Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kolme piippausta ja punainen (!) -merkkivalo, =>update

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Luettiinko vikakoodinlukijalla oikealta puolen vikakoodit? Että tosiaan ABS-puolen eikä moottorista.

    Comment


    • Kyseisen profiilini ajoneuvosta kyse. Malli on vielä facelift. Meinaako tuo sitä sitten, että kun autossani on alipainetehoiset jarrut, että tuota testiä ei voi tehdä vai pitäisikö se tehdä jollain muulla tavalla?

      Vikakoodeja ei jää koska pommin valvonta on ihan oma suljettu systeeminsä
      Tuo vikani liittyy siis aika varmasti tuohon pommiin, kun ei vikakoodeja antanut?

      Mitä meinaat audiq tuolla kysymykselläsi? En oikein ymmärtänyt... Vikakoodit luettiin suoraan portista, joka sijaitsee autossani takana istuvien tuhkakupin vieressä (obd). Moottorihuoneesta ei ole piuhoilla mitään vikakoodeja luettu. Vai pystyykö sieltäkin jotain koodeja lukemaan?

      Comment


        Kuten Sleepy2 edellä totesi, profiilin autossa ei ole pommia ollenkaan vaan normaalimpi alipainetehostetty systeemi. En huomannut lainkaan katsoa auton mallia, unohda siis edellinen mitä sanoin.

        audiq varmasti tarkoitti että oliko vikakoodinlukijalla luettu moottorin ohjainlaitteen vai ABS ohjainlaitteen vikakoodit. Yleismalliset lukijat eivät jälkimmäiseen yleensä pääse käsiksi vaan tarvitaan Vag-Com/VCDS.

        Comment


          Jep ei ole pommia, tämä ketju on jo aikamoista kohinaa automallien osalta.
          ABSiin ei saa yhteyttä koska se on luultavimmin täysin pimeä.
          Tuolta löytyy oikeampaa infoa tähän tapaukseen:
          http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=109030

          Mä voin sen ehjätä helposti, kun asut lähimaastossa.

          Comment


          • Kiitoksia vastauksista.

            Mä laitoin sähköpostia sulle amalin :) Nähtävästi sulle ei pysty lähettää foorumilla yksityisviestejä...
            Edit: ja yleismallin lukijalla vikakoodit luettiin. Pitäisi varmaa vielä tuolla vag-com/vcds:llä kokeilla lukea.

            Edit2: Killerille iso kiitos! Tuli paikan päälle lukemaan vcds:llä vikakoodit ja samalla varmistui juurikin tuon abs-boksin vika. Amalinille töitä siis tiedossa.
            Viimeksi muokannut Heba; 15.3.2014, 21:12.

            Comment


            • Menimpä vaihtamaan jarrujen alipainepumpun eilettäin, kun katastusmies mainitti jarrujen tehostuksen olevan huono. Jarrut pelaavat nyt moiteettomasti, mutta 10 metrin ajon jälkeen syttyy punainen merrkivalo, sekä absin valo. Vaihdoin samalla etualatukivarren, mutta se ei liene ongelma tälläkertaa. Sähköosiin en koskenutkaan, eli missä vois olla vikaa?? Nii ja kiesi tosiaan on 2,5 tdi a6 C4 kori

              Comment


                Oliskohan kyseisen nurkan abs-anturi tai sen johdot saanut kipeetä remontin yhteydessä.

                Comment


                • Testailin ainakin tuota, että irroittaa jarrujen kulumisanturin ja liittää rautalangalla yhteen. Ei toiminut. Viimevuonna sama punainen vilkku häipyi, kun oli kuluneet jarrupalat. Nyt on kyllä jarrupalat uudet, eli ei varmaan ole sitä ongelmaa. Alipainepumpulta lähtevä lyhyt pätkä on korvattu hetkellisesti puutarhaletkulla, kun en kokoa muistanut ja meni kauppa kiinni. Tarkotus se vaihtaa kunnolliseen. Jarrunestesäiliö on hivenen vajaa ja taidampa lähteä kokeilemaan ainakin nesteen lisäämisellä jos se vaikuttaa. Kohta koko threadi luettu läpi ja vissiin jonku johdon irroittamisellakin vois olla vaikutusta asiaan. Ei muuten valot haittaa, mutta pitäis katastuksesta vain saada läpi.

