Nytkö ne vasta huomaa huonot juotokset? Niitähän on ollut vaikka kuinka kauan VAG autoissa. Ja Ameriikassa nyt luulevat, että autossa ei ole enään jarruja jos tuo pettää.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Kolme piippausta ja punainen (!) -merkkivalo, =>update
Collapse
X
-
Nyt on kyseessä niin uudet autot, että joku jaksaa taistella. Aiemmat on ruenneet oireilemaan vasta n 10 vuoden iässä.
n. 3 vuotta sitten, kun näin ensimmäisen kerran A6 4F:n ABSien sisään, niin ennustin niiden olevan tulevaisuuden hittituote korjauksissa. No, vuoden sisään niitä on nyt ruennut laukeamaan ihan urakalla.
Ja varsinaisesti suurin ongelma ei ole ikinä ollut juotoksissa. Vaan alumiinilangassa, joka ei kestä tärinää ja lämpölaajenemista. Boschin yleisimmin käyttämä liitostekniikka on Lankabondaus, ei siis juotos.
Ja nuo ei koske pelkästään VAG autoja. Maailmassa on kaksi isoa järjestelmätoimittajaa (ja muutama pienempi), jotka toimittavat lähes kaikille automerkeille.
Comment
-
Trafin sivuille ilmestynyt takaisinkutsukampanja 45F5 (A3/S3 -09), soittelin juuri Audi Centeriin ja puolen tunnin softapäivityksellä kuulemma mennään. Noinkohan korjaa yhtään mitään.. Hämmentävää että maadoitus- ja lämpölaajenemisongelmia korjataan softalla.
Mulla (S3 -09) tuo sama riesa ilmestyi toissatalvena, 01130:aa pukkaa heti kun kiihdyttää niin että renkaat sutivat ja esc korjaa suuntaa, lukkojarrutuksessa tai harvemmin esim talvella puskutilanteessa.
---
Kampanjan tiedot
KampanjaKoodi: 45F5
EY-hyväksyntänumero: e1*2001/116*0217, e1*01/116*0456, e1*01/116*0456
Merkki:Audi
Malli:A3
Vikakohde:ESC-ohjainlaite
ESC-ohjainlaitteen maadoitusliitoksessa saattaa ilmetä häiriö ohjainlaitemoduulien lämpömekaanisen ylikuormituksen vuoksi. Ohjainlaite ei siinä tapauksessa enää välttämättä toimi luotettavasti. Kampanjan piiriin kuuluvien autojen ESC-ohjainlaitteen ohjelmisto on päivitettävä.
Valmistenumeroväli: Muu
kohdeajoneuvojen määritys: Mallivuosi 2009
Comment
-
Väliaikapäivitys: Ässä kävi Audi Centerissä softapäivityksessä sillä seurauksella että nyt otsikonmukainen valoshow starttaa jo virrat kytkiessä. Menee koko ohjainlaite perjantaina uusiksi kampanjan puitteissa. Kuulemma vähän tapauskohtaista riittääkö softaus. Varmistakaahan pelkän softauksen jälkeen että varmasti oireet hellitti..
Comment
-
Loppuraportti: ohjainlaite vaihdettu kampanjan puitteissa ja muutaman kokeen perusteella ongelmat ratkesi.
Ennen:
Part No SW: 1K0 907 379 AE
Component: ESP MK60EC1 H35 0104
Revision: 00H35001
Jälkeen:
Part No SW: 1K0 907 379 AP
Component: ESP MK60EC1 H45 0107
Revision: 00H45001
Comment
-
Tänään tuli kutsu päivitykseen. Epäilen ettei pelkä päivitys riitä. Kauanko ohjainlaitteen vaihto kesti ja saako/saitko sen ajaksi sijaisautoa veloituksetta?
Comment
-
Tänään meni oma A3:n ESC-ohjainlaitteen päivitykseen mutta virhettä pukkasi ja boksi menee vaihtoon. Ensi viikolla pitäisi saada takaisin.
Comment
-
Mulla kävi Audi a4 1.9,tdi kanssa noin kun koitti käynnistää niin kuului kolme piippausta jarrunvarotus valo vilkkui, abs,käsijarru,airbag, akku sekä luistonesto valo paloi.Muita vsloja mittaristossa ei näkynyt, ei edes ajotietokone ruudulla mitään.
Auto ei käynnistynyt, ei yrittäny edes startti moottori pyöriä, sisätilan valot paloi ihan iloisesti.
Koitin antaa apuvirtaa>ei auttanut, koitin työntää käyntiin> ei auttanut.
Homma korjaantui kuitenkin akun vaihtamisella eli vanha akku oli vetäny oikkariin.
Sinänsä jännä toi oikkariin meno kun vanhan akun varsus näytti kuitenkin yli 10V. Mutta nyt taas kovaa ajoa!Viimeksi muokannut Dynworech; 10.5.2018, 11:21.
Comment
-
Nyt alkaa omassa `00 B5 pahentua tämä oire. Samat symbolit alkaa ilmestyä tiuhempaan. Mikä olisi yleisin paikka tämän aiheuttajalle tässä mallissa?
Herjat katoaa kun sammuttaa välissä auton. Ainakaan aiemmin vikakoodeja ei syntynyt. Ajattelin jos tarkistaisin uudelleen viikonloppuna vielä sen.
Kaikki ABS anturit ovat alkuperäiset, takana joskus jarrulevyjen vaihdon yhteydessä ollut anturin hienosäätöä joko siksi että anturi on ottanut ujosti kiinni tunnistinkiekkoon tai oireillut levyn vaihdon jälkeen kun anturi liian kaukana. Yksi vaihtoehto lienee ABS-yksikkökin.Viimeksi muokannut Teukka; 22.8.2018, 09:41.
Comment
-
Omassa S2:ssa (ABY) tuo kolme piippausta ja punainen huutomerkki on ollut seurana melkein koko mun omistusajan eli seitsemisen vuotta. Katsastuksessa eivät sano siitä mitään, mutta nyt kun auto on tarkoitus hukata (kenties Saksaan) niin hyvä olisi saada tuo pois. Mikähän tuossa ympäristössä on se yleisin aiheuttaja?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Sleepy2 Näytä viestiKoko ajanko se palaa vai vain käynnistyksen jälkeen ?
Syytähän voi rajailla irroittelemalla pistokkeita jarrunestesäiliöstä, tehostimen säiliöstä ja paineanturista.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Sleepy2 Näytä viestiKoko ajanko se palaa vai vain käynnistyksen jälkeen ?
Syytähän voi rajailla irroittelemalla pistokkeita jarrunestesäiliöstä, tehostimen säiliöstä ja paineanturista.
Comment
-
Alkaa olla S2:n kanssa vitsit vähissä.- Pommi kunnossa (kestää jonkun 40 painallusta)
- Nesteet vaihdettu
- Anturin liitin putsattu
Mitä seuraavaksi pitäisi kokeilla?
Edit: Jeren kanssa juteltiin ja varmaan seuraavaksi hydraulinestesäiliön korkki olisi hyvä vaihtaa. Vaan mikä on sen osanumero ja saatavuus? En itse löytänyt sitä täältä: http://www.oemepc.com/audi/main_grou...art/174/lang/eViimeksi muokannut TeroPee; 20.6.2019, 12:39.
Comment
-
Olisiko anturi tuollaisella numerolla 443919081. Pdf.ssä osa 21 ja tiiviste osa 20Attached Files
Comment
Comment