Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kolme piippausta ja punainen (!) -merkkivalo, =>update

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Porkkis oli nopeampi...jarrunesteen pinta laskee palojen ja levyjen kulumisen myötä hitaasti kun männät painuvat syvempään-mutta palautuu ennalleen kun palat vaihdetaan. Suositeltava vaihtoväli lienee 2 vuotta, sillä aikajänteellä ei pitäisi olla lisäystarvetta.

    Tosin voi olla että on ollut alunperin liian vähän, kannattaa seurata kuluuko sitä. Jos kuluu, korjaamolle.

    Comment


      #32
      No hyvä tietää. Jarrulevyt ja -palat alkavat olla aika lailla terminaalivaiheessa ja ensi kesänä olisi tarkoitus pistää alle uudet jarrulevyt ja -palat.

      btw. Edellinen omistaja oli vaihtanut jossain välissä eteen jarrupalat mallia "Biltema".. prkl ja ne vinkuu ja vikisee enemmän kuin emäntä, joten seuraavat eivät tule olemaan ainakaan Bilteman sekundat :)

      Comment


        #33
        Kylmä kyssäri: mitäs noi pommit maksaa yleensä?
        Taitaa olla jotain ~300? ?

        Comment


          #34
          No prkl... hetken jo luulin että ongelma oli ratkaistu, mutta kun eilen lähdin duunista, niin näyttöön syttyi starttauksen jälkeen palamaan ABS:n keltainen merkkivalo ja punainen jarrujen vikavalo alkoi taas vilkkumaan piippausten kera.

          Tuo ABS:n valo on muuten kerran aikaisemminkin syttynyt palamaan ja se teki samaisen tempun, eli

          - ainoastaan parkkivalot toimivat, siis pitkät eikä lyhyet eivät toimi ollenkaan
          - ilmastointi/puhallinen ei toimi
          - vilkut ei toimi
          - pyyhkijät ei toimi
          - lasinpesuri ei toimi
          - ... ei toimi

          Eli käytännössä kaikki sähköiset perustoiminnot lopettivat toimintansa. Onneksi sentään edes perslämmintin toimi, näin kun talvi on..

          Mitäs sitten?

          Seuraavaksi soitin tutulle huoltomiehelle ja kun hän aikansa pohti tilannetta, niin hänelle tuli mieleen, että WAG:n tuotteissa on ollut paljon ongelmia virtalukon pohjien kanssa ja juuri se voi aiheuttaa sen, että käytännössä kaikki sähkölaitteet lopettavat toimintansa. Tämän testaukseen hän antoi hyvän vinkin, eli jos startin jälkeen tulee em. sähköongelma, niin kannattaa kokeilla sitä, että kääntää (käynnissä ollessa) virta-avainta ihan vähän startin/sammutuksen suuntaan ja jos sen seurauksena sähköt palaa normaaliksi, niin vika on virtalukon pohjassa.

          Kokeilen tuota heti, jos ongelma tulee vielä vastaan ja pistän tänne sitten kommenttia..

          Comment


            #35
            Ainakin vanhemmissa malleissa on myös "X-rele" jonka läpi kyseisten toimintojen virta kulkee, olen joskus tuollaisenkin joutunut vaihtamaan.

            Comment


              #36
              No niin.. nytpä taisi selvitä tämäkin probleema, eli vika taitaa juuri olla siinä virtalukon pohjassa. Äsken pirssi nimittäin teki käynnistyessään samat tenät ja kun käänsin virta-avainta millin verran off-asennon suuntaan, niin virrat kaikki palasivat takaisin sekä absien keltainen että jarrujen punainen merkkivalo sammuivat.

              Comment


                #37
                Mulla oli omassa pirssissä samantapainen vika.
                Kun talvella lämpimässä paikassa (esim. kauppakeskusten sisäpysäköinnit) laittoi pakin päälle, niin naks - ja sulake nro 14 paloi.
                Pitkään ihmettelin missä vika, koska myös ABS järjestelmä oli tuon sulakkeen takana.
                Aina vaan alkoi ABS merkkivalo palaa, kun pakin lykkäs sisään.

                Myöhemmin löysin vian: osa Avantin takaluukun johtosarjan piuhoista oli "kuoriutunut" saranataitoksen kohdalta. Eli pakkivalot oikkarissa.
                Ei kun erkkarikorjaus ja vikaa ei ole enää ollut.

                Comment


                  #38
                  Tämä on varmaan jo kysytty, mutten löytänyt sita haulla:
                  Missä urS4:n pommi sijaitsee? En osannut tulkita atken kuvaa aheesta.

                  Comment


                  • #39
                    Jarno: Käytetäänpä omaa kuva-arkistoasi hyväksi :-) Fotossa "michelin mies"- letkun ja välijäähdyttimen väliin jäävä pallo.

                    Comment


                      #40
                      Mitä tähän enää sanoisin :-) Kiitokset.

