Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kolme piippausta ja punainen (!) -merkkivalo, =>update

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Siis kuten jo sanoin - niin mulla ON JO ne mtm:t tuolla hanskalokerossa muttei oo ollu mitään järkeä "rikkinäiseen" (huutomerkilliseen) autoon niitä alkaa laittaan?
    Nyt vaan perus-huolto nippuun ja sit niitä mtm:iä kokeileen..;)

    Niin - onko se polttimonvalvontapurkki myöskin ollut jossainmäärin "vikapesäke"?)
    Viimeksi muokannut okkim; 20.11.2014, 22:22. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

    Comment


      #62
      Ei se huutomerkki autochekissä ole ole mikään ahtovika ilmaisin. Ilmoittaa vain jarrupuolen ongelmista.

      Onko ahtovuodot jo katsottu ja vikakoodit ecusta?

      Comment


      • #63
        Juu - nyt meillä meni puurot ja vellit sekaisin - mie kirjoitan taas kahdesta asiasta yhtä-aikaa;)
        -Siis polttimonvalvontapurkista puhuttiin bremsli...-jutusta
        Joka vika on enää jäljellä.

        -Huutomerkkijutussa oikeesti huutomerkistä - ja sen kaiketi aiheuttamasta häiriötilasta jolloin tuo keksintö tiputtaa ahtopaineita "suojellakseen järjestelmää" - näin olen ymmärtänyt tässä hässäkässä?;) -Sentakia puhuttiin ahtopaineista.
        - joka vika löytyi sitten "jompatusta" rikkinäisestä hydraulisäiliön pinnan valvonnasta - joka tuli siis nyt korjattua, ja ainakin tuntui että pikkukierroksille olis tullu vetoja lisää.

        Sitten oli "smalltalkkia" tulevista mtm-jutskista.

        - sorry about the mess...

        Comment


          #64
          Kyllä mullakin piippaa toisinaan ja vilkuttaa jarruhälyä, ei se silti ahtoja pudota.
          Piippaako se vain käynnistettäessä vai koko ajan?

          Mitkäs kaikki viat nyt pudottikaan perus paineille?

          edit. ajatus katko, sait siis piipin jo hiljaseksi.

          Comment


          • #65
            Juu mullaa piippaS;) ihan heti kun pani virrat päälle ja kolmio tuikki niinkauan kunnes virrat sammutti.
            -Ja kyllä nyt kun homma saatiin kondikseen, niin ainakin yhtäkkisellä ajolla tuli alas vähän vetoja...

            Comment


              #66
              Jarruhäirövalolla ja ahtopaineilla ei ole mitään tekemistä keskenään.

              Comment


              • #67
                No voihan meisseli?!? - mua on taas huijattu;)
                -Mutta jokatapauksessa se tuntui alaväännöiltään oikeesti paremmalta, mutta olisko kelin muutoksella osansa? - Ja oikeesti mulle joku puhu siittä häiriötilasta, joka sinänsa tuntuis varsin loogiselta?
                Viimeksi muokannut okkim; 20.11.2014, 22:24. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                Comment


                • #68
                  Joo ei... ei mitään tekemistä merkeillä autocheckin näytössä ahtopaineiden kanssa.
                  Ahtovuodolla on suuria merkityksiä (tietty), tai jopa vallitsevalla säätilalla voi olla merkitystä persdynon tuntumaan.

                  Jos et ole sitä digimittaria yli 1.6:n saanut nousemaan, niin jonkin sortin vuotoa on jossain.
                  Itsellä nousi vuodottomalla ahtoputkistolla vakiona hyvinkin helposti 1.7:ään, ja 1.8:aan joskus.

                  Ja pienetkin ahtovuodot tuntunee vakiossa äkkiä.

                  Comment


                  • #69
                    joo no ei se ainakaan helpolla yli sen 1.6den noussut..
                    -travii siis tutustua niihin putkistoihin siinä samalla kun alkaa sitä putsaria, venttilikopantiiv. ja termostaattia vaihtamaan.
                    - onko muuten termostaatti pahassa paikassa ja onko näihin muihin huoltotoimenpiteisiin mitään erikoista sanottavaa?
                    Viimeksi muokannut okkim; 20.11.2014, 22:24. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                    Comment


                    • #70
                      Tää nyt "vähän" lipsuu huutomerkkiasiasta, eikä liity mitenkään sisustaan ja sähköihin.
                      Mutta termostaatti on jossain vesipumpun takana, en tiedä itsekään sen tarkemmin. Ei ole tarvinnut tutustua.

                      Eikä taida ihan "minäpäs tuon tuosta vaihdan"-homma olla.

