Tuliko tähän selvyyttä ?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Kolme piippausta ja punainen (!) -merkkivalo, =>update
Collapse
X
-
Miulla tuossa Bertta vitosessa satunnaisesti huudattaa tuota huutomerkkiä. Välillä pitkiä aikoja et ei kuulu mitään ja välillä taas jatkuvasti..
Ajossa syttyy, palaa vähän aikaa ja häviää. Eri mittasella aika syklillä..
Mistä vikaa vois lähteä paikantamaan? Mitään vikakoodeja ei vielä ole jättänyt
Comment
-
Mulla C5 piipitteli talvella kun ajoin jonkun töyssyn yli (esimerkiksi isomman tien urien yli sivusuunnassa). Nestepinta ei ollut silminnähden edes laskenut mutta lopulta löytyi vasemman takajarrusatulan päästä yksi löysä liitos joka vuosi ihan pienesti. Muutamaa kiristävää kädenliikettä myöhemmin tuosta ei enää ollut ongelmaa niin pitkään mitä auton omistin.
Comment
-
Engine blockista löytyy vikakoodi
17931- crash signal from airbag concontroller
P1523 - 35 - 00 implausible signal
Voiko piippaus tulla siitä? Missä tuo airbag controller on?
Nettiä kahlaillen hakusana tuo vikakoodi , jossain luki että viallinen vilkku/hätävilkkurele voi aiheuttaa tuon. No joku aika sitten alko tuo rele temppuilemaan ja välillä vilkut ei tahdo toimia.
Halvimmalla pääsee varmaan vaihtaa tuo hätävilkkurele ja sen jälkeen vaihtaa tuo ohjausyksikkö.
Tuo kolme piippausta on vaan jotenki jääny päähän et on jarrupuolella vikaa.
Comment
-
Audi A3, 1.9TDI, 2009 ABS ohjainlaite, vikakoodi 16352
Autosta meni ABS yksikkö, käynnistettäessä kolme piippausta, luistoneston merkkivalo ja jarrujen punainen(!) merkkivalo palaa.
Laitoin Audi huollon dignoositiedot oheisen liitteeseen.
Siellä sanottiin että yksiköitä on korjailtu mutta he vaihtavat ainoastaan koko osan ja
hinta-arvio oli, osa+työt tyyliin 1800€.Tuntuu tosi suolaiselta suhteessa auton ikään.
Osaako joku arvioida vikakoodin perusteella onko kyseessä sellainen vika joka olisi korjattavissa kohtuudella?
Olisiko mahdollisesti "heikot" langat boxin sisässä?
Jos menisi korjauksella, niin mistä työtä kannattaisi kysellä?
(osa on niin ahtaassa paikassa että purkutöihin joutuu ennenkuin siihen pääsee edes käsiksi)
Comment
-
-
-09 A3 ja Golf kuuluu kamppanjan piiriin, jossa on päivitetty softa ohjainlaitteeseen. Softalla ei kuitenkaan korjata rautavikaa vaan siirretään sitä hieman, joten näitä on nyt ruennut hajoamaan ihan urakalla. Tänävuonna on moni saanut vielä työtakuuseen noita -09 ohjaimia uusittua, kun päivityksestä on alle 2 vuotta.
Nämä eivät ole Boschin ohjaimia, joten niissä ei ole sitä samaa langankatkeamistyyppivikaa.
vikakoodi voi olla yllä mainittu 16352 (ilmeisesti yleismallin lukijalla luettu) tai:
01130 - ABS Operation 008 - Implausible Signal
ja tuossa lisätietoa:
https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...10#post1499510
Comment
-
Kiitokset tähän ketjuun vastanneille! Oma A4 teki samaa, eli käynnistäessä piippasi kolme kertaa ja kojetaulussa luki isolla punaisella BRAKES, jarrusymbolin kera. Ajossa auto oli aivan normaali, eikä jarrunestettä ollut kulunut lainkaan.
