Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Eberin toiminta periaate?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Eberin toiminta periaate?

Eberi toimi loistavasti, kunnes tuli pakkasta kunnolla. (hitonmoinen yllätys)

Käynnistettäessä ei tapahdu mitään muuta, kuin kelloon vikakoodi F-20. Eberin manuaalin mukaan se tarkoittaa hehkutulppa häikkää (glow plug interruption), eli joku hehkun mystinen keskeytys. Voiko joku muu, kuin hehkun rikkoontuminen, aiheuttaa hehkun tilttaamisen? Esim. tuulettajan rele ym.

Toisaalta, kun mulla on bensakone. Olenko niin jälkeenjäänyt, että luulin siellä olevan joku sytytystulppa, eikä hehkua. Alppilan autohuollossa sanoivat, että hehkun vaihtoon tarvitsee irroittaa koko härveli ja panna palasiksi(kysyin vain hehkutulpasta,enkä älykkäänä maininnut bensakonetta)

Kuulemma n. 3h homma. Jos(ja kun) siellä on hehku, niin eikö se räjäytä bensaa? Ennen bensa oli aika syttymis herkkää kamaa. Olen tutkaillut noita https://www.kotikone.fi/jukka.ritala...w_manuaali.pdf sivuilta löytyviä ohjeita, mutta vaikka lennon tai ruoan saa tilattua englanniksi, niin Eberin toiminta periaate, muun kun bensa palaa-kuumentaa vettä-lämmittää, jää ihmettelyn asteelle.

Hehe. Kyllä siellä hehkutulppa on joka sen bensan sytyttää. :)

Comment

Tosiaan siellä ON hehkutulppa.Sen vaihtamiseksi laite tosiaan pitää irrottaa kokonaan letkuista yms ja nostaa pöydälle.Itse vaihto ei taida olla normaalia tulpanvaihtoa kummempi.

Comment

Mistä saa hehkuja eberiin ja millä varaosanumerolla? Minkalainen homma vaihtaa?

Comment

Just vaihdoin bensaEberiin sellaisen.Homma ei ole paha.Laite avataan vaan toisesta päästä(muutama ruuvi), mutteri auki tulpan perästä(johto irti), kierretään auki ja sama juttu takaperin.
          Mun ei onneksi tarvinnut ottaa laitetta pöydälle vaan sain nipin napin sen pystyyn hommaa varten.Laite paisuntasäiliön alla.Imuilma- ja pakoputken jouduin tietty irroittaan.
          Tulpan saa varmasti mistä vaan Eberin asentamosta/jälleenmyyjältä.

Comment

Sitten minun pitäisi releyttää ilmastointiin menevä johto... Onko kellään tietoa miten ja mitkä johdot on kyseessä?

Comment

Working...
            X