                      Comment


                        #41
                        No niin... nyt tämä jarrunesteiden häviäminenkin sitten selvisi. Viimeisen parin viikon aikana olen joutunut lisäämään jarrunestettä kahteen otteeseen ja tänään sain viimein vietyä pirssin huoltoon. Tuli jarrujen osalta aika tyly tuomio...

                        Takapään molemmat jarrupääsylinterit ihan päreenä, joten ne menee vaihtoon ja samalla pistetään sitten myös kaikki jarrulevyt ja palat uusiksi, kun etulevyt ja takajarrupalat olivat myös ihan lopussa.

                        Porkkiksen huoli tuosta nesteiden häviämisestä oli siis kyllä ihan aiheellinen, nimittäin noista molemmista jarrusylintereistä oikein tihkui jarrunestettä pihalle. Hyvä tietysti että vika löytyi, mutta harmi vaan remppaus tulee aika kalliiksi..

                        Comment


                          #42
                          Minulla syttyy joskus myös tuo valo, mutta johtuu varmaan sekoilevasta ABS-anturista.
                          ABS:llä on oma vikavalonsa, eli kyllä nämä tulevat nestepuolelta joko pommista taikka antureista.
                          Minulla tuli tuo iso punainen huutomerkki viallisesta ABS-anturin pulssikehästä. (se oli poikki)

                          Comment


                          • #43
                            Noniin siirsin omankin juttununi tähän letkaan ja nyt minua on hämänny se, kun joku sanoo että punainen huutomerkki ei liity jarrupalojen valitukseen vaan siihen liittyy ainoastaan keltainen?!? (Ongelmanani on siis punainen) - Ja kulumisjuttujohdot oli jo liitetty sieltä anturinpäästä. (Ostin kaikki uudet palat fiksuna ja aloin vaihtaan, niin siella oli TÄYDET PALAT, voihan meisseli, no ompahan palat nyt hyllyssä jos ei joku taho ostaa..;) - Eilen mittaristo käytettiin ihan kikkareina ihan elektroniikan ammatti-ihmisen (isän;) toimesta - ja kaikki (hyvältäkin näyttävät - eli kaikki) juotokset käytiin läpi ja hän "kiristi" näytön, mutta, mutta ei - näyttö tosin tuli kuntoon, ja huutomerkkikin näkyy nyt paljon paremmin..!?!;(
                            Minulla tuli tuo iso punainen huutomerkki viallisesta ABS-anturin pulssikehästä. (se oli poikki)
                            Tuliko merkki aina kun panit virrat päälle ja kolme tuuttausta+merkki joka säilyi siinä kokoajan - eikä abs-valo palanut?
                            Onko kellään tommoseen -93 urssiin täydellistä sähkökaaviota, siitäkin olisi apua..

                            Comment


                            • #44
                              Ja hei laittaisitteko nyt kaikki jotka on päässeet punaisesta huutomerkistä eroon - niin viestin että miten ja miksi?

                              Comment


                              • #45
                                Mitenköhän sen hydrauliikkasäiliön anturi toimii?
                                Käsittääkseni samalla tavalla kuin jarrunestesäiliön, eli jos nyppäset johdon irti niin sammuuko valo?

                                En oikeen ole varma onko hytikkasäiliön korkissa oleva se paineanturi ja määräanturi olis sit pohjassa?

                                Comment


                                • #46
                                  jännä ajatus, miekin olen vaan lyönyt piuhat yhteen siittä korkin-anturista (hydr), kun joku ed oli katkaissut sen anturin juuresta. - Ja onko sillekkin vielä paineanturi?;)
                                  -Ja kaiken järjen mukaan noiden antureiden tulisi kuulua toimia silleen että kun johto on irti niin valo syttyy? (johtovikojen varalta?) - vai miten se on? en tiedä moista?
                                  Viimeksi muokannut okkim; 20.11.2014, 22:23. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                                  Comment


                                    #47
                                    Punaisen jarruvian valon sytyttävät:
                                    1.Hydraulinesteen pinta-anturi löytyy siitä säiliön korkista.
                                    2.Jarrunesteen pinta-anturi löytyy jarrunestesäiliöstä
                                    3.Paineanturi ja se löytyy jarrutehostimesta.
                                    Viimeksi muokannut Sleepy2; 22.8.2018, 11:09.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Eli:
                                      a. pitäisikö pinta-antureiden johtojen yhdistäminen vai irroittaminen lopettaa jarruvian?
                                      b. entä paine-anturi, miten se testataan?
                                      c. kenkien kuluminen on keltainen huutomerkki?

