Tätä ilmenee satunnaisesti myös urssissa. Onko tän ikäpolven autossa syy pommissa vai absissa?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Kolme piippausta ja punainen (!) -merkkivalo, =>update
Collapse
X
-
Kerronpa nyt omasta kokemuksestani (A6 C4) tähän ongelmaan liittyen. Erään normaalin jarrutuksen jälkeen jarrun merkkivalo alkoi vilkkua kolmen piippauksen kera. Tämä toistui aina laittaessa virrat päälle, eli valo jäi vilkkumaan. Jarrut tuntuivat pelaavan ok, nesteet olivat tallessa jne. Ohjekirjassa sanotaan, että ekana pitäisi tarkistaa, että nestepuolella kaikki on kunnossa ja jarrut toimivat. Ohjekirjan mukaan toinen vaihtoehto on, että jarrupalat ovat loppu. VAG-COM ei antanut vikakoodeja.
Pajalla vaihtoivat jarrulevyt -ja palat, koska kummatkin alkoivat olla vaihtokunnossa. Siihen loppui piippaukset ja vilkutus. Vaihtoivat samalla jarrunesteetkin, mutta en usko nesteillä olleen osuutta asiaan.
Comment
-
MUTTA, sulla ei ABS-valo palanut. Se on aika oleellinen asia, kun haetaan vikaa jarruista.
Comment
-
S6 V8 -95 3 piippausta ja punainen jarru häly
Eli case olisi se että n.20-30 sec käynnistyksen jälkeen syttyy punainen jarruhäly 3 piippauksen kera.. jarruissa ei tuntuisi ainakaan tehostimessa olevan vikaa kun kone sammuksissa poljinta painelee n.30-35 kertaa ennenkuin menee poljin kovaksi.. anturit jumpperoitu jarruneste säiliön ja hyrdrauliikka säiliöiden päästä ei vaikutusta.. nesteitä myös lisätty ja jarrulevyt ja palat kunnossa.
katsastus miehen mukaan ohjaustehostin on vuotanut hieman.. olisiko vaikutusta jarruihin?
ollut aiemman omistajan mukaan audi huollossa 2 kertaa asian tiimoilta ja eivät ole löytäneet mitään vikaa koko jarruista ja tossa eilisen aikana pääsin sillä ajelemaan korttelin ympäri ilman hälyytystä... hmmmm?
Elektroniikka, ohjelmointi, jarrujärjestelmä vai anturi/johdoissako vika?
Ps. pitäisi saada auto katsastuksesta läpi.. AUTTAKAA HÄDÄSSÄ!
Comment
-
-
missäs se tehostimen paineanturi aikeen sijaitsee.. yhdet piuhat nopeella zekkauksella löysin menevän jarruneste säiliön alapuolelle ja miten sen anturin sais kuolletettua (liittämällä piuhat yhteen vai antaako kyseinen anturi jotain vastus arvoja?)
Comment
-
-
mikä niistä on siis se tehostin?
olisiko jollakulla kuvaa aiheesta kun en ole aiemmin audia omistanut... paitsi nyt :)
Comment
-
pitääpi etsiä kyseinen anturi ja liitin... sitten vielä nopea kysymys (sorry offtopic) koneen päällä imusarjan etuosassa sen mustan laatikon jossa merkki 4.2 oikealta puolen lähtevä paksu musta kumiletku täysin haperoitunut... mikä virka kyseisellä ja mihin menee kun ei oikeen kaiken mustan moskan alta vielä kerennyt katsomaan.Viimeksi muokannut private parts; 26.5.2011, 14:46.
Comment
-
olisikos kenelläkää informoivaa kuvaa että mitkä piuhat sieltä pitäis nyppäistä kun sen pää sylinterin taakse menee kaksi johtoa mutta ei niitä millään saa sieltä irti... ovat niinkuin siellä pääsylinterin takana alhaalla kiinni ja kumpikin johto menee omaan liittimeensä siis vierekkäiset liittimet.
Comment
-
Lisätään nyt omat ongelmat tänne muiden jatkoksi. Autona A4 B5 1.Ts quattro ja yleensä käynnistäessä abs-valo ei sammu ja punainen (!) alkaa vilkkua mittaristossa. Mut koko ketjun lukeneena eniten ihmettelen sitä ku tarkistin ohjaustehostimen nesteitä tänään viat hävisi ja abs alkoi toimia. Sit sammutin auton ja ihmettelin nestettä uudestaan vaivat tuli takas seuraavalla käynnistyskerralla. Autoon on just vaihdettu jarruletkut ja puol toista kk sit vetonivel.
Kiitos jo etukäteen!
Comment
-
Oliskos kellään tarjota mitään "eksoottisempia" vika-vaihtoehtoja kuin nämä normaalit palojen kulumisvahti ja nestepinnat?