Ketjun vinkkien perusteella olin jo melkein hakenut uuden akun, nykyinen kun oli varmaan 10 vuotta vanha (pelasi vielä toki aivan hyvin), mutta tarkistinpa vielä ohjaustehostinnesteen määrän. Säiliön korkissa oli tikku jossa MIN ja MAX merkinnät, nesteen määrä oli selvästi alle MIN-merkinnän, tikun kärki juuri ja juuri kostui. Nestettä lisäämällä BRAKES-ilmoitus hävisi saman tien. Tietty vähän huono uutinen sikäli, että ohjaustehostinnestettä mahdollisesti katoaa pikkuhiljaa jonnekin... mikähän on tyypillisin vuotopaikka?
Eli muillekin vinkkinä tällainen. Ja autohan oli Audi A4 B6, 1.8T BFB quattro, vm 2004, ajettu 212 tkm.
Comment
-
Päivitystä tilanteeseen: Tuli uudestaan sama virheilmoitus mitä yllä, tällä kertaa johtui huonossa kunnossa olevasta akusta, kuten monella tähän ketjuun kirjoittaneella. Akku oli tosiaan tuossa vaiheessa aivan finaalissa, ei jaksanut lähteä enää tämän tapahtuman jälkeen viikon päästä käyntiin, apuvirtaa tarvittiin jotta sai ajettua akkukauppaan.
Comment
-
Itselläni tuo piippaus poistu ekan kerran hätävilkkukatkasijan uusinnalla. Tänä keväänä alko taas piippailemaan vikakoodeista ei miusta mitään sellasta löytynyt mikä olis aiheuttanut tuon mut piippaus lakkasi koodit nollaamalla. Vikakoodeissa roikkuu joku hälytys airbag keskusyksikön muistista. Se ei nollaannu millään.
Voi piippaus tulla sieltä?, ku nyt se on kuitenkin hiljaa vaikka vika lepää edelleen. Airbag valo ei kuitenkaan pala.
Miusta tuo vika tuli moottorin vaihdon yhteydessä.
Mtmhuolto korjaa noita abs yksiköitä ainakin...
Comment
-
Vikakoodeissa roikkuu joku hälytys airbag keskusyksikön muistista. Se ei nollaannu millään.
Voi piippaus tulla sieltä?, ku nyt se on kuitenkin hiljaa vaikka vika lepää edelleen. Airbag valo ei kuitenkaan pala.
Comment
-
Tuossa ku seurailin vcds eri renkaiden pyörintä nopeuksia et jos vika löytys sieltä ni tuli sellanen huomio et piippaus ku alko ni vcds menetti yhteyden abs-yksikköön. Eli vika paikallistu luultavasti nyt sinne. Airbagistä ei löytynyt vikoja ni se on nyt varmaa suljettu pois. Ilmeisesti abs-yksikön lähetys mtm huoltoon...
Comment
-
1997 a8:ssa oli tuo 3 piippausta ja huutomerkki, niin etupyörien abs anturien johdot oli murtunut siittä iskaritolpan luota mistä ne liikkuu pyöriä kääntäessä.
Välillä oli yhteys ja sit taas ei,ainakaan uusien kanssa ei enään tehnyt hälytystä viimesten parin vuoden aikana.
Comment
-
Lisää havaintoja. Eli kaupungissa ajaessa piippailee useammin ja ne on jollain tavalla yhteyksissä tuohon nykimiseen.
Maantiellä ajaessa kun kaasuläpän asentoa ei hirveästi muutella ni ei piippaile mut jos kiihyttelee useasti tai pitkään että paineet on plussan puolella alkaa piippailu.
Moottorin vikavalo käy vilkkumassa vähän aikaa ja poistuu. Nyt sain sen jäämään palamaan ni pitää lueskella koodit mitä se antaa.
Aika mystinen vika...
Comment
Comment