                                      d. kiitos
                                      e. Hannu
                                      Viimeksi muokannut okkim; 20.11.2014, 22:22. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                                      Comment


                                        #49
                                        Pinta-anturit lopettaa, kun töpselin irroittaa. Paine anturista ei ole kokemuksia, mutta uskoisn että samalla kaavalla menee.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Alkuperäinen kirjoittaja Sleepy2 Näytä viesti
                                          Pinta-anturit lopettaa, kun töpselin irroittaa. Paine anturista ei ole kokemuksia, mutta uskoisn että samalla kaavalla menee.
                                          no peijooni - mullahan on sitten toivoa... ...kun sais vaatteet päälle niin johtoja repimään...!

                                          Siinäkö on tosiaan punaisen huutomerkin aiheuttajat - ja piste?

                                          Comment


                                          • #51
                                            jännä ajatus, miekin olen vaan lyönyt piuhat yhteen siittä korkin-anturista (hydr), kun joku ed oli katkaissut sen anturin juuresta.
                                            Hetkinen, eikös tässä sitten ole se vika kun johdot on yhdessä?

                                            Comment


                                            • #52
                                              luulis - hope so...

                                              Comment


                                              • #53
                                                Huutyomerkki Häipyi !

                                                Noniin, olisi pitänyt kyseen-alaistaa jo alunperin se säksalaisten kytkentöjen järkiperäisyys?!? - Otin sen jompin veks, ja [COLOR=Red]HUUTOMERKKI HÄIPYI !
                                                [/COLOR]
                                                [COLOR=Red][COLOR=Black]-Tilalle tuli "[COLOR=Sienna]bremslidht...." [/COLOR][COLOR=Sienna][COLOR=Black]- en kylläkään käyttänyt autoa kuin secendin käynnissä kun hullaannuin ja heitin kaks volttia taakkeppäin - onko minulla nyt AHTOJA? - se on nimittäin palanut minulla ostosta lähtien, otin hallitun riskin, ja ostin sen "pikkuvikaisena" - ja eihän tuo pentele iso ollutkaan... ...ja tulipahan tinattua se mittaristokin;)
                                                Mistä se bremslichti juontaa sit juurensa? - sille on kyllä viikkoon aivan wuitun sama, jos nyt on ahtoja...;)

                                                Kitooos everyone - tää on sairaan hyvä foorumi!
                                                [/COLOR][/COLOR][/COLOR][/COLOR]

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Paina kerran jarrupoljinta starttaamisen jälkeen. Jos bremslicht ei häivy, vaihda palanut jarruvalopolttimo.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Kovvoo hommoo... ...vitsi kun on jossainmäärin huojentunut olo... ...onko mulla nyt tuolla pihalla se yli 200hp mitä lupaavat?;) - mihinasti vakiona pitäis paineiden nousta?
                                                    (sen oman mittarin mukaan)
                                                    Kun mamma saa vaatteensa päälle ("hetkessä"), niin sit lähetään körötteleen...;)

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      mulla on sama ongelma ja palat on uudet. vag-comin kun laittaa haistelemaan abs:ää niin valot syttyvät samalla ja koodi on "65535 ABS-ohjausmoduuli viallinen".

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Sulla on Lassi ABS-modulin tyyppivika, josta löydät paljon juttua haulla. Sieltä boksista on pari hiuksenpaksuista maadoituslankaa poikki.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Alkuperäinen kirjoittaja Hannu
                                                          mihinasti vakiona pitäis paineiden nousta?
                                                          Sehän oli automaatti?
                                                          0.8 bar, eli auton digimittarissa 1.8 on maksimipaineet vakiolle.
                                                          Tehoa 230hp/310nm.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Juu maatti se on - 1.6 noin yhtäkkiä tais kävästä - totta se siittä vielä noussut olis mutta todella ..ska keli, tulee räntää ihan mahoton..

                                                            Muistaakseni se aikaisemminkin siellä mittaria käytti jos oikein tallas (1.6) - mutta ainakin alakierroksille tuli kivasti vetoja!;-)
                                                            -On mulla ne MTM-kopiotkin tuolla, mutta täytyy nyt ensin fiksata muuten - mullon uus vent.kop.tiiv, ilmanputsari ja termostaatinkin vois vissiin vaihtaa, kun lämmöt on siellä 70-hujakoilla - vai?
                                                            - Niin, ja se bremschlichti ei lähtenyt konstillakaan veks - jarruvalot on kunnossa...
                                                            Viimeksi muokannut okkim; 20.11.2014, 22:22. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Nooh, äkkiä sä siihen vakioon kypsyt.
                                                              Itsekin vannotin, että en tuota viritä mutta niin sitä oltiin kolmen kuukauden päästä lastuttamassa kun niin kauniisti tarjottiin ;)

                                                              Termostaattivikahan se, jos ei lämmöt nouse yli 70 asteen.

                                                              Vieppä isälles vielä se polttimovalvontapurkki juotosten tarkasteluun, jos kerran niin helposti käy se homma.
                                                              Sitten jos ei auta, niin voi alkaa katella vikaa muualta.
                                                              Purkki sijaitsee relekotelossa, konepellin alla. Sellainen tuplakokoinen rele.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X