Eli 100 Q 2.8 polttelee sulaketta puhaltimesta. Autossa ei ole ilmastointeja etc. vaan ihan normaali puhallus ja sille normaali lämpötilan säädin. Ja nyt näillä pakkasilla on 30A nalli palanut melkoisen monta kertaa pelkästään siinä vaiheessa kun puhaltimen laittaa pyörimään. Onkos joku törmännyt moiseen ilmiöön vai pitääkö tässä vain alkaa purkamaan puhallinta pois ja katsoa mitä se on syönyt?? Toimii tosiaan jonkin aikaa mutta sitten saattaa nalli palaa ihan ilman mitään kummempaa syytä. Toinen huomio tuosta puhaltimesta on ollut se kun laittaa puhaltamaan täysillä kuumaa, puhallus nopeus kasvaa muutaman sekunnin jälkeen ihan reilusti ja pölläyttää sellaisen harmaan savun sinne sisälle. No, ei se oikein savuakaan ole mutta kuitenkin. Ja voipi toimia aivan normaalisti. Kunnes taas jossain vaiheessa polttaa sulakkeen... no, mitäs alan tekemään?? Olisko tuo "nopeudensäätöpalikka" sökö?? Vaiko puhaltimen moottori tullut tiensä päähän??? Niin ja epätietoinen kyselee myös, että miltä näyttää "imuilman äänenvaimennin"?? :)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Puhallin polttaa sulakkeita?
Collapse
X
-
Imuilman äänenvaimentimena toimii itse ilmansuodatinkotelo.
Olisikohan puhallin sittenkin tiensä päässä. Mustan pölyn pöllähdys viittaisi hajoavaan puhaltimen moottoriin. Moottori menee oikariin ja polttaa sulakkeen.
Typ44:ssä on puhaltimessa oma "lämpöreleensä", kuumentuessaan taipuva liuska, joka tarpeeksi taipuessaan kytkee oikarin ja polttaa sulakkeen. En tiedä onko C4:ssä vielä samanlaista.
-
Jep, tuo pölyn pölähdys sopisi kyllä tuohon moottorin ikään.. tekee tosiaan vain kovimmalla puhallusnopeudella jolloin moottori ottaa eniten kierroksia. Pitää keväällä purkaa kun kelit lämpiää. Eiköhän tuon jotenkin tuolta konetilasta saa esiin kaivettua. Tuosta imuilma jutusta vain tuli mieleen, kun eräs kaverin tutun tuttu sanoi tietävänsä että se pitää poistaa... ja tätä mä vähän arvelinkin.. :)
Comment
Comment