                      Comment


                        #71
                        Termarin vaihtaa suht helposti urssissa, pitää vain olla sopivat työkalut ja näppärät sormet :)

                        Comment


                          #72
                          Kuvassa musta ja pyöreän mallinen on termari kotelo. Imusarjan alla.

                          http://www.flickr.com/photos/15001980@N02/2206210902/

                          Comment


                          • #73
                            Thank´s - and sorry about to bring this conference in the offtopicin tielle...;)
                            Viimeksi muokannut okkim; 20.11.2014, 22:24. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                            Comment


                            • #74
                              No niin löyty kolme piippausta ja punainen (!) -merkkivalo ongelman aiheuttaja, etujarrupalat sisäpuolelta finaalissa.

                              Autossa alipaineella toimivat jarrut. Hydraulinesteen säiliössä ei ole mitään antureita. Joo tuli putsattua ABS-pulssikehät ja yms jarruihin liittyvät, kunnes nyppäsin jarrupala anturista liittimen irti. Eipä syttynyt keltaista varoitusvaloa, ei muuta kuin hyppylanka kiinni ja häly häipy.

                              Eli omassa varoitusvalo takana ei ole ilmeisesti kuin jarruneste säiliö + jarrupala varoitus.
                              Viimeksi muokannut okkim; 21.1.2008, 15:42. Perustelu: Tekstiä selvennetty.

                              Comment


                                #75
                                Ei kyllä punaista hälyä piippauste kera kuulu tulla jarrupalojen kuluneisuudesta.

                                Alipaineella sun jarrut ei varsinaisesti toimi, ihan on hydrauliset ovat.
                                Ennemmin tuon vian katoamisen usko aiheutuneen ABS:n osien ronklaamisesta.


                                Vai ymmärsinkö nyt oikein tuota edellistä viestiä. "Hieman" vaikealukuista.

                                Comment


                                • #76
                                  Joo ei varmaan mutta näin on vaihdoin palat ja liitin kiinni sammuu valo liitin irti syttyy valo piipausten kera..

                                  Tuon jarrujärjestelmän kyllä ymmärsin vaikka en ole "liikkuva korjausmanuaali" ;) (lähinnä ihmettelin tuota "pommia" kun aikaisemmin en ole törmännyt ja kaikki siitä kirjoittaa..) itsellä ei ole tuon valon takana todennäköisesti kuin jarrunestesäiliö + etupalat.. ABS-antureiden ronkkiminen , pumpun piuhan irrottaminen sytyttää tuon Punaisen valon + ABS vikavalon..
                                  Viimeksi muokannut okkim; 20.11.2014, 22:25. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Ilman Autocheckiä ko. varoitusvalo on punainen. Olisikohan siitä kyse.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Itse asiassa näin on.. no tulipahan taas pätkä autoa tutuksi
                                      Viimeksi muokannut okkim; 20.11.2014, 22:25. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Mulla sama onkelma.

                                        Yleinen käytäntö on että kun menen autoon, ensin syttyy keltainen(jarrupala varoitin) ja kun laitan käytntiin niin punainen huutomerkki ilmoittaa olemassaolollaan. Nestepinnat OK ja hydr säiliöön olen vaihtanut tavarankin.

                                        Ja mulla kans tulee vikakoodia jarruvalokytkimestä.

                                        Ja kaikki toimii hyvin jokapäiväisessä käytössä, ja se huutomerkki toimii liaankin hyvin. Tosin se ei vingu kuin aina käynnistäessä ja varmimmin sen voi tavata aamukäynnnistyksessä

                                        Comment


                                          #80
                                          Raine kokeile kiristää/vaihtaa tehostimen nestesäiliön klemmarit, mulla loppu piipit ja huutomerkit sen jälkeen kun vaihdoin audin omat klemmarit uusiin.

                                          Comment


                                          • #81
                                            Ja mulla kans tulee vikakoodia jarruvalokytkimestä.
                                            Normikysymys, että olethan polkaissut jarrua ennen koodien lukua?

                                            Comment


                                            • #82
                                              En viittiny uutta aihetta tehdä ja tää liippaa aika läheltä.
                                              Tänään olin vanhempien autolla liikenteessä ( Audi A6 avant C5 2.8l quattro )
                                              Jännä juttu oli nimittäin, kun auto lähti liikkeelle niin syttyi abs jarruvalo varoitin sekä ajotietokoneeseen vilkkuva jarruvaroitin ja matkalla ne sammuivat. Auto kuulema tekee tätä yleensä, kun on ollut käsijarru päällä. Saattaa kuulema syttyä kesken ajonkin.
                                              Voiko kuluneet palat sytyttää vai onkos siellä isompaakin vikaa? Ihmetyttää toi absi valo

                                              http://img527.imageshack.us/my.php?i...2008004sh2.jpg
                                              Viimeksi muokannut Mani; 24.9.2008, 23:46.

