Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Pinnien irrotus ISO-liittimestä

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Pinnien irrotus ISO-liittimestä

Niin, ongelma löytyykin jo otsikostam kysessä tämä autoradioiden perässä oleva liitin. Miten nuo irtoavat rikkomatta ja mielellään työkaluilla "pieni ruuvimeisseli". Eli ei siis ole tarkoitus hankkia erikoistyökaluja, ja jossei irtoa niin pitää jostain ostaa irtopinni.

Neulalla olen ite saanut irrotettua. Tosin varovainen saa olla kun irrottelee.

ja jos tarttee pinnoja hankkia niin autohifiliikkeistä yleensä löytyy.

Comment

Tuohon on olemassa työkalukin. Kävin Elfalla mutta huollon oven ulkopuolelle sitä ei saatu vaan
      tarjosivat välijohdan á 8?. Tämä minulla sen takia että jatkuva virta sekä kytketty virta ovat
      nurinpäin audeissa ja tämä johti siihen että mankka unohti aina missä kohtaa se oli sammutuksen
      jälkeen. Adapterissa ei tosin ollut kaikki pinnit kytketty, joten nyt jäin gala pois.

Olen noita pinnejä yrittänyt kalastalella nimenomaan neulalla, siinä vielä onnistumatta. Kertokaa
      toki mikäli löytyy sellainen takuuvarma menetelmä, tai sitten mikäli joku näkee sen työkalun.

Ai niin, auton johtosarjassa näyttää olevan sellainen keltainen palkki lyöty vielä pinnien varmistuksesi,
      jota ei helpolla liitinrungosta ulos vedä. Joten taitaa olla taas asiaa kauppaan ostamaan monella
      eurolla taas 20cm johtopätkä.

Comment

Ongelma ratkesi, kiitos rohkaisun rupesin noita vänkäämään irti. Siiskin <2mm kokoisella talttapäämeisselillä painetaan sitä pinniä, niin se sieltä irtoaa. Ihanan helppoa, ainakin tässä tapauksessa olleessa jvc:n mukana tulleessa ISO-liittimessä. Ei tarvinnu mitään speciaal työkaluja.

Comment

Kannattaa sitä keltaista sokkaa liittimestä metsästää. Sellainen vissiin Audeissa on, mutta volkkarissani sitä ei tainnut olla.

Comment

Toimiva kalu on esimerkiksi jostain rumpujarrujen sisältä löytynyt jousi, jossa on n. 20 mm suoraa osaa. Kärki teroitetaan ja avot! Kestää käännellä pinnejä. Pianolangasta voi sitten tehdä ohuempien pinnien irroituskalun.

Comment

Mutta millä tuo keltainen sokka irti?

Comment

Nuo tarvikeliittimien pinnit lähtevät helposti irti, mutta alkuperäiset liittimet ovatkin aivan eri kaliiberia. Pitäisi saada painettua molemmin puolin pinniä nastat sisään yhtä aikaa ja kikkailtua suurinpiirtein vielä saman aikaisesti irti, eikä siltikään lähde iloisesti. Golfin alkuperäisliittimen pinnejä yritin kerran irroittaa, mutta sain pinnit irti vasta epämuodostuineina möykkyinä pilkotun liitinrungon seasta.

Comment

Itse sain nuo pinnit kyllä kivuttomasti irti, hieman se kärsivällisyyttä vaati. Taisin kaventaa paria nippusiteen pätkää päästä noin 20 mm pituudelta. Ensin keltainen palkki pikku ruuvarilla vääntämällä ylös ja sitten näillä kahdella nippusiteen pätkillä ronkkimalla liittimen päästä sain pinnit lähtemään irti. Helppo juttu pienen harjoittelun jälkeen. Eli erikoistyökalujen tarve tässäkin nolla...

Comment

Minulla näyttää olevan tuo keltainen pinni lyöty liitinrunkoon päädystä. Väänsitkö sen
                    vain ylös johtojen aukosta, ei kai? Vai saitko sen liikkeelle, vai oliko sinulla mahdollisesti
                    erilainen liitin?

Comment

Mulla se keltanen lukituspinni tuli ihan nätisti pois kun vaan sai siitä pääastä kiinni ja veti suoraan ulos.

Comment

No kiitos, vihdoinkin sain tehtyä sen oikein(TM). Se keltainen tappi lähti helpostikin kun
                        tajusi että päästä kun kampesi terävän veitsen päällä niin se luiskahti melkein itsekseen
                        siitä. Yritin aikaisemmin ronkkia pienellä taltalla tyhjästä johtimen reiästä. Ja itse pinni
                        irtosi sitten niin, että lääkeruiskun neulat reikiin, ja sormi näitten väliin esijännitystä
                        antamaan niin pinnikin tuli kivuttomasti.

Nimim: yhteensä tunnin verran ihmetellyt ja itse homma on kahden minuutin homma.

Comment

Osaisiko joku sanoa mistä saisi hommattua erikoistyökalun pinnien irrotukseen? Saahan ne irti värkkäämälläkin mutta oikealla työkalulla säästää aikaa, vaivaa ja hermoja.

Comment

Mie voin moisen myydä, 65e
                            Tämä hinta siis versiolle joka tarkoitettu AMP junior timerin (nk. suutinliitin) sielujen irrotukseen, muutkin järjestyy

teppo.kalske@iki.fi

Comment

Kiitos tarjouksesta, mutta ehdin jo hankkia sarjan jossa on iso, mini-iso ja timer-pinnien irrotustyökalut.

Comment

Mistä sellaisen sait hankittua?

Comment

ebaysta?
                                  Viimeksi muokannut EsaT; 30.11.2007, 15:52. Perustelu: Parempi linkki

Comment

Saksan ebaysta tilasin.

Comment

Tampereen sähköpalvelusta saa myös http://www.tsp.fi/. Hintaa oli muistaaksi kuitenkin enemmän, kuin tuo 65€

Comment

Sivuaa aihetta, niin laitetaan tähän jatkoksi.

Mistä saa oikean työkalun tuon näköisen liittimen (keltainen) pinnien irrotukseen:

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20140705/aqa8y9y2.jpg

Eli siis pitäisi olla leveä ja ohut työkalu, joka työnnetään tuohon matalaan hahloon.

----

Itse itselleni vastaten, tuollainen löytyi joka ainakin kuvien perusteella ajaa asiansa:

https://www.dhgate.com/product/crimp...08:r0515540463

Ebaystä löytyy sama setti kympillä, täytyy testata.
                                        Viimeksi muokannut jannes; 11.11.2017, 16:25.

Comment

Working...
                                        X