Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kolme piippausta ja punainen (!) -merkkivalo, =>update

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Nytkö ne vasta huomaa huonot juotokset? Niitähän on ollut vaikka kuinka kauan VAG autoissa. Ja Ameriikassa nyt luulevat, että autossa ei ole enään jarruja jos tuo pettää.

    Comment


      Nyt on kyseessä niin uudet autot, että joku jaksaa taistella. Aiemmat on ruenneet oireilemaan vasta n 10 vuoden iässä.
      n. 3 vuotta sitten, kun näin ensimmäisen kerran A6 4F:n ABSien sisään, niin ennustin niiden olevan tulevaisuuden hittituote korjauksissa. No, vuoden sisään niitä on nyt ruennut laukeamaan ihan urakalla.

      Ja varsinaisesti suurin ongelma ei ole ikinä ollut juotoksissa. Vaan alumiinilangassa, joka ei kestä tärinää ja lämpölaajenemista. Boschin yleisimmin käyttämä liitostekniikka on Lankabondaus, ei siis juotos.

      Ja nuo ei koske pelkästään VAG autoja. Maailmassa on kaksi isoa järjestelmätoimittajaa (ja muutama pienempi), jotka toimittavat lähes kaikille automerkeille.

      Comment


      • Trafin sivuille ilmestynyt takaisinkutsukampanja 45F5 (A3/S3 -09), soittelin juuri Audi Centeriin ja puolen tunnin softapäivityksellä kuulemma mennään. Noinkohan korjaa yhtään mitään.. Hämmentävää että maadoitus- ja lämpölaajenemisongelmia korjataan softalla.

        Mulla (S3 -09) tuo sama riesa ilmestyi toissatalvena, 01130:aa pukkaa heti kun kiihdyttää niin että renkaat sutivat ja esc korjaa suuntaa, lukkojarrutuksessa tai harvemmin esim talvella puskutilanteessa.

        ---

        Kampanjan tiedot

        KampanjaKoodi: 45F5
        EY-hyväksyntänumero: e1*2001/116*0217, e1*01/116*0456, e1*01/116*0456
        Merkki:Audi
        Malli:A3
        Vikakohde:ESC-ohjainlaite
        ESC-ohjainlaitteen maadoitusliitoksessa saattaa ilmetä häiriö ohjainlaitemoduulien lämpömekaanisen ylikuormituksen vuoksi. Ohjainlaite ei siinä tapauksessa enää välttämättä toimi luotettavasti. Kampanjan piiriin kuuluvien autojen ESC-ohjainlaitteen ohjelmisto on päivitettävä.
        Valmistenumeroväli: Muu
        kohdeajoneuvojen määritys: Mallivuosi 2009

        Comment


        • Väliaikapäivitys: Ässä kävi Audi Centerissä softapäivityksessä sillä seurauksella että nyt otsikonmukainen valoshow starttaa jo virrat kytkiessä. Menee koko ohjainlaite perjantaina uusiksi kampanjan puitteissa. Kuulemma vähän tapauskohtaista riittääkö softaus. Varmistakaahan pelkän softauksen jälkeen että varmasti oireet hellitti..

          Comment


          • Loppuraportti: ohjainlaite vaihdettu kampanjan puitteissa ja muutaman kokeen perusteella ongelmat ratkesi.

            Ennen:
            Part No SW: 1K0 907 379 AE
            Component: ESP MK60EC1 H35 0104
            Revision: 00H35001

            Jälkeen:
            Part No SW: 1K0 907 379 AP
            Component: ESP MK60EC1 H45 0107
            Revision: 00H45001

            Comment


            • Tänään tuli kutsu päivitykseen. Epäilen ettei pelkä päivitys riitä. Kauanko ohjainlaitteen vaihto kesti ja saako/saitko sen ajaksi sijaisautoa veloituksetta?

              Comment


              • Softaus kesti puolisen tuntia jonka jälkeen soittivat että tarttee rautaa tilata. Ohjainlaitteen vaihto otti about kolme tuntia ja sain sijaisauton. Eipä ole valoshowta sen koommin näkynyt vaikka pidon rajamailla on tullut taiteiltua :)

                Comment


                • Tänään meni oma A3:n ESC-ohjainlaitteen päivitykseen mutta virhettä pukkasi ja boksi menee vaihtoon. Ensi viikolla pitäisi saada takaisin.

                  Comment


                  • Mulla kävi Audi a4 1.9,tdi kanssa noin kun koitti käynnistää niin kuului kolme piippausta jarrunvarotus valo vilkkui, abs,käsijarru,airbag, akku sekä luistonesto valo paloi.Muita vsloja mittaristossa ei näkynyt, ei edes ajotietokone ruudulla mitään.
                    Auto ei käynnistynyt, ei yrittäny edes startti moottori pyöriä, sisätilan valot paloi ihan iloisesti.
                    Koitin antaa apuvirtaa>ei auttanut, koitin työntää käyntiin> ei auttanut.

                    Homma korjaantui kuitenkin akun vaihtamisella eli vanha akku oli vetäny oikkariin.

                    Sinänsä jännä toi oikkariin meno kun vanhan akun varsus näytti kuitenkin yli 10V. Mutta nyt taas kovaa ajoa!
                    Viimeksi muokannut Dynworech; 10.5.2018, 11:21.

