Autoa vaivaa mystinen, ilmeisesti sähkövika, josta johtuen auton meno loppuu lähes poikkeuksetta noin 40km/45min ajon jälkeen kuin seinään. Autossa on ollut aikaisemmin vastaavanlaisia ongelmia ja edellisen kerran vika korjaantui moottorinohjausboksin/ruiskuboksin releen kolvauksella (rele oli kuumennut liikaa jostain syystä ja sille oli aiheutunut vahinkoa). No kun ongelmat taas palasivat samanlaisina niin rele vaikutti ilmeiseltä vialta, tosin tällä kertaa ko. rele ei ollut edes kuumentunut kuten ennen. Rele vaihtoon. Seuraavat 40km ja matkanteko loppui taas. Oireet näennäisesti identtiset edelliseen kertaan verrattuna.
Autossa ei ole muuten mitään vikaa, se toimii täysin normaalisti. Kun meno lakkaa, se tulee yhtäkkiä ja täysin ilman muita sivuoireita. Kesken matkan auto hyytyy kokonaan eikä enää starttaa, ei lupaa, eikä myöskään tuumaa hinauksessa mitään. Jotta meno voisi taas jatkua tarvitaan useita tunteja, yleensä yön verran aikaa. Ja kappas. Taas mennään niin kun ei mikään olisi ollutkaan.
Tässä on konsultoitu ammattimiehiä ja jääty puolisen tusinan kertaa matkan varrelle ja alkaa vähän ideat ja myös kärsivällisyys loppua. Joku ilmeisesti kuumenee (tai mahdollisesti jäätyy) ja lopettaa etenemisen, mutta mikä? Onko moottorinohjauksella jotain omaa järjestelmää joka suojelee laitetta jos se kuumenee? Kylmäspraytakin on koitettu suihkia vähän sinne sun tänne, mutta tuloksetta.
Puola ja puolan päätelaite ei kuumene, tuskin virtapuolen ongelmia? Bensapumppu ja rele on tutkittu.
Huomenna käyn taas ihmetteletyttämässä autoa korjaamolla, mutta puhelinkeskustelun ja aiempien tutkimuksien perusteella ideat on sieltäkin lopussa. Ehdotuksia?
Autossa ei ole muuten mitään vikaa, se toimii täysin normaalisti. Kun meno lakkaa, se tulee yhtäkkiä ja täysin ilman muita sivuoireita. Kesken matkan auto hyytyy kokonaan eikä enää starttaa, ei lupaa, eikä myöskään tuumaa hinauksessa mitään. Jotta meno voisi taas jatkua tarvitaan useita tunteja, yleensä yön verran aikaa. Ja kappas. Taas mennään niin kun ei mikään olisi ollutkaan.
Tässä on konsultoitu ammattimiehiä ja jääty puolisen tusinan kertaa matkan varrelle ja alkaa vähän ideat ja myös kärsivällisyys loppua. Joku ilmeisesti kuumenee (tai mahdollisesti jäätyy) ja lopettaa etenemisen, mutta mikä? Onko moottorinohjauksella jotain omaa järjestelmää joka suojelee laitetta jos se kuumenee? Kylmäspraytakin on koitettu suihkia vähän sinne sun tänne, mutta tuloksetta.
Puola ja puolan päätelaite ei kuumene, tuskin virtapuolen ongelmia? Bensapumppu ja rele on tutkittu.
Huomenna käyn taas ihmetteletyttämässä autoa korjaamolla, mutta puhelinkeskustelun ja aiempien tutkimuksien perusteella ideat on sieltäkin lopussa. Ehdotuksia?
Comment