                  Comment


                    Jarrunesteen pinnan anturointi on säädetty aika herkälle, voi palaa sen takia jos on vajaa. Jarrupalojen kulumisen varoitus on keltainen ja eri näköinen.

                    Comment


                    • Jarrunesteet lisätty, alipainepumpulta lähtevä putki vaihdettu kunnolliseen ja piuhat tarkastettu. Ei löytyny ainakaan päällisinpuolin mitään ongelmaa. Vika jatkuu edelleen. Eihän voi häikkää olla toimivassa alipainepumpussa? Entäpä jos jarrupiuhoissa on ilmaa vielä?

                      edit. absin piuhat mitattu molemmilla puolilla vastusta löytyy. Ei oo vika vielä löytyny.

                      EDIT. Jarrujen alipainepumppu vaihdettu ja vika lähti heti. Toimii taas.
                      Viimeksi muokannut 4UD1; 17.1.2015, 14:02.

                      Comment


                        Mulla palasi tuo jarrujen vilkkuvalo taas ilmojen kylmettyä ja kosteuden lisäännyttyä. Sammuu kyllä, kun moottori käynnistyy, eikä jarruissa ole moitetta.

                        Kumma juttu. Ei tiedä yhtään missä siellä joku kontaktihäikkä voisi olla, kun ei kesällä ollut mitään vaivaa.

                        Comment


                        • Mulla abs ja huutomerkki palanut melkein vuoden verran.
                          Alkoi satunnaisesti ja parikuukautta nyt palanut aina kun virrat laittaa päälle.
                          Vika oli takapenkin alla anturinjohdon liittimestä toinen pinni poikki.

                          Comment


                            Alkuperäinen kirjoittaja Kaitzu Näytä viesti
                            Itselläni -93 Audi 100 S4 ja rupes myös yllättäen vilkuttamaan käynnistettäessä tuota punaista huutomerkkiä piippauksien kera.
                            Jarrut tuntuu hieman oudolta. Paikallaan poljinta painattessa tuntuu pieni tykytys jalkaa vastaan, mutta jarrut tuntuu kuitenkin jarruttavan ajossa normaalisti.

                            Hydraulijärjestelmässä ei näkynyt vuotoja, vaihdoin uudet nesteet, josta ei ollut apua. Ohjaus/jarrutehostinpumppu piti jo hieman ääntä, joten vaihdoin senkin käytettyyn parempaan. Sekään ei poistanut huutomerkkiä.
                            Luin vikakoodit abs boxista, ei löytynyt yhtään. Lopuksi nappasin jarrupääsylinterin alta paineanturin piuhat irti ja huutomerkki hävisi!

                            Nyt kysynkin onko vika itse paine-anturissa vai eikö järjestelmässä ole vieläkään tarpeeksi painetta? Varmaan pitäisi bommi vielä koittaa vaihtaa. Häiritsee vaan tuo jarrupolkin jatkuva tykytys.. vinkkejä ?
                            Sama auto ja sama homma täällä. Paineanturilta kun ottaa johdon irti (vain toinen vaikuttaa) niin hälytys häviää.
                            Voinko olettaa, että anturi on rikki vai häh? Ja voiko sitä jotenkin testata?

                            EDIT: Vanha kunnon vasarointi sai jumiutuneen anturin heräämään ;-) Eli anturihan se (oli) rikki!
                            Viimeksi muokannut Risulasi; 12.12.2014, 11:35.

                            Comment


                            • B5 1.8T AWT -01
                              Kirjoitellaampas pitkästä aikaa näille palstoille mysteerin kera.

                              Ongelmana juurikin tämä kolme piippausta ja punainen !-merkkivalo + abs valo, sekä ajoittainen käynnistyksen eston peliin puuttuminen ja auton sammuttaminen startatessa. (välillä vaatii pari starttia, että jää käymään. Avain ok)

                              ABS ja huutomerkkivalo sammuvat auton sammuttaessa, ja tulevat aina uudelleen noin 20 kilometrin ajon jälkeen.

