Tänään auton käynnistäessä ei lämmityslaite lähtenyt enää puhaltamaan. Lämppärin moottori on aiemmin pitänyt kylmänä pientä nitinää pienillä puhallusnopeuksilla, mutta hiljentynyt kyllä vähän ajan kuluttua. Mutta nyt siis ei puhalla enää ollenkaan. Lueskelin forumia läpi hakua käyttäen ja näyttäisi olevan tuttu vika muissakin malleissa. Mutta onko tuosta nyt sitten mennyt moottori vai jotain muuta? Ilmastoinnin käyttökonsolissa toimivat kaikki valot ja suutinläppien surina kuuluu kun puhallussuuntaa vaihtaa. Myös puhallusnopeutta ilmaisevat pylväät näytössä toimivat normaalisti. VAG-COMiin en pääse käsiksi mutta ilmastointilaitteen kautta antaa vikakoodin "18.3 Fresh air blower voltage, sporadic" ja tuo näyttäisi aiempien keskusteluiden perusteella viittaavan juuri moottoriin. Missähän TT:ssä puhaltimen moottori sijaitsee jos tuota yrittäisi vähän kopauttaa ja kenties itse vaihtaa vai meneekö huoltoliikkeen hommiksi? Ja minkälaisia kustannuksia on odotettavissa?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
TT:n lämppärin moottori
Collapse
X
-
Nyt se sitten lähtikin toimimaan. Jätin puhaltimen suurelle teholle auton sammuttaessani ja käynnistin uudelleen puhallin pois päälle kytkettynä. Kun läppien surina loppui painoin nupin alas ja moottorihan lähti pyörimään iloisesti. Eli ongelma taitaa olla moottorin hiilissä joiden takia se ei aina jaksa lähteä pyörimään.
Comment
-
Mulla on tuo lämppäri pitänyt oikein kylmillä ilmoilla pientä "uikutusta", riippumatta siitä missä asennossa säätönupit on. Vaikka kytkee puhalluksen kokonaan pois, äänit kuuluu silti ajossa (ei parkissa), ilmeisesti ajoviima sen verran pyörittää moottoria, että se hiukan pitää ääntä. Muuten sentään onneksi vielä pelaa :)
Comment
-
Lainataanpas hieman tätä topiccia..
Eli omasta TT:stä taitaa olla lämppärin moottori tiensä päässä.. alkaa välillä pitämään aika kovaa meteliä ja aiheuttaa myös semmoisen mukavan vibran siihen hanskalokeron tietämille.. Nyt kun on taas talvikin tulossa niin pitäisi vaihtaa tuo ennen kuin kokonaan lahoaa.
Mitähän kautta tuonne moottorille pitäisi lähteä menemään? Olisko vaan hanskalokero irti ja sieltä eteenpäin? Ja toinen kysymys olisi että mahtaako tuo TT:n moottori olla sama kuin A3:ssa? Sen verran moni osa on samoja ollut että voisin näin epäillä, mutta olisi hyvä saada varmistus ennen kuin lähden vaihtamaan..
Comment
-
Nostetaan hyvä topicci ylös josko mielipiteitä olisi löytynyt aiheeseen. Itsellä nimittäin moottori kylmänä ujeltaa ja olisi varmaan kurkistettava mitä on syönyt. Mahtaakohan selvitä puhdistuksella ja rasvailulla vai onko näin, että ääni ilmeisee tässäkin laitteessa sen olevansa tien päässä. Hanskalokeron poiston kautta ilmeisesti tutkimaan?? Niin ja Niko, löytyikö vastausta käykö A3 moottori?
Comment
-
Ei löytynyt. Hanskalokeron poistamalla tosiaan sinne pääsi muistaakseni käsiksi kun silloin 2.5v sitten edellisestä TT:stä tuota tutkin. Sinne oli silloin mennyt jokin lärpäke puhaltimeen joka tuota ääntä ja tärinää aiheutti, niin ei tarvinut vaihtaa mitään.
(PS. vielä odottaa alustasarja alle laittoa :) )
Comment
Comment