Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lämmityslaitteesta kylmää tyhjäkäynnillä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Lämmityslaitteesta kylmää tyhjäkäynnillä

    Moro!
    Oma coupe puhaltaa kylmää ilmaa tyhjäkäynnillä ja vasta kierrosten noustessa tulee lämmintä. Onkos toi kenno mahdollisesti tukossa ja missä se sijaitsee? Nestettä ei häviä. Auto 2.3 20v -90 automaatti-ilmastoinnilla. Vesipumppu ja nesteet vaihdettu syksyllä.
    Käykö kenno Audi 80 mallista vai mistä?


    Kiitos!!

    #2
    Pitäis käydä 80, koska autoakin myydään 80 coupena.

    Comment


      #3
      Ensinnäkin 80 coupea ei ole olemassa, joten muiden harhaanjohtaminen ei ole suotavaa mutuilemalla.

      Comment


      • #4
        Ilmaa järjestelmässä, etsi vuotoa. 80 coupea ei tosiaan ole olemassakaan, on vain Audi Coupe.

        Comment


          #5
          Ikävän moni vaan myy nettiautossa ja muuallakin sitä Audi 80 coupena. Tiedä sitten miksi, mutta itekki miellän ne eri autoiksi.

          Comment


            #6
            Kasikymppi ja coupe on kovin läheistä sukua toisilleen. Varmaankin sen vuoksi näitä väärinkäsityksiä mallimerkintöjen suhteen sattuu usein.

            Comment


              #7
              Liekö ollut lämppärin kenno jäässä? Pienellä puhallinnopeudella mukavasti lämmintä ja korkealla viilenee. Ja jos en väärin muista, tosi hidas sulamaan rakenteensa ansiosta... Mutta nyt noi pakkaset onneksi hellittää....

              Comment


                #8
                Pumppuhuollon jäljiltä ilmaa järjestelmässä.
                Keula ylämäkeen. Kone lämpimänä käydessä avaa ensin rintapellin läpäisevässä letkussa olevaa ilmaruuvia (joka ei aukea vaan hajoaa) eli raota letkua klemmaria löysättyäsi. Seuraavaksi jäähdyttimen päällä olevaa messinkikantaista ilmausruuvia aukipäin kunnes ilma loppuu.
                Mahdollisesti kaipaa toiston operaatiolle ennen kuin kaikki ilmat poistuvat järjestelmästä. Jos homma on onnistunut, ei tarvitse palella.
                Mikäli kenno olisi jäätynyt, olisi se sulaessaan poikinut nesteet jaloillesi. Toisaalta, muukin järjestelmä olisi jäässä yhtä aikaa.

                Comment


                  #9
                  Niinhän se jäätynyt kenno olis tehnyt!! Anteeksi tyhmyyteni..... Kiitos, täytyy joku päivä kokeilla!!

                  Comment


                    #10
                    Vähän samantaista vikaa rahikaisellakin, tosin aluksi hanttarinpuolelta tulee jääkylmää ja kuskinpuolelta lämmintä tyhjäkäynnillä....tasaantuu kylläkin kylmäksi molemmilta puolilta hetken päästä. Niin ja se lämmin tulee vain kuskinpuolen ylä suuttimesta!! Ei, en ole juonut vielä mitään :)
                    Koneen lämmöt ok ja ajossa tulee lämmintä kaikkialle.

                    Comment


                    • #11
                      Sama vika mullakin.Lämmintä tulee vaan kun flekti pyörii hitaalla.Puhdistin tänään järjestelmän asiaan soveltuvalla litkulla (jauheella?) ja täytin uusilla nesteillä.Toimii ehkä hiukan paremmin nyt, mutta mites toi ilmaus suoritettaisiin 5pyttysessä UrS6sessa?

                      Comment


                      • #12
                        Mitäs se tarkottaa, kun ajoin auton lämpimäksi ja sitten menin avaamaan paisuntasäiliön korkkia hiukan.Sieltä alkoi kuulua suhina, eli paineet rupes pääsemään ulos säiliöstä ja samalla huomasin,että paisuntasäiliön alta rupesi kuulumaan lorinaa ja vedet rupesivat karkamaan siitä anturin kohdasta.Heti kun kiersin korkin kiinni niin vedentulo lakkasi ja heti kun säiliö taas sai ilmaa niin vesi rupesi lorisemaan.Kunnes paineet olivat kokonaan loppuneet järjestelmästä, niin vedentulokin lakkasi.Eli mitä tästä voipi päätellä jos mitään ja kuuluuko ton toimia noin? :)
                        Nii ja perstuntumalla sanoisin, että operaation jälkeen saattoi tulla hiukan lämpösempää ilmaa.

                        PS:En löytänyt syylaristani ilmausruuvia mistään, liekö jossain jemmassa?

                        Comment

                        Working...
                        X