eli minkä kokoinen akku kyseisessä autossa olisi riittävän hyvä
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
audi 100 s4 2.2 akku
Collapse
X
-
Jos haet nimenomaan käynnistysakkua, niin omasta mielestä akun kokoon amppeeritunteina ei kannata liikaa tuijottaa. Sehän vaan ilmoittaa kuinka kauan siitä akusta riittää virtaa. Itse tuijottaisin enemmänkin kylmäkäynnistysvirtaan, koska siitä riippuu kuinka lujaa se akku starttia pakkasessa pyörittää, eli miten hyvin sillä saa auton käyntiin.
Comment
-
-
Jos patteri on sijoitettu sinne takapenkin alle niin max. 175 milliä korkea muistaakseni, ettei lehahda sohva tuleen.
Comment
-
Mitenkäs korkean akun tuonne S6 2.2tq Avantin -95 takapenkin alle nyt uskalsikaan laittaa max 175mm vai 190mm?
Vartan kaikki akut ovat 190mm korkuisia kyseiselle kulkineelle:
http://www.varta-automotive.com/fin/...plication.html
Kokemuksia kenelläkään esim. Vartan Blue Dynamic:sta ko. automallissa?
Comment
-
Kumma juttu, että Varta sitten tarjoaa sivuillaan neljää eri akkumallia korkeudeltaan 190mm juuri tälle automallille?
Eikös se tarkoita sitä, että akun pitäisi olla kaikinpuolin siis myös fyysisen kokonsa puolesta sopiva kyseiseen autoon?
Täytynee kipata takapenkki ylös ja mittailla nykyinen akku.
Edit:lisätty akun korkeusViimeksi muokannut mikko_1; 22.11.2007, 06:16.
Comment
-
Jatketaas tähän, eli profiilin autoon. Bosch tarjoaa myös 180mm. korkeaa akkua. Itellä nyt akun osto edessä ja mietityttää että ostaisko zap:in vaiko bannerin. Banneria kehuivat kovasti, toisaalta zap ilmottaa samankokoiseen akkuun enemmän kylmäkäynnistysvirtaa. 80Ah zappi ois 190mm. korkea, eli se ei mahdu. Vai?Viimeksi muokannut Pyjis; 14.11.2008, 09:08.
Comment
-
Zapilta löytyy myös 95Ah/760A en akkua jonka fyysiset mitat on 350*175*175mm, eli matalaa mallia.
Ja eihän noin pitkä loikare urssin penkin alle mene.. Isoin Zapilta taitaa olla 75Ah/640A on 275*175*175mm, joka pruukaa sopia.
Comment
-
Zapilla oli myös 75Ah samoilla ulkomitoilla, mut anto virtaa 680Ah.
Se oli se vanhempi kalsiumi akku, uudempi silveri anto ton 640.
180mm näyttäis olevan toi nykyinen paikallaan oleva banneri korkeimmalata kohdaltaan. Se on 63Ah, joka on ehtottomasti liian pieni pakkasia ajatellen, tietysti onhan tuolla jo ikääkin 5vuotta
Comment
-
Täytyy lainata tätä topickia hitusen.
Itselläni oli ongelma, joka syntyi ~190mm korkeasta akusta, akun kenkä (plus) otti kiinni takapenkin pohjassa meneviin rautoihin, aiheuttaen oikosulun. Homma selvisi paikallisen Prisman parkkipaikalla kun yritin autoa käynnistää ja kaikki kojetaulun valot syttyivät, radio lävähti päälle myös.
Akku oli luonnollisesti todella kuuma, sen jäähdyttyä ajelin penkki irti setäni hallille jossa tein kumimatosta väliaikaisen eristeen akulle. Näillä eväillä kaikki toimi about pari viikkoa kunnes nyt sain ostettua uuden akun (kork. 174mm).
Vaihdoin akun ja laitoin takapenkin paikoilleen, RITS RÄTS! Taas oli kenkä kiinni raudoissa?!?! Uusi akku on tismalleen sama mitoiltaan, paitsi tuon 20mm matalampi kuin vanha ja silti se ottaa kiinni?
Pitkän tarinan jälkeen kysymys. Pitäisikö tuossa akun päällä olla jokin tehtaan jäljiltä oleva suoja tms. jota minulla ei ole?
Itse rälläkköin kyseisen kohdan raudan irti ja laitoin kumimattoa väliin, jotta tuolla pystyy ajelemaan. Nyt ei ole pelkoa, että napa ottaa kiinni, tosin pehmuste makaisi suoraan akun päällä jossei välissä olisi sinne laittamaani kumimattoa.
Comment
-
Ainakin lötkössä on tuossa akun päällä suoja, en tiedä kuuluuko C4:ssä olla. Omassani ei ollut, mutta onneksi akussa oli napasuojat jo valmiina. Leikkasin silti paksusta kumista vielä lisäeristeen akun päälle ja samaa voi näköjään suositella lämpimästi muillekkin.
Comment
-
Ei kannata hommata 190cm, vaikka suojat olisikin. 185cm max. ja siihen sitten se suoja. 190cm akulla istuu helposti akun varassa, eikä penkin.
Joissain akuissa tulee näppärästi mukana sellaiset lätkät niiden napojen päällä, jotka on kiinni akun päällä. Pakkaussuojathan ne on, mutta niistä saa hyvin tehtyä käypäiset suojat yleensä. Kylkiin vain aukot kaapeleille tarpeen mukaan.
Comment
-
-
Joudun lainaamaan tätä topiccia itsekin eli Urssin akku sanoi itsensä irti totaalisesti näiden kovien pakkasten aikana. Auto ei enää käynnisty ollenkaan tuolla akulla ja se ei varaa itseensä virtaa. Lautaus yms. tarkastettu ja on ok.
Mitat yms. on jo tiedossa, mutta nyt tarvitaan vinkkiä siitä, että mikä valmistaja tekee parhaimman akun varaus/purkauskyvyltään yms. noilla mitoilla? Akku on kovassa rasituksessa tuossa vehkeessä. Autossa on Exiden akku vuodelta 2007 ja se kesti näemmä tuon 2 vuotta...
Trane, Optima, Varta vai joku muu?
Comment
-
Tuossa jotain höpinää kestävyyksistä sun muista: http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=74919
Oliko sulla ihan perus Exide? Mulla kanssa ~1v. vanha 60e maksanut Exide ja rupeaa jo vetelemään viimeisiä.
Comment
Comment