                              Jarrut toimivat normaalisti, jollei pientä tykytystä polkimeen jarruttaessa huomioida. Jakopääremontti takana viikko takaisin, huohotin järjestelmät uusittu vuosi sitten.

                              Oheista koodia pukkaa:

                              Engine

                              18014- Rough road/Engine torque signal from ABS
                              P1606 - 35- 10 Electrical malfunction - intermittent

                              17978- Engine start blocked by immobilizer
                              P1570 - 35 - 10 intermittent

                              ABS brakes

                              00597 - Wheel speed impulses, deviation (Takarenkaiden profiili isompi kuin edessä)
                              35 - 10 intermittent

                              HVAC

                              00787 - Temperature sensor in fresh air intake duvt (G89)¨
                              30-00 Open or short to plus

                              01206 - Signal for duration ignition off time
                              27-10 implausible signal - intermittent

                              Koodit nollailtu ja nämä ilmestyvät uudelleen.

                              Sen verran haeskelin, että yleinen vika on ABS modulin hajoaminen, jolloin siihen ei VCDS saa yhteyttä. Sain kuitenkin boksin yhteyden ja koodit sieltä luettua.

                              Huohotin remontin yhteydessä havaitsin suhinaa jarrutehostimelle menevästä letkusta sitä väänneltäessä ja ihmettelin noinkohan kuuluu suhista.

                              Mistähän tätä soppaa lähtisi purkamaan?

                              Comment


                              • Moikka moi. Oma nelonen on alkanut hieman kiukuttelemaan näiden merkkivalojen kanssa. Yleensä kun yön on seisonut auto ja aamulla starttaat, niin 3 piippausta, abs, esp valot jäävät palamaan ja käsijärrun merkkivalo vilkkuu ja samanlainen kuvake kuvake vilkkuu näytöllä samaa tahtia.

                                Erikoista tässä on se, että kun sammutat ja starttaat uudelleen niin ei pala enää kuin esp valo ja se ei sammu vaikka kuinka ajaa. Sammutat ja starttaat kolmannen kerran niin sit kaikki on ihan fine, ei merkkivaloja ei mitään.

                                Muutama koodikin siellä oli:

                                18057 - Powertrain Data Bus
                                P1649 - 008 - Missing message from abs controller. -inttermittent

                                18256 - Please check DTC memory of engine controller
                                P1848 - 35 - 10 - - Intermittent

                                65535 - Internal Control Module Memory Error
                                00-00--

                                Toi absien boksi nyt ilmeisesti tekee hidasta mutta varmaa kuolemaa?
                                Viimeksi muokannut Janza; 21.4.2015, 10:13. Perustelu: koodin tarkennus

                                Comment


                                  Jälkiasennusxenonit jumittaa väylää? Mitenkäs akun kunto, onko niin vanha että jännite notkahtaisi käynnistäessä? Itellä on löytyny syy aina jostain muualta kuin itse abs-boksista.

                                  Comment


                                  • Eipä käyny mielessäkään noi xenonit, edelliset oli ollon sarja ja niiden kanssa ei ollu mitään ongelmaa. Nykyinen sarja on nimittäin kiinalainen markan sarja. Pitää purkaa poikkeen ja kokeilla. Toi koodi tosta yhteysongelma oli kuitenkin intermittent.

                                    Akku ei ole kovin vanha, ruotsissa uusittu joskus viime vuonna. En muista tarkkaan millon..

                                    Comment


                                    • Xenonit otettu poikkeen ja ei ainakaan nyt syttyny joulukuuseen valot. Seuraillaan nyt hetken aikaa. Akun jännite auto sammuksissa 12.4V ja käynnissä 14.3V

                                      Comment


                                        Mulla oli jotkut semi-laadukkaat xenonit ja ajoin Lahden Matkakeskustyömaalla 30:a hidasteeseen minkä olivat yllättäen laittaneet. Pamahti niin että epäilin jotta menikö vanteetkin samalla kieroksi. Siinä meni samalla toinen xenoni pimeeks ja sen jälkeen tuli jarruherjaa, poistui xenonit vaihtamalla. Tuonhan voi xenoneilla testata että käynnistää auton xenonit sammuksissa ja sitten auto käynnissä laittaa ne päälle. Silloin iskee varoitusvalot tauluun.

