupoljin tuntuu hieman löysemmältä kuin ennen remonttia.
Comment
-
Laitetaan nyt muillekin tiedoksi. Omaa urssia pitkään vaivannut häly ja jarrujen tehostuksen himmeneminen meni viimein siihen asteeseen, jotta tehostusta ei ollut lainkaan. Onneksi samalla viikolla viimein arpaonni osui ja jarrutehostin/pääsylinteri hässäkkä saapui (käytetty) ja jarrut ovat kuin uudet :)
Syytäkin olla, vaihdettu nimittäin pommi, pumppu, takasatulat ja jarruvaijerit :) Silti tyytyväinen kun ei enää hälyttele ja toimii kuten pitää. Nyt on myös sitten varatavaraa joka hätään ;P
Comment
-
Juu tein remontin itse. Mielestäni jarrunestettä on tarpeaksi, mutta voihan sinne lirun vielä laskea sitä. Kun valo välkkyy ajaessa sillon tällöin eikä aina. Onko s2 sama juttu, että jos vetää käsijarrua ja painaa jarrupoljinta niin alkaa tuo valo välkkymään kun sekoaa anturit tai jotain vastaavaa?
Comment
-
ABS-anturin vaihto
Anturin poistamisesta kun ollut taannoin puhetta :
En tiedä miten sen sieltä saa ulospäin ehjänä ilman, että vetarin ottaa irti tolpasta, jos se on tiukassa. Lähtee vain johto yms irti jos siitä vetää.
Onneksi vag-kommarin vikakoodi oli oikeassa, eikä menny 200 e marmorille ns. harakoille. Kai tuon tosiaan sisältäpäin tuurnaamalla saisi ehjänä pois.
Anturin kuori oli kuin yhtä puuta rungon kanssa ja varmaan aikaa olisi mennyt vähemmän purkamalla enemmän..
Comment
-
Siellä ei tarvi isookaan vuotoa olla että merkkivalo alkaa piippaan, koska se huutaa myös jos paineet laskee / nousee. Itellä löyty noin 3mm halkeema ja ennen ku sain letkut teetettyä se ruikki siin parin pv aikana pari litraa paskaa pihalle. Hienoin juttu oli että suoraan pakosarjan päälle josta tuliki sit kiva kätky sisää. Pari aivosolua saatto kuolla, mutta onpahan nyt taas kunnossa.
Comment
-
täällä sama ongelmaa että tuli piippaukset ja huutomerkki.Ongelma alkoi alkutalvesta ja aina kun pakkasta oli yli kymmenen astetta niin se toistui mutta muuten ei ollenkaan. vikaa koitettiin etsi ja korjata vaikka millä konstilla mutta se löytyi vahingossa kun mielestäni akku jouti jo eläkkeelle ja vaihdoin uuden niin piippaukset loppuivat siihen. eli virta oli olevinaan niin vähissä että se sotki järjestelmää mutta auto kyllä lähti ihan hyvin käyntiin.
Comment
-
terve, eli taas sama tämä saakelin punanen merkkivalo... eli auto on vm. 92 Coupe 2,8 koneella absien kera. Autocheck löytyy
Pitääkö tämä paikkansa kyseisessä autossa?
Punaisen jarruvian valon sytyttävät:
1.Hydraulinesteen pinta-anturi löytyy siitä säiliön korkista.
2.Jarrunesteen pinta-anturi löytyy jarrnestesäiliöstä
3.Paine anturi ja se löytyy jarrutehostimesta.
Hydraulinesteen pintanturi ei ole säiliönkorkissa ainakaan?
Jarrunesteet, ok.
Missäs kohassa tuo paineanturi on tässä kyseisessä vehkeessä? Ja lähteekö vikavalo hyppypiuhalla?
Voiko muita vikoja olla joka aiheuttais tuon Punaisen merkkivalon?
Ja anteeksi, yritin lukea koko threadin, mutta kaikki vastaukset on niin epäselviä ja hajallaan.
Comment
Comment