                    Comment


                    • Nyt alkaa omassa `00 B5 pahentua tämä oire. Samat symbolit alkaa ilmestyä tiuhempaan. Mikä olisi yleisin paikka tämän aiheuttajalle tässä mallissa?
                      Herjat katoaa kun sammuttaa välissä auton. Ainakaan aiemmin vikakoodeja ei syntynyt. Ajattelin jos tarkistaisin uudelleen viikonloppuna vielä sen.
                      Kaikki ABS anturit ovat alkuperäiset, takana joskus jarrulevyjen vaihdon yhteydessä ollut anturin hienosäätöä joko siksi että anturi on ottanut ujosti kiinni tunnistinkiekkoon tai oireillut levyn vaihdon jälkeen kun anturi liian kaukana. Yksi vaihtoehto lienee ABS-yksikkökin.
                      Viimeksi muokannut Teukka; 22.8.2018, 09:41.

                      Comment


                        Omassa S2:ssa (ABY) tuo kolme piippausta ja punainen huutomerkki on ollut seurana melkein koko mun omistusajan eli seitsemisen vuotta. Katsastuksessa eivät sano siitä mitään, mutta nyt kun auto on tarkoitus hukata (kenties Saksaan) niin hyvä olisi saada tuo pois. Mikähän tuossa ympäristössä on se yleisin aiheuttaja?

                        Comment


                          Koko ajanko se palaa vai vain käynnistyksen jälkeen ?

                          Syytähän voi rajailla irroittelemalla pistokkeita jarrunestesäiliöstä, tehostimen säiliöstä ja paineanturista.
                          Viimeksi muokannut Sleepy2; 22.8.2018, 11:18.

                          Comment


                            Omasta kokemuksesta huono kontakti liittimessä jarrujen puolella tai johto poikki.
                            Paraikaa heti virrat päälle laittaessa alkaa piipata ja vilkutella, ja tämä oire tuli, kun auto seiso pitkään ajamatta. Ylensä mennyt pois, kun liittimen on uittanut CRCllä

                            Comment


                              S2 ei ole palojen varoitus toimintoa.

                              Comment


                                Ei jarrupalojen varoituksesta tule punaista huutomerkkiä.

                                Comment


                                  Ok. C4:ssä tulee, jos ei ole ajotietsikkaa.

                                  Comment


                                    Alkuperäinen kirjoittaja Sleepy2 Näytä viesti
                                    Koko ajanko se palaa vai vain käynnistyksen jälkeen ?

                                    Syytähän voi rajailla irroittelemalla pistokkeita jarrunestesäiliöstä, tehostimen säiliöstä ja paineanturista.
                                    Mites paisarin tasoanturi? Voi herjailla vanhuuttaan.

                                    Comment


                                      Itse lähtisin hakemaan vikaa hydrauliikkapuolelta. Eikös S2 ole UrS4/6 tavoin "pommi" jarrutehostimena?

                                      Ainakin minulla UrS6:ssa piippailut loppuivat kun sain tehostuksen vuodot kuriin.

                                      Comment


                                        Alkuperäinen kirjoittaja Sleepy2 Näytä viesti
                                        Koko ajanko se palaa vai vain käynnistyksen jälkeen ?

                                        Syytähän voi rajailla irroittelemalla pistokkeita jarrunestesäiliöstä, tehostimen säiliöstä ja paineanturista.
                                        Tulee aika randomisti. Välillä on pitkiä aikoja poissa pelistä ja välillä tulee sitten melkein joka käynnistyksen jälkeen.

                                        Comment


                                          Mites paisarin tasoanturi? Voi herjailla vanhuuttaan.

                                          Tästä tulee eri varoitus.

                                          Irroita paineanturin liitin ja testaa, että vieläkö piippaa.

                                          Comment


                                            Alkaa olla S2:n kanssa vitsit vähissä.
                                            • Pommi kunnossa (kestää jonkun 40 painallusta)
                                            • Nesteet vaihdettu
                                            • Anturin liitin putsattu
                                            Mutta silti vaan piippailee satunnaisesti. Yleensä piippaus tulee käynnistyksen jälkeen tyhjäkäynnillä 15-25 sekunnin kuluttua mutta ei aina. Ajaessa se joskus häviää mutta ei aina. Satunnaisesti se myös tulee ajossa, tyypillisemmin ns. kaupunkiajossa kuin maantiellä mutta sielläkin sitä on ilmennyt.

                                            Mitä seuraavaksi pitäisi kokeilla?

                                            Edit: Jeren kanssa juteltiin ja varmaan seuraavaksi hydraulinestesäiliön korkki olisi hyvä vaihtaa. Vaan mikä on sen osanumero ja saatavuus? En itse löytänyt sitä täältä: http://www.oemepc.com/audi/main_grou...art/174/lang/e
                                            Viimeksi muokannut TeroPee; 20.6.2019, 12:39.

                                            Comment


                                              Oletko testannut tuota paineanturin liittimen irroitusta ?

                                              Comment


                                                Se vihreän korkin liittimen irrottaminen ei vaikuttanut. Missä on paineanturi?

                                                Comment


                                                  Tehostimessa pääsylinterin alla.

                                                  Comment


                                                    Täytyypä nyppäistä se irti kunhan vehkeet jäähtyy.

                                                    Comment


                                                      Piuhat irti, piippailu loppui. Onko anturille osanumeroa? En löytänyt itse.

                                                      Comment


                                                        Voihan se piipata syystäkin. Mittaamalla selviäisi, mutta ei liene uusi anturikaan mahdottoman kallis.
                                                        ​​​​​​

                                                        Comment


                                                          Huomenna menee Bosch Car Servicelle tutkittavaksi. Saavat mitata ja tutkia. Vaan se anturin osanumero olis kyllä kiva. Oon ihan käsi etkan kanssa. :(

                                                          Comment


                                                            Olisiko anturi tuollaisella numerolla 443919081. Pdf.ssä osa 21 ja tiiviste osa 20
                                                            Attached Files

                                                            Comment


                                                              Luultavasti on. Kiitokset!

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X