Auto on C4 tdi. Ajotietokonetta ei ole joten pelkkä punainen (!) valo vilkuttelee, piippejä ei kuulu (ilmeisesti ok tässä autossa). Valo alkoi vilkkua tuossa jo alkukesästä, ja sinänsä hassulla tavalla "toimii": kylmällä kelillä (alle +10°) vilkkuu satunnaisesti auton asennosta riippuen, eli esim. ylämäessä vilkkuu mutta alamäessä ei (voisi viitata johonkin nestepintaan?), kuumalla kelillä vilkkuuu ihan jatkuvasti kun auto käynnissä. Autossa ei ole havaittavissa mitään vikaa jarrujen tai ohjaustehostimen suhteen.
Palat on lähes uutta vastaavat. Kulumisvaroittimen piiri on OK konehuoneesta jarruihin, konehuoneesta mittaristolle ei mitattu (enkä tiedä mihin piuhat konehuoneesta menee?). Jarrunesteet maximissa, samoin ohjaustehostimen nesteet. Jarrunestesäiliön anturin piuhan irrotus ei vaikuta. Silmämääräisesti kaikki alipainesysteemin letkut ja rekkulat on paikallaan...
Mitä muita anteroita vilkkuvalon piirissä on, ja missä sijaitsee? Aiemmin joku mainitsi tehostimessa olevan paineanturin, mutta ainakaan tässä autossa ei ole tehostimen yhteydessä mitään sellaista osaa mihin menis johtoja. Onko mahdollisesti muualla alipainesysteemissä moinen? Nesteiden "laatua" ei kai sentään valvota, eli pelkkä määrän valvonta on? Eli tuskin auttaa nesteiden vaihto jos määrä on vanhoilla maksimissa? Vai voiko huonot/"vettyneet" litkut olla syynä? Ei sitäkään rumbaa viitsisi "huvikseen" tehdä (vaikka eihän se tietenkään pahitteeksi olis).
Jos vika olis mittaristossa, mistä tarkemmin ottaen voisi tutkia? Oliko niin että abs-boksin vika näkyis abs-valon palamisena eikä tällä (!)-valolla? Abs-valo siis ei mulla pala.
Ideoita?
Comment
-
Mulla on C4:ssä samat oireet kuin Jyrillä. Ajotietokonetta ei ole. Varoitusvalo (!) vilkuttelee kesällä koko ajan, kun auto on käynnissä. Talvipakkasilla ei vilkkunut ollenkaan. Syksyllä ja keväällä vilkkuu satunnaisesti. Riippuuko tuo nyt sitten lämpötilasta vai vuodenajasta? ;)
En ole jaksanut asiaa selvitellä vielä tämän enempää.
Comment
-
Täytyypä kokeilla tuota oikosulkemista heti-kohta.
Sinänsä tuo vilkuttelu ei ole (toistaiseksi ainakaan) kuin kosmeettinen haitta, mutta kun katsastus sattuu kesälle... Toki varmaankin pääsen pälkähästä irrottamalla polttimon sieltä, jos siis oikeata ratkaisua ei ehdi löytyä, mutta kai tuolle nyt joku oikea syykin on, kun ei ennen tätä kesää ole vilkutellut.
EDIT: Ei auttanu oikosulkukaan :(Viimeksi muokannut JyriN; 2.7.2011, 11:13.
Comment
-
Mulla on vilkutellut taas kans. Ylensä se katoaa käyttämällä virrat pois.
Joissain vaiheessa yhdistin sen ABS anturiin ja johtoon, koska se syttyi kun käänsi renkaat sen mitä lähti.
Pitkään aikaan ei tullut hälyä sen jälkee kun naputtelin etupäästä toisen anturin aavistuksen lähemmäs vetaria.
Comment
-
Raportoidaan nyt sen verran että talvella sytytteli tuota käynnistäessä aina satunnaisesti ja yleensä katosi kun vähän matkaa ajeli. Vaan kun korjasin laahaavan käsijarrun niin katosi ja on pysynyt nyt n. pari kuukautta poissa.. Sitä en tiedä olivatko nämä kaksi asiaa lopulta yhteydessä toisiinsa millään lailla vai sattuivatko auringonpilkut kohilleen. Ja siis tuossa c4:sessa.
Comment
-
Minulla mittariston diskovalo ei sammu ajossa vaan yleensä syttyy käynnistyksen tai lyhyen ajomatkan jälkeen ja sammuu vasta, kun laittaa virrat pois päältä.
Laahaava käsijarru kuumentaa takajarrut ja saa valon vilkkumaan. Tämä on linjassa omien havaintojeni kanssa. Eli lämpötila näyttää vaikuttavan asiaan.
Comment
Comment