hemmo sanoi vian johtuvan liian kuluneista jarrulevyistä
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Kolme piippausta ja punainen (!) -merkkivalo, =>update
Collapse
X
-
No voe helkutta..luulis sit että kun kertovat tuon syyksi ja jos vaihdatan levyt + palat (jokatapauksessa lienee ajankohtaista), ja jos sitten käykin niin että vikavalo ei häviä, on mulla aihetta valittaa... Vai lypsävätkö sit lisää.
Tarkoituksena oli kuitenkin vaihdattaa levyt ja palat jossain halvemmassa korjaamossa, nyt on vähän epävarma fiivis.
Comment
-
Ei siellä kyllä minunkaan mielestä ole mitään levyjen paksuuden tunnistavia antureita. Tarkoitti varmaan, että palat ovat loppu, joten vilkuttelee valoa ja sen lisäksi myös levyt ovat vaihtokunnossa.
Palojen anturikin on vain puhtaasti natsa palassa kiinni, joka palan kuluttua tarpeeksi ottaa kiinni levyyn -> maadoittuu tai sitten levy johtaa kaksi nastaa yhteen.
Comment
-
Jep, eli vikavalon vilkkuminen johtui liian kuluneista jarrupaloista, samalla vaihtui eteen jarrulevytkin, kun niihin oli kulunut sellaista "pykäläreunaa", mikä söi palaa.
Nähtävästi tuossa mallissa tuo ilmaisinvalo on punainen (!) keltaisen (O) sijaan, koska autossa ei ole ajotietokonetta(?)
Comment
-
Oma ässä kans piippaa harva se kerta kun lähtee johonkin. Tuossa pari kertaa testailin niin huutomerkki ja piipitys alkaa vasta parikymmentä sekuntia auton käynnistämisen jälkeen, ei siis vielä siinä vaiheessa kun kääntää virrat päälle.
Eli eipä liene paloista tai nestepinnoista kiinni vaan ilmeisesti jarrupaineesta joka ei nouse tarpeeksi paljon tarpeeksi nopeasti...?
Koitin tuota jarrupolkimen pumppausta ajon jälkeen auto sammutettuna. Kolmenkymmenen polkaisun jälkeen ei vielä huomannut mitään eroa niin kyllästyin sotkemaan. Kuinka tarkka tuo systeemi mahtaa oikeasti olla siitä paineesta jos noin pienestä kiukuttelee. Jyrpii se huutometkki ja vinkuna.
Comment
-
Eli eipä liene paloista tai nestepinnoista kiinni vaan ilmeisesti jarrupaineesta joka ei nouse tarpeeksi paljon tarpeeksi nopeasti...?
Hytikkanesteiden vaihdolla sain oman urssin silloin hiljaiseksi aika pitkäksi aikaa, mutta uutta pommia se varmaan kaipasi vaikkei myöskään pommitestissä tms. mitään epätavallista ilmennyt.
Comment
-
Kahlasin läpi tämän ketjun, kun ko. huutomerkkipiippaus x 3 tulee silloin tällöin heti startin jälkeen, mutta ei muuten. Jarrunestettä näyttää olevan rittävästi. Tein tuon sammutus / polkaisut -testin ja poljin menee kutakuinkin heti kovaksi. Onko siis "pomminvarma" -vika ? Mikä lienee pommin hinta tänään ja monenko tunnin homma asiansa osaavalle asentajalle ?
Comment
-
-
2004 kertoi joku pommin hinnaksi n. 300 e. Onko hinta tosiaan laskenut ja oliko ko. 130 e Tepon kautta ?
Hydrauliöljysäiliön korkin tikku näyttää ainetta n. puoleenväliin merkkejä.
Kertokaa maalaiselle missä se pommi on. En saa Etkasta ja Elsasta tolkkua. Edelleenkään Elsa ei löydä sanalla "jarru", kuin jotakin käsijarrun lirpukoita ja jarruvalojuttuja tms. Ei mitään esim "levyjarru" -sanalla. Pommille/painevaraajalle en tiedä/keksi Etkaan mitään engl. vastinetta. Kuka kertoo ?
Niin unohdin sanoa, että käynnistin pihalla koneen ja paikallaan painelin muutaman kerran jarrua, niin sekä ABS-, että ESP-valot syttyivät ja parin painalluksen jälkeen sammuivat. Muutama toisto ja tulos sama.Viimeksi muokannut Kalastelija; 5.3.2009, 21:19.
Comment
-
Et kai profiilin autosta pommia etsi? Tuo hinta on CustomAutoCraftilta tilattuna. Hyvä ja luetettava kaveri. Useampikin ostanut.
edit: Itseasiassa hinta on 125e ja siihen päälle rahdit.
Comment
-
Eli A6:ssani ei ole koko pommia ? Siis asia mitä en huomioinut, kun luin ketjua läpi huolella, oli se, että puhuivat ihan eri Audeista :/ Ei sitten ihme, että en löytänyt mitään Etkasta. Ongelma kun kuitenkin on olemassa, niin onko jotain muuta teoriaa piippauksille ? Jos ei ole painevaraajaa, niin tehostuspaine häviää heti sammutettaessa - vai ?Viimeksi muokannut Kalastelija; 5.3.2009, 23:47.
Comment
-
Mitään ei opi, jollei kysele :) Vahvasti ollaan kuitenkin vielä otsakkeen "Kolme piippausta..." -alla. Odotan mielenkiinnolla ehdotuksia syystä moiseen. Anturivikako ?
Alennuin tässä välissä kysymään hra. Laakkoselta asiasta. Epäili ABS-ohjainlaittessa mahdollisesti olevan vikaa. Esitti vikamuistin lukua ( 43,50 e) ja mielellään auton jättämistä "yökylään", jotta vikatila todettaisiin. Täytyy nyt ensi hakea joku muu vag-commari lähialueelta josko olis edullisempi...Viimeksi muokannut Kalastelija; 6.3.2009, 09:58.
Comment
Comment