Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Autocheck herjaa jäähdytysnesteestä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Autocheck herjaa jäähdytysnesteestä

    Terve, tuli tossa ostettua kuukaus takaperin tollanen Audi S2 3B koneella ja muuten olen ollu pirun tyytyväinen autoon, mutta autocheck herjaa miltein kokoajan jäähdytysnesteen lämpötilasta. Välillä autolla voi ajaa jopa puolisen tuntia ilman kyseistä ongelmaa, mutta välillä taas valo vilkkuu käynnistyksestä asti ja voi kestää puolisen tuntia ja sitten lopettaa ja alkaa taas jossain vaiheessa. Moottorin lämmöt pysyvät 60-70 asteen välillä joka myöskään ei ole normaalia? Mutta itse päättelin, että johtuisi siitä, että auto on tuotu saksasta ja autossa olisi suomen ilmastoon "väärä" termostaatti? Mutta tuo autocheck ongelma johtuu ilmeisemmin jostain anturista tai kosketushäiriöstä? Jollain kenties tietoa asiasta tarkemmin tai törmännyt kyseiseen ongelmaan?
    Ja jos vielä jollain olisi kuva missä anturi sijaitsee jossa vika mahdollisesti on niin olisin kiitollinen.

    Kiitos jo etukäteen vastauksista!

  • #2
    Anturi on 3/4 nap. ruskea imusarjan alla keskellä. Siinä on suojana kortonki ja liitin on alaspäin. Samasta tulee lämpömittarillekin tieto. Sama hälytys tulee myös paisuntasäiliön pinta-anturilta eli kannattaa ottaa johto ensi jommasta kummasta irti ja varmistaa kumpi hälyä antaa. Säiliötä joutuu vähän muistaakseni irrottamaan että pääsee anturin johtoon käsiksi, se on siis pohjassa.

    Termari ei varmastikaan liity asiaan mitenkään.

    Tuo ruskea anturi sitten maksaa paljon ja uuden tyyppinen vaatii eristeen päällensä ettei ajoviima sotke näyttämää.

    Comment


    • #3
      Selvisikö tämä vika aikanaan? Alkoi oma 3B myös huutamaan jäähdytysnesteestä autocheckin taulussa. Nestettä on reilusti ja se kiertää järjestelmässä, flekti pyörii eikä lämmöt nouse liiaksi. Paisarin anturin käytin pois muttei vaikuttanut mitään. Täytyy vielä tuo imusarjan alla oleva anturi kokeilla. Autocheck alkoi herjata, kun ajoin pitkän matkaa röykkyistä tietä.

      Comment


      • #4
        Eipä tuo ilmoitus tulla kuin kahdesta asiasta. Liian vähän nestettä tai lämpötila väärä (liian kylmä tai kuuma). Paisarin anturin täytyy ottaa kontaktia (kaksi "naulaa") niin se on OK. Eli jos johdon nyppäset, niin se on sama kuin anturi rikki/ei nestettä.

        Comment


        • #5
          Lämpöanturi puolestaan on päinvastoin eli ylikuumenemisen yhteydessä yhdistää maihin. Liitin irti on siis sama kuin kylmä kone.

          Comment

          Working...
          X