                                        Edit: Mullakin vuosien varralla kaksi kertaa kuolemaa tehnyt akku aiheuttanut jarruherjaa joten turha se on B6:n kanssa ensimmäisenä panikoida että olis ABS-purkki kuolemassa
                                        Viimeksi muokannut andre_; 25.4.2015, 14:01.

                                        Comment


                                        • NYt täytyy laittaa omakin lusikka tähän soppaan.
                                          Itsellä A4 B6 (1.8T, BFB) teki samaa herjaa, eli kolme piippausta ja BRAKES mittaristossa.

                                          Vika poistui akun vaihdolla. Vanha oli alkupeäinen ja yli 10v vanha. Alkoi jo startissa kuullostamaan huonolta, joten uuden akun ostoon.
                                          Positiivinen yllätys oli, että herja poistui samalla, kun auto sai "IVO resetin".

                                          Comment


                                          • Alkuperäinen kirjoittaja Janza Näytä viesti
                                            Xenonit otettu poikkeen ja ei ainakaan nyt syttyny joulukuuseen valot. Seuraillaan nyt hetken aikaa. Akun jännite auto sammuksissa 12.4V ja käynnissä 14.3V
                                            Kyllähän se tällä korjaantui :)

                                            Comment


                                            • Alkuperäinen kirjoittaja marklain Näytä viesti
                                              NYt täytyy laittaa omakin lusikka tähän soppaan.
                                              Itsellä A4 B6 (1.8T, BFB) teki samaa herjaa, eli kolme piippausta ja BRAKES mittaristossa.

                                              Vika poistui akun vaihdolla. Vanha oli alkupeäinen ja yli 10v vanha. Alkoi jo startissa kuullostamaan huonolta, joten uuden akun ostoon.
                                              Positiivinen yllätys oli, että herja poistui samalla, kun auto sai "IVO resetin".
                                              Samanmoisia kokemuksia oli -98 vuoden 3B Passatilla, kolmesti piippasi sillointällöin käynnistyksessä mutta vikavaloja tai koodeja ei tullut..

                                              Tutkittua tarkemmin selvisi että akku pudotti jännitteet niin alhaseksi käynnistäessä että abs ottivat itseensä ja tästä piippailut, korjaantui akun vaihdolla.

                                              Comment


                                              • Audi A6 avant quattro -95 2,6 automaatti. autocheck/ajotietämysapparaatti on.
                                                Ongelmana täälläkin tämä kolme piippausta ja punainen (!)-merkkivalo + abs valo.
                                                Ostin sitten yhden kokoelmaan lisää, abs-vammaisena.
                                                Löytyisikö keltään näin vanhaan absin kytkentäkaaviota?

                                                Anturit mitattu, n.1k ohm + mitattu mahdollinen oikosulku runkoon
                                                sulaketaululta tarkastettu sulakkeet (onkohan niitä muuallakin?)
                                                ohjainboxi käytetty lainassa elintenluovuttajasta
                                                abs-yksikön päästä vaihdettu releet 2kpl
                                                mitattu jarrunestesäiliön anturi
                                                etujarrupaloissa on pintaa (ei tietoa vaikuttaako palojentunnistus absiin)
                                                johtoja tarkasteltu silmämääräisesti

                                                Vielä voisi mitata nuo j-palojen johdotukset... Ja katsoa löytyykö vikakoodeja kompuutterilta.
                                                Olisin vaihtanut abs-yksikönkin, mutta eipä samanvuotisessa olekaan aivan samanlainen johtopistoke. Pinnit samalla tavalla,mutta liittimen suojakuoren muovitapit erilevyisiä.
                                                Löytyisikö apuja, vai mennäänkö tällä ensi talvena jääradalle?

