Itselläni on omassa A3:sessa juuri sama vika. Piippaa kolmesti ja huutomerkki palaa hetken. Tämän saattaa tehdä 1-2 kertaa päivässä riippuen, kuinka monesti tietty auton käynnistää. Hyvänä esimerkkinä kävimme toissapäivänä Jyväskylässä. Kotoa lähtiessä ei mitään häikkää, piti käydä tankilla ja vielä tarkistaa rengaspaineet, ei mitään häikkää taaskaan näistä lähtiessä. Noh yhtä kyytiä Jyväskylään, auto parkkipaikalle ja kaupungille. Muutaman tunnin päästä takaisin autolle ja auto käyntiin. Sireeni huutaa.. Tämän jälkeen ajelimme vielä ympäri Jyväskylää ja useita starttauksia myöhemmin ongelmaa ei taaskaan ollut. Käytin auton vasta huollossa, ja tietenkään sen siellä ollessa räikkä ei huoltomiehille soinut. Mainitsin viasta ja huoltomiehet olivat lisänneet nestettä ja tarkastaneet mahdolliset vuodot. Ja mitään ei löytynyt. Palat, satulat, levyt ja nesteet, kaikki kunnossa. Eli missä siis vika?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Kolme piippausta ja punainen (!) -merkkivalo, =>update
Collapse
X
-
Sama ongelma, jarrupalat oli lopussa mutta ei auttanut, anturit katsottu, nesteet ok akkukin ok startissa 10.4 V, vikakoodit ei viittaa jarruihin paitsi että kun lukee abs:n koodit
tulee testeriin herja "error" eli vois olla abs boxissa vikaa.
Onko kukaan avannut boxin elektroniikkaa voisko olla esim kylmäjuotos vika ja onko mahdollista korjata? taitaa uus boxi olla aika kallis...
Eka meni siirtopumppu, sitten korkeapaine pumppu, putket ja pari suutinta ja nyt tämä...
Auto on huollettu säännöllisesti merkkiliikkeessä.
Comment
-
Tuohon timon vikaan pitäs saada vähän lisätäsmennystä, kun ilmeisesti vikakoodeja yritetty lukea "pilipalitesterillä" koska "error" ei paljon kerro viasta.
Onko kukaan avannut boxin elektroniikkaa voisko olla esim kylmäjuotos vika ja onko mahdollista korjata? taitaa uus boxi olla aika kallis...
Comment
-
Tämäkin tapaus oli sitten perinteinen tyyppivika, vaikka vuosimalli oli normaalia uudempi.
Taikasana oli vaijerikaasu. Eli vaijerikaasullisissa käytetään vuosimallista riippumatta tuota rikkoontuvaa ABS-boksia. Sähkökaasullisissa on uusi versio, jossa ei ole tullut vastaan vastaavaa epidemiaa. Uudemmassa boksissa voi kyllä hävitä koodaukset.
Comment
-
Huollossa väittivät mulle ettei ole mitään ongelmaa, kun summerikaan ei soi. Eihän se tietenkään menny sillon soimaan, kun ne sen yhen kerran sen starttas ja ajo halliin. Mikä minun pitää perustella nyt ongelmaksi, että suostuvat korjaamaan tuon? Jos vika on ABS-järjestelmässä, olisi ihan kiva saada se sitten toimimaan :)
Comment
-
Laitetaan nyt vaikka tähän jatkeeksi hakusanoilla: B5 3 piippausta kiihdyttäessä, piipittää, varoitusvalo vilkkuu.
Ongelma poistuu nesteiden tsekkauksella ja lisäämisellä, laitoin jarrunestettä vajaan desilitran ja vettä jäähdytysnestesäiliöön pari desiä, johan loppui piippaaminen. Vikakoodejahan tuo ei jätä, olisi säästänyt 5 minuutin miettimiseltä jos olisi vikakoodit jättänyt. Tiedä sitten, nestettä ei sinänsä ole kadonnut mihinkään enkä edes tiedä kumpi neste oli kyseessä, jarrumerkkivalo taisi vilkkua.
Anturi irtihän on se toinen vaihtoehto yleensä.
Loiskui ilmeisesti kiihdytyksessä sen verran että se puuttuva desi jompaa kumpaa riitti valon syttymiseen.