                                              Comment


                                              • #83
                                                Voiko kuluneet palat sytyttää vai onkos siellä isompaakin vikaa?
                                                Kuluneista paloista se ei ainakaan johdu.

                                                Vikakoodien luvulla saattais saada jonkun käsityksen.

                                                Comment


                                                • #84
                                                  mulla ei vikakoodeja tule. Remontoin keltaisen jarrupalavaroituksen ja sen jälkeen ei ole punainen huutomerkkikään palanut

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Toi meikäläisen kirjoittama ongelma ratkesi. ABS laatikko oli sanonut itsensä irti lopullisesti tosta autosta.

                                                    Comment


                                                      #86
                                                      Jäikö rikkinäinen boksi varastoon? voisin sen pienellä hinnalla lunastaa. Jos muillakin on noita vm. -97/-98/-99 rikkinäisia ABS-bokseja, niin voin niitä ostaa nurkista pyörimästä.

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Mulla ilmeni nyt tuo sama ongelma, eli ajossa normaalisti jarruttaessa alkoi (!) -valo vilkuttamaan ja sen jälkeen kurvasin levähdyspaikalle. Sammutin auton ja hetken kuluttua käynnistin, piippausta ja vilkuttamista. Eli aina käynnistettäessä (kun virrat laittaa päälle) kuuluu kolme piipahdusta ja (!) -valo jää vilkkumaan. Reilu parisataa km varovasti ajelin kotia ja normaalisti tuntui tuona aikana kuitenkin jarrut pelaavan.

                                                        Jarru- ja hydraulinesteitä oli tarpeeksi, hieman kuitenkin lisäsin jarrunestettä (max-merkkiin saakka saumakohdasta).

                                                        Mahdollisia ongelmakohtia lienee siis:
                                                        -pommi
                                                        -anturivika
                                                        -jarrupalat (?)

                                                        Saakohan vikakoodeista irti edellä mainittuihin liittyen mitään lisätietoa?

                                                        Comment


                                                          #88
                                                          Mulla tuon saman ilmiön taitaa aiheuttaa risa palojen kulumisvaroittimen anturi toisessa pyörässä. Joltain on tainnut mennä palojen vaihto kuninkaallisesti munille, kun korin puolen töpselissä on jotain ylimääräistä sisällä, eikä johto jatku sen pidemmälle. Autocheckiä tässä ei ole.

                                                          Huomasin renkaita vaihtaessa, muttei ollut aikaa ruveta kaivamaan poiskaan. Kai siihen joku jumppi pitää taikoa, kun ei raaski vaihtaa paloja kulumisvaroittimen takia. Onhan se toisella puolella kuitenkin vielä tallella.. :)

                                                          Vikakoodia aiheesta en ole onnistunut paikantamaan.

                                                          Comment


                                                            #89
                                                            Minulla tuo punainen (!) ilmestyy autocheckiin välillä aamulla.

                                                            * Aina sama paikka noin 400 metrin päässä kotipihasta ekassa mutkassa vaikken koske koko jarrupolkimeen. Ei ole esiintynyt koskaan muualla. Tosin autokaan ei vietä öitään kovin usein muualla.
                                                            * Vikavalo häipyy heti piippausten jälkeen mittaristosta.
                                                            * Pihasta autoa pois vekslaillessani olen kyllä jarruttanut ennen tuon merkkivalon ilmaantumista.
                                                            * Jarrunestesäiliö oli piripintaan täynnä. Tämä feature vähän ihmetyttää, koska remontoin takajarrut keväällä, enkä mielestäni täyttänyt säiliötä näin täyteen.

                                                            edit: aamulla (=kylmänä) jarrunestesäiliöön mahtuisi lisää nestettä, mutta illalla (=lämpimänä) jarrunestesäiliö on täynnä. Miksi nesteen pinta nousee ajossa ja pysyy sen jälkeen koholla kunnes auto jäähtyy yön yli?
                                                            Viimeksi muokannut pta; 23.6.2009, 16:13. Perustelu: Vikadiagnoosia tarkennettu

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              Auto kävi tänään Auto-Bernerillä ja hemmo sanoi vian johtuvan liian kuluneista jarrulevyistä. Tällöin joku anturi ilmaisee jotain tms. Kaipa se vikavalo poistuisi nyt sitten uusilla levyillä + paloilla.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X