Se anturi voi myös temppuilla, mulla oli yksi ässä missä se sekoiii. Sain kuntoon vaihtamalla uuden jarrunestesäilön.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Kolme piippausta ja punainen (!) -merkkivalo, =>update
Collapse
X
-
Onkohan miten paljon eroa etuvetosen ja nelikon abs yksiköillä? Sain halvalla tuollasen yksikön ja laitoin sen kiinni pistokkeeseen ni huutomerkki ei ainakaan nyt syttynyt mittaristoon. Tosin ei syttynyt testin jälkeen tuolla vanhallakaan.
Numerot on ainakin eri ja taka abs anturista anto vikakoodin tuolla etuvetosen yksiköllä.
Ilmeisesti nuo ei käy ristiin.
Täytyy varmaan lähetellä tuonne mtm huoltoon tuo yksikkö.
Etuveto
8E0 614 111 AB
Abs 5.3 front D00
Nelikko
8E0 614 111 A
Abs/eds Quattro D10
Comment
-
Eivät käy ristiin. Eri kytkentä anturien osalta.
Myös minulta onnistuu nuo ABS korjaukset. Yhteyttä voi ottaa eleworks@outlook.com.
Comment
-
Joo, ei ollu vika tuossa abs yksikössä. Mistähän sitä sit alkaa ettimåän. Onkohan kellä tietoa mihin tuo jarrunestesäiliön piuhat menee?
Jos uusis johdot sinne. Tai helpompi kyl ekana vaihtaa tuo säiliö anturineen.
Testattu siis hyppyjohdolla pistokkeeseen, vai pitääkö olla joku tietty ohmi määrä?
Alkaa kyl pikkuhiljaa kyrsimään tuo piippaus.
Mitä lie katsuri sanoo tuosta. Mitään varotusvaloja ei mittaristossa pala.
Viimeksi muokannut harri81; 21.2.2022, 14:59.
Comment
-
Sama homma pistoke irti. Abs puolelta ei löydy mitään vikakoodeja.
Airbag puolelta löytyy
65535 - internal control module memory error
01217 - side airbag igniter; driver side (n199)
32-10- resistance too high - intermittent
Vaikuttaako nuo? Toinen syttyy aina kun kuski vaihtuu ja penkkiä joutuu siirtämään. Liittimistä kontakti häiriötä.
Alkaa usko loppua vian löytämiseksi/korjaamiseksi
Edit:
Engine blockista löyty vika
17931 - crash signal from airbag controller
P1523 - 35 - 00 implausible signal
Voiko tuo vaikuttaa?
Vai onko pelkkä jarrupuoli tuon takana?
Vähän taustoja.
Vika ilmaantu pitkän(1v) seisomisen jälkeen.
Seisonnan aikana vaihdettiin moottori (AWT) uudemmasta (2007) superbistä. Moottorikoodi on siis sama.
Alkuun piippaus tuli keväällä tietyllä ilmalla, ja pikkuhiljaa ilmaantuvuus tiheni ja nyt palaa melkein kokoajan. Tai olisikin kokoajan mut kun juuri kun saa piipattua, sammuu ja syttyy taas piipaten sen kolme kertaa. 25km työmatkan aikana mahtuu aika monta piippausta.
Ajelinkin jonkun aikaa abs yksikön pistoke irti, näin piipaten vain käynnistäessä. Tästä vaan seurauksena abs jarrut ei toimi ja abs valo palaa mittaristossa
Vian ollessa päällä abs jarrut toimivat kuitenkin normaalisti ja abs valo ei pala.
Yksikkö kävi amalin hoteissa ja sieltä tieto et siinä ei ole tyyppivikaa, eli se on ehjä.
Ei kehtais paaliinkaan tuota laittaa ku koneella ajettu vaan 170tkm. Käyttöautona menis mainiostiViimeksi muokannut okkim; 2.3.2022, 12:48. Perustelu: Viestit yhdistetty, samaankin viestiin mahtuu.
Comment
-
Nyt alkaa pien toivon kipinä syttymään. Ei uskalla vielä juhlia kuitenkaan.
Tuossa kun turhautuneena vcds kiinni autossa näppäilin ni muutaman kerran nollailin vikakoodeja ku yritin kuskinpenkin bägiä saada kontaktiin. Menin abs puolelle ja "vahingossa" ajelin sen output testin. Sen jälkeen kolmen starttauksen aikana ei piippailua kuulunu.
Pitää vielä huomenna ku auto seisonut yön yli ni mennä kokeilemaan onko vielä samaa mieltä Miun kans. ?
Edit: nyt aamulla menin kokeilemaan yhteistyötä ni hetihän se alko piippailemaan.
Eli ei ollu noista apuja. Enemmän ehkä auttoi että talli lämpeni tai kone ku käynnistelin useamman kerran ja oli jonkun aikaa tyhjällä käynnillä.
Edit2: moottorin vaihdossa vaihdettiin koko johtosarja. Eli vanhasta pistokkeet irti, kone pois. Uus kone paikalleen ja pistokkeet kiinni.
Muistaakseni kaikki pistokkeet löytivät paikkansa. Moottori koodit molemmissa samat
Onko johdoissakuitenkin ollu jotain eroa.
Edit3: tuli taas turattua tallissa. Tais selvitä tuo koko homma. Otin paisarin irti ja sen alla olevat liittimet,( sininen, vihreä ja harmaa)sumutin kontaktori spräytä liittimiin ja kuivasin. Sen jälkeen crctä ja liittimet paikalleen. Samalla huomasin että vieressä oleva ruuvi mihin menee useampi ruskea piuha,oli "sormi"tiukkuudessa. Kiristin mutterin ja käynnistin auton, ja kappas, enää ei piippaillukkaan miulle.Viimeksi muokannut harri81; 3.3.2022, 19:09.
Comment
Comment