Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 radion liitännät?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Audi 80 radion liitännät?

Oli tuossa otsikon kulkineessa on CD-soitin, joka toimii nyt niin, että siinä on jatkuva virta päällä eli radio pitää sammuttaa napista.

Ajattelin muuttaa kytkennän niin, että radio sammuu avaimesta. No tuumasta toimeen ja radio ulos/piuhat ulos. Aloin mittailemaan yleismittarilla sisääntulevia jännitteitä. Yksi piuha löytyi mihin tulee jännite kun virrat laittaa päälle ja kytkin virrat siihen. No tyytyväisenä mankka kiinni ja testiajolle. Yllätys olikin melkoinen, että nopeuden noustessa mankka alkaa on/off pyörityksen. Sitä ihmettelemaan ja ilmeni että tuo karva mihin virta tuli sisältää ilmeisesti nopeussignaalin (GALA).

Taas mittailemaan, mutta ei ainakaan minun liittimistä löydy mitään toista piuhaa mihin tulisi virtalukolta jännitettä. Tarkemmin katsottuna ei koko liittimeen tule kuin muutama piuha ja kaikille niille köytyi käyttökohde. Liittimiä on 2, toisessa on kaikki kaiutin lähdot ja toisessa muut.

Kysymys siis, onko tosiaan ettei tuohon liittimeen tule virtalukolta jännitettä, löytyisikö liittimen johdotuskaaviota keneltäkään?

Autossa siis on ihan alkuperäiset Audin liittimet, mitään jälkiasennus ym. kikkoja ei ole.

EDIT: Hyllyssä odottaa jo uusi varashälytin asennusta, joten tuosta sähkökaaviosta olis muutenkin paljon hyötyä. Toki jos kyseinen piuha puuttuu on se helppo lisätä tuon hälyn asentamisen yhteydessä, sekin kun tarvii tuon ACC signaalin.

Taitaa joutua virtalukolta/sulaketaulusta kaivamaan se katkeavan virran, sen vaikutelman olen aiempien keskustelujen (vink vink, search) perusteella. Itselläkin olisi tuo savotta edessä, mutta taidan odottaa kesää :)

e: typo

Comment

Virtalukon pohjassa on ohut punainen johto, siitä vain radion ohjausvirta. Sammuu kun avaimen vetää pois.

Comment

Ja vastaus itse kysymykseen, alkuperäisessä liittimessä ei ole katkeavaa virtalinjaa

Comment

Kiitoksia nopeasta vastauksesta =) vedän tuon piuhan itse virtalukolta

Yritin kyllä käyttää tuota search nappulaakin (sen olen jo oppinut täällä surffaillessa =) mutta jotenkin joskus tuntuu olevan noiden oikeiden hakusanojen löytyminen olevan hankalaa. Sama juttu muuten minulla googlessa ym, jotkut löytävät kaiken hakemansa muutamassa sekunnissa, itse saan kokeilla ainakin tusinaa eri hakusanaa ja sekään ei takaa, että löytäisin oikean tiedon. Englanniksi sujuu onneksi paremmin

Comment

Mulla on ohjausvirta radiolle kytketty sumarin katkaisijasta.

Comment

Working...
            X