Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

lohkolämmitin katkoo sulaketta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    lohkolämmitin katkoo sulaketta

    Tervehdys
    Lohkolämmitin rupesi temppuilemaan,oireilee seuraavasti,elikkä kun pisää johdon lämpötolppaan,niin toimii noin 20sekunttia,sitten katkaisee tolpan sulakkeen.Kokeiltu kolmella eri piuhalla.Muina päivinä ei ole ollut mitään ongelmia ja vastus on lämmittänyt tehokkaasti.Voiko kelillä olla merkitystä,koska ulkona on+2 ja kosteaa.Onko muilla ollut vastaavaa vikaa.

  • #2
    Katsos varsin, että onko Kovil-merkkinen lämmitin. Entisestä mazdasta vioittui lämmitysvastus juuri em. oirein. Tosin kerran tuli puolen metrin lieskat keulan alta hillittömän pamauksen saattelemana. Noista halkeilee se vastuksen muovinen pistokerunko ja sinne pääsee kosteutta/suolansekaista rapaa. Tarvikeliikkeestä saa adapteria, missä on toisessa päässä Kovilin sarjaan sopiva liitin ja toisessa defan vastukseen sopiva liitin. Kovilin vastuksia nimittäin ei taida saada mistään uutena.

    Comment


      #3
      Lohkolämppäri oikosulussa jostain kohtaa. Vika lienee jossain johtosarjan liittimissä tai voi se olla viimeisiä vetävä vastuselementtikin. Jossain kohtaa piiriä virta ei kulje kunnolla ja tuon paikan lämmettyä riittävästi piiri menee oikosulkuun, jolloin mälli pamahtaa. Sulakkeen paukkumisen jälkeen voisi tietysti käsin tunnustella liittimiä, vikaantunut liitin todennäköisesti lämmin. Ota pistoke pois tökkelistä ennen johtojen käpistelyä.

      Lämppärivastuksestakin voisi mitata vastusarvon, pitäisi olla luokkaa ~100 ohmia, voi heittää sellaiset 20 ohmia suuntaan tai toiseen.

      Comment


      • #4
        jaska i,mulla on samanlainen ongelma,vastus menee oikosulkuun.
        En ole vielä löytänyt järkevää selitystä,neljäs defan vastus jo pimeni.

        Comment


        • #5
          Onko varmasti sulake? Voi olla myös vikavirtasuoja, olis paljon toden näköisempää. Laita autoon se lämmitys johto kiinni ja mitta siitä pisto tulpasta Niitten tappien välistä resistanssia "Noin 100 ohmia", ja myös Tappien ja suojamaan välistä resistanssia noin yli 10k ohmia

          Comment


          • #6
            jaska i,mulla on samanlainen ongelma,vastus menee oikosulkuun.
            En ole vielä löytänyt järkevää selitystä,neljäs defan vastus jo pimeni.
            Laitatko auton käyntiin kun se on lohkiksessa kiinni? Minä sain parit defat rikki entisessä coupessani juuri siten, että en irrottanut piuhaa ja laiton koneen käymään. Ei vissiin kuumana kärsi paljoa täryytellä kun vastus menee särki.

            Comment


              #7
              Entisessä autossa tiputti tolpan sulakkeen, kun oli vastake (siis puskurissa oleva osa) haljennut. Ei sitä meinannut hämärässä edes nähdä, niin pieni hiushalkeama, mutta riitti tuohon oireeseen.

              Comment


              • #8
                Kannattaa myös käydä kaapelointi läpi moottoritilan puolella.
                Yhdessä Primerassa kävi aikoinaan niin, että meni yhdestä kohtaa liian läheltä pakosarjaa. Johto oli hinkannut pakosarjan lämpökilven reunaan, tuo kuumuuden kanssa oli saanut pahaa aikaan.
                Onneksi on ne sulakkeet...

                Comment

                Working...
                X