Comment
-
Itselläni hämäryydet alkavat. Nyt en pääse koodeja lukemaan.
Oireina on satunnainen (!)-merkin vilkunta kolmen piippauksen kera sekä ABS-valon vilkunta. Nestettä säiliössä on kyllä. Tapahtunut nyt puolen kymmentä kertaa, yleensä moottoritieltä ramppiin poistuttaessa, kun aletaan jarrutella tai jarrutuksen jälkeen. Ilmeisesti tuolla kuitenkin uskaltaa ajella ennen kuin parin tuhannen kilometrin jälkeen pääsee koodien lukuun? Jarrupalat ja nesteet on vaihdettu muutama tuhat kilometriä sitten..
Mistä vikaa rupeisi arpomaan? ABS-boksi, ABS-anturit, jarrunestetason anturi? Eli onkohan tuolla "oikeaa" vikaa, joka voisi vaarantaa jarrujen toiminnan?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja itaplok Näytä viestiItselläni hämäryydet alkavat. Nyt en pääse koodeja lukemaan.
Oireina on satunnainen (!)-merkin vilkunta kolmen piippauksen kera sekä ABS-valon vilkunta. Nestettä säiliössä on kyllä. Tapahtunut nyt puolen kymmentä kertaa, yleensä moottoritieltä ramppiin poistuttaessa, kun aletaan jarrutella tai jarrutuksen jälkeen. Ilmeisesti tuolla kuitenkin uskaltaa ajella ennen kuin parin tuhannen kilometrin jälkeen pääsee koodien lukuun? Jarrupalat ja nesteet on vaihdettu muutama tuhat kilometriä sitten..
Mistä vikaa rupeisi arpomaan? ABS-boksi, ABS-anturit, jarrunestetason anturi? Eli onkohan tuolla "oikeaa" vikaa, joka voisi vaarantaa jarrujen toiminnan?
Comment
-
Täälläpäin samaa vikaa A6 C4 Avant -96. 3x piip ja (!) valo syttyy. Piippaaminen alkaa heti kun kääntää niin paljon kuin ratti kääntyy, mutta kun käynnistää uudelleen piipitystä ei kuulu ja valo ei pala... Tänään huomasin tuon... Jarrut kuitenkin toimii moitteettomasti joten mikähän mahtaa olla vialla...
Comment
-
Pari selventävää kuvaa muillekin B5-koristen ilman ESP:tä olevien autojen omistajille, jotka irroittavat abs-yksikön korjattavaksi. Audilta ei vissiin saa abs-yksikköä erikseen vaan joutuu ostamaan koko systeemin huokeaan hintaan.
1. Olet irroittamassa tätä osaa, joka on kiinni 6* torx
2. Joudut irroittamaan pyörän, sisälokarin ja tuulilasin pesunestesäiliön
3. Irroitettava osa ja ruuvit
4. Pesunestesäiliötä ei tarvitse repiä kuitenkaan kokonaan irti. 3kpl 10mm pultteja irti ja kiristävät liittimet ja lasille menevä letku irti, että saat tiputettua säiliötä alaspäin ja näet abs-yksikön alimmat torxit.
5. abs-yksikön pohjasta töpseli irti ja scart-liittimen näköinen liitin päältä irti. Liitin irtoaa vetämällä ja nitkuttamalla lukitusta nuolen osoittamaan suuntaan
Comment
-
Jos omistaa just sopivan kokoset työkalut, niin boksin saa pienellä sorminäppäryydellä yläkauttakin pois, kun irroittaa ohjaustehostimen öljysäiliön. Itse en jaksa nykyään pyllistellä sisälokarin kautta.
Sen verran usein tulee tehtyä toi operaatio, että motonetin miniräikkäsarja on varmaan maksanut itsensä takasin.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja amalin Näytä viestiJos omistaa just sopivan kokoset työkalut, niin boksin saa pienellä sorminäppäryydellä yläkauttakin pois, kun irroittaa ohjaustehostimen öljysäiliön. Itse en jaksa nykyään pyllistellä sisälokarin kautta.
Sen verran usein tulee tehtyä toi operaatio, että motonetin miniräikkäsarja on varmaan maksanut itsensä takasin.
Comment
Comment