                                                Comment


                                                  Onko autossa EDL? Eli "sähköinen tasauspyörästön lukko", jos on luistoneston nappi niin sitten on ilmeisesti.
                                                  Autodatan mukaan löytyy 5kpl sulakkeita, 5A, 10Ax2, 30A, 50A

                                                  Comment


                                                  • Vikakoodi 18057

                                                    Ilmaantui itellekin -01 TT:hen tuo vikakoodi 18057, CAN: moottorin/ABS-järjestelmän tietoyhteys, puuttuva viesti (jatkuva).
                                                    Viimeksi muokannut j_maki; 11.7.2015, 17:41.

                                                    Comment


                                                      Lienee viisasta kokeilla VCDS:llä, että saako sillä yhteyttä ja vikakoodeja ulos.

                                                      Comment


                                                      • Hienoa, paikallistin vian. Kuljettajan jalkatilasta löytyi vielä yksi 30A sulake kaikkien releiden takaa. Sulake ei ollut palanut,mutta pahasti hapettunut, joten kontakti puuttui. Hapettuman syykin selvisi jossakin vaiheessa, kun huomasin lattiamaton olevan märkä. Konepellin alla olevan sulaketaulun vierestä löytyi reikä, josta vesi pääsee suoraan alas kuljettajan jalkatilaan ja kaikkiin siellä nurkassa oleviin sähköaparaatteihin. Reikä tai ennemminkin ratkeama on ilmeisesti tullut kolarissa. Keulasta paljastui muitakin kolaroinnin jälkiä, mutta eihän 300€:n ajokki voi olla uuden veroinen...
                                                        Ihmetyttää vain, että mistään kytkentäkaaviosta, korjausoppaasta tai muusta vastaavasta en löytänyt tällaista sulaketta olevan olemassakaan???

                                                        VCDS litenkin ehdin jo asentaa läppäriin, mutta toimimaan en sitä saanut laina kaapelilla. Ilmeisesti kaapeli on china piraatti tai jotakin...

                                                        VCDS olisi ollut kyllä hyvä olemassa, sillä tuon käyttöajokin abs-valon olisi voinut nollata... Oisko täällä itärajalla kellään kaapelia tai laitetta, jolla voisi nollailla?

                                                        Comment


                                                        • aq95, Mistä tuo 30A sulake löytyy? Otin kuskin jalkatilassa olevan lokeron irti jotta releet näkyisivät paremmin. Kunpa itsekin saisi tuon punaisen merkkivalon katoamaan. Laitoin pari kuvaa havainnollistamaan tilaa.

                                                          https://drive.google.com/file/d/0BzW...ew?usp=sharing

                                                          https://drive.google.com/file/d/0BzW...ew?usp=sharing

                                                          Comment


                                                          • Paikka löytyikin, vasemman jalan kohdalta. 30A sulake oli tosiaan hapettunut, mutta vika ei ikävä kyllä poistunut sen vaihtamisella. Kontaktispraytakin tuli suihkittua. Mikähän piuha tuolla roikkuu irrallaan? Ilmeisesti kuuluukin olla kuitenkin noin..

                                                            https://drive.google.com/file/d/0BzW...ew?usp=sharing

                                                            Comment


                                                            • abs vitun jarrut

                                                              Miten ku täällä tuntuu porukalla olevan vähä samaa vikaa ku mulla mutta ei löydy vikaa... eli apsi valo palaa ja punanen huutomerkki alakaa välkkymään ku on vauhtia noin 15-20km/h pari apsi anturia vaihdettu ja koodeja luettu mulla tuo oma testeri sanoo että ''00597 eroava renkaan nopeus impulssi'' ja sitte käytin tuossa yhellä korjaamolla koodin luvussa ja siellä testeri löytää joka renkaalta pyörimis nopeuden mutta eestä kuskinpuolelta tulee eri nopeus entä muilta renkailta ja ne myös vaihtoivat siellä korjaamolla samaan renkaaseen anturin miltä tulee väärä tieto ja ite sitte kotona katoin että hammaskehä on ehjä ja puhas puhistin sen mutta ei mitään vaikutusta.. oisko hyvia neuvvoja :)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X