Päteekö samat pykälät C5 koppaisiin?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Kolme piippausta ja punainen (!) -merkkivalo, =>update
Collapse
X
-
Jaaha. Illalla kun pistin kulumistöpselin kiinni ei valo enään syttynyt.
No aamulla taas sama homma, vaikka töpseli on kiinni. Milliäkään ei ole tässä välissä ajettu.
Jarruista en löytänyt mitään moitetta.
Millähän se tuon paineen tsekkaan? En löytäny vagcomista ABS:n puolelta ainakaan sellaisia arvoja.
Comment
-
Kuten muutama viesti sitten kirjotin, että töpseli oli irti ja sen kiinni laittaminen poisti hälyn. Sitä en tajua miksi se palasi seuraavana aamuna vaikka auto seiso pihassa tuon välin.
Räpläsin jo sitä irti ollutta johto jne, mutta ei tunnu vaikuttavan. Voihan se johto olla poikkikin.
Comment
-
C4 Tdi:ssä EI OLE sitä paineanturia tehostimen yhteydessä. Missä se on?
Itse olen vahvasti sillä kannalla, että siellä alipainepuolella se vika nyt on. "Pakkohan sen on olla". Ei vaan riitä aika (eikä tällä hetkellä mielenkiinto) tutkia.
Sehän näissä on ihanan mystistä, että vaikka siihen perimmäiseen vikaan ei puututa, niin jollain johdon heilautuksella tai nestetipan lisäämisellä tai vaikka nyt levyjen vaihdolla tms. se valo sammuukin hetkeksi, ja ehdit jo riemusta kiljaista, kunnes viimeistään seuraavalla käynnistyskerralla valoshow jatkuu...
Comment
-
Huutomerkki ja kolme piippausta täälläkin, aluksi toisinaan mutta viimeisen vuoden ajan jatkuvasti, eli heti käynnistyessään piipittää ja vilkkuva punainen huutomerkkivalo sammuu vasta kun virrat sammuttaa.
Auto siis A6 C4 1995 Avant Quattro 2.8 AAH, ajettu 330tkm.
Vikaa on etsitty myös korjaamolla. Lehtonen Motorsportilla tutkittiin parikin kertaa, diagnoosina oli että vika on luultavasti jossain anturipiuhassa tai muuten joku piuha oikosessa, mutta eivät osanneet sanoa että mikä tarkalleen. Kulumisvaroittimien piuhat tsekattu. Nesteitä on.
Jarrut toimivat normaalisti, ja auto on katsastettu vikavalo vilkkuen, ei haittaa katsastusta.
Piuhan irrottaminen jarrunestesäiliön alta ei muuta tilannetta.
Mielestäni vika tuli pysyvämmäksi, kun auto kävi nelipyöräsuuntauksessa, samalla vaihdeltiin jotain suuntaustukivarsia taakse. Mihin tämä voisi viitata? Oliko noilla väärään paikkaan siirtyvillä abs-antureilla mitään tekemistä tämän kanssa? Absit toimivat hyvin.
Edessä on uudet (nyt vuoden vanhat/8tkm ajetut) levyt ja palat, myös takajarrut on tarkkaan syynätty.
Luin threadin, mutta ei tullut selkoa. Oliko nyt niin, että tuo jarruboksiongelma koskee lähinnä c5-koppaista?
Mikä avuksi? Mitä kaikkea kannattaa varalta nyppiä irti? Kikkakolmosetkin otetaan tässä vaiheessa vastaan ilolla, kun mitään varsinaista vikaa ei kerran tunnu olevan.
Jarrupoljin menee parin painalluksen jälkeen suht kovaksi jos sammutettuna painelee, mutta eikös se ole normaalia?
Auttakee :)
Kiitos ja kumarrus!
Comment
-
Mulla on nyt vilkkunu tuo pysyvästi sen puoltoista kuukautta. Kilsoja on tullut muutama tuhat.
ABS:ään se ei liity ainakaan, koska hyvin ne pelaa. Tullut testattua kerran tarkotuksella ja toinen kerta kun peuraa piti väistää.
Joko se on se pala-anturin johto joka kenkkuilee tai sitten tuolla on joku paineanturi. En ole ehtinyt harrastaa ja tutkia sen tarkemmin.
Jarrut toimii kyllä hyvin, mutta sellanen pienehkö pehmeys mun mielestä tuntuu. ELi olisko siellä vähän ilmana jossain nurkassa.
Ei jaksa ruveta ilmaan, kun joku tampio on asentanu satulat väärinpäin edessä.
Mullahan katos tuo valo, kun sain ilmattua etusatulat. Palasi, kun kulumisanturin johto oli päässyt irti. Ja sammui, kun sen pisti kiinni, kunnes se taas syttyi ilman sen selvempää syytä.
Comment
-
Mullakin tuli tämä (!) valo tänään ihan normaali ajossa kaupungissa köröttäen. Eli liittyy jarruihin? ABS puolelta varmaan näkee vikakoodeja jos sinne on jotain jääny? Jarruneste on kyl ihan moottori öljyn väristä ettei olis pahitteeks vaihtaakkaan mut onko tossa S2 joku anturi sille?
Comment
-
Minne nuo etujarrupalojen kulumisantureiden johdot menevät? Mikä olisi paras paikka ohittaa/oikata kytkentä, olettaen että ovat matkan varrelta poikki?
Onnistuuko varoitusvalon sammutus vagcomilla? Semmosta vihjailtais täällä: http://forums.vwvortex.com/showthread.php?2246459Viimeksi muokannut gringo; 17.10.2011, 09:28.
Comment
-
Jarrunesteet vaihdoin pari viikkoa sitten, ja ohjaustehostimen purkissakin on nestettä tarpeeksi. Mahtaiskohan merkki kohtasella testerillä nähdä abs puolelta vikakoodeja jos semmosia olis sinne vaikka jääny muistiin. Jarruihin kun tuo näyttää viittaavan kun poljinta painaessa syttyy. ABS varotus valo ei oo kylläkään syttyny. Pystyykö sitä "pommia" esim jollain kokeilemaan että pelittää ja missä se edes